Wie ben jij?

Gestart door Hen3, 08-07-2004 08:57:13

Vorige topic - Volgende topic

Ronbroek

Einde van de ochtend, een LBP V70R AWD thv de overgang van de A15 naar de A16

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emhavee

Citaat van: Nunki op 08-08-2008 18:05:41
Citaat van: Emhavee op 08-08-2008 08:22:12

aantal 850's gezien in Frankrijk, allen zonder sticker, jij was de enige mét, voor zover ik dacht te zien dan....
Ja, is een mooi stukje rijden, inclusief tanken/eten en een trage peage, 7 uur over gedaan. :angel:
tja wat moet je dan op een vrijwel lege snelweg...
(wat je moet doen?: hopen dat de  :police: een dagje vrij hadden...)

Da's snel!
Wij deden ongeveer 11 uur vanaf de provence naar A'dam (ong. 1200 km incl stops, tanken en peage) Was wel flink doorrazen. Altijd wennen als je dan weer in holland aankomt. Dan rij je als enige nog steeds 150...
Heb gelukkig nergens police gezien, ook niet in 't franse land  8)

11 uur inclusief vanuit de Provence is ook niet bepaald traag...

was idd wel erg snel, voordeel was dat het dus rustig was, want 's avonds gereden
alleen rond Metz en Nancy even opletten met de flitspalen  :police:

ik heb één flits gezien, maar gek genoeg kwam die van voor en niet zoals in NL vanachter :eusa_think:
mocht ik de boete ooit ontvangen ben ik wel officieel de L*L (180 waar 110 max was... :eusa_shhh:

Tja, wat dat betreft went Holland nooit :evil:

daytonawim

In Duitsland bijvoorbeeld moeten ze van voren flitsen, om de bestuurder te kunnen herkennen, het zou kunnen dat dat in meer landen verplicht is.

In Nederland wordt gewoon de kenteken houder aansprakelijk gesteld voor de overtreding, deze zal dan op de proppen moeten komen met de juiste bestuurder.

MJH

Citaat van: Emhavee op 08-08-2008 23:09:49
ik heb één flits gezien, maar gek genoeg kwam die van voor en niet zoals in NL vanachter :eusa_think:
mocht ik de boete ooit ontvangen ben ik wel officieel de L*L (180 waar 110 max was... :eusa_shhh:

Misschien heb je nog mazzel: KLIK
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Chris

Citaat van: Emhavee op 08-08-2008 23:09:49
Citaat van: Nunki op 08-08-2008 18:05:41
Citaat van: Emhavee op 08-08-2008 08:22:12

aantal 850's gezien in Frankrijk, allen zonder sticker, jij was de enige mét, voor zover ik dacht te zien dan....
Ja, is een mooi stukje rijden, inclusief tanken/eten en een trage peage, 7 uur over gedaan. :angel:
tja wat moet je dan op een vrijwel lege snelweg...
(wat je moet doen?: hopen dat de  :police: een dagje vrij hadden...)

Da's snel!
Wij deden ongeveer 11 uur vanaf de provence naar A'dam (ong. 1200 km incl stops, tanken en peage) Was wel flink doorrazen. Altijd wennen als je dan weer in holland aankomt. Dan rij je als enige nog steeds 150...
Heb gelukkig nergens police gezien, ook niet in 't franse land  8)

11 uur inclusief vanuit de Provence is ook niet bepaald traag...

was idd wel erg snel, voordeel was dat het dus rustig was, want 's avonds gereden
alleen rond Metz en Nancy even opletten met de flitspalen  :police:

Tja, wat dat betreft went Holland nooit :evil:

Er is echter gebleken dat Flitspalen ook in Nederland tegemoetkomend verkeer kunnen flitsen :eusa_wall:... ook al had ik dat niet gedacht

V70geRwin

Citaat van: Chris op 09-08-2008 12:32:23
Er is echter gebleken dat Flitspalen ook in Nederland tegemoetkomend verkeer kunnen flitsen :eusa_wall:... ook al had ik dat niet gedacht

niet op de snelweg als het goed is, alleen 80km wegen geloof ik.

Vertigo

Citaat van: spekkie99 op 09-08-2008 13:51:15

En bebouwde kom ;)

Ouderwetse flitspalen buiten de bebouwde kom (werkend dmv inductie) waren altijd wel fijn 's nachts... bij de flitspalen als je te hard rijdt gewoon ff op de linker baan gaan rijden. Apparaat registreerde dan een negatieve snelheid en dus flitsten die dingen dan niet.
Helaas zijn de laatste van die palen hier in de regio ook verdwenen (tenzij die tussen deurningen en weerselo nog niet zijn vervangen)

Chris

Citaat van: spekkie99 op 09-08-2008 13:51:15

Klopt..

Spin!

Zojuist even handje geschud en praatje gemaakt met een bekende Saffron S70 rijder, in Nijmegen...hij was ver van huis ;D

Tevens de 1e T-5R gespot met 'nieuw' kenteken, ook in Nijmegen: 31-GBZ-*
Verder ook in Nijm, een blauwe 850 sedan met 15" columba's ( de nepperts! )

www.vm-parts.nl

mehn

Alle Gatso flitspalen kunnen tegemoetkomend verkeer flitsen. Sterker nog zo'n Gatso paal kan technisch gezien zelfs 9 rijbanen naast elkaar flitsen.
Of zo'n paal ook van voren flitst heeft niets te maken met het feit of hij binnen of buiten de bebouwde kom of langs de snelweg staat.

Wel bepaalt de plek wáár de paal staat wie er geflitst wordt. Staat de paal in de middenberm dan kan de paal maar 1 rijrichting flitsen. Meestal flitst de paal dan afgaand (van achteren).
Dat een flitspaal binnen de bebouwde kom meestal 2 richtingen flitst komt omdat er binnen de bebouwde kom meestal maar 2 rijbanen zijn, in elke richting 1.

De grootste fabel is dat een paal niet van voren mag flitsen, óf dat een paal niet in het donker mag flitsen. Allemaal onzin, want dan zou zo'n paal niet genoeg opbrengen de verkeersveiligheid niet genoeg dienen.

De kleur waarmee zo'n paal flitst (andere kleur lens) heeft ook niets te maken met wel of niet verblinden, maar met het tegenlicht dat zo'n paal dan meestal heeft.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 09-08-2008 14:48:29
De kleur waarmee zo'n paal flitst (andere kleur lens) heeft ook niets te maken met wel of niet verblinden, maar met het tegenlicht dat zo'n paal dan meestal heeft.

Ik dacht dat dat was om te voorkomen dat andere weggebruikers door de heldere flits gewaarschuwd werden en hun snelheid zouden laten zakken tot legale waarden zodat de opbrengst minder is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

T W R 850

Citaat van: Spin! op 09-08-2008 14:47:36
Zojuist even handje geschud en praatje gemaakt met een bekende Saffron S70 rijder, in Nijmegen...hij was ver van huis ;D

Tevens de 1e T-5R gespot met 'nieuw' kenteken, ook in Nijmegen: 31-GBZ-*
Verder ook in Nijm, een blauwe 850 sedan met 15" columba's ( de nepperts! )

En ben natuurlijk allang weer thuis want het was niet druk op de weg hahahaaaa.

Wel leuk om zelfs in nijmegen gespot te worden.

mark71

Donderdagochtend bij de kerk in Oostkapelle een laserblue.

Huib in de kerk  ??? ???

;)

Spin!

Citaat van: mark71 op 09-08-2008 17:58:41
Donderdagochtend bij de kerk in Oostkapelle een laserblue.

Huib in de kerk  ??? ???

;)

Ah dan was jij dus die CY die mijn ouders daar zagen...was jij het vorig jaar ook niet die ons toen heeft zien rijden!?

Citaat van: T W R 850 op 09-08-2008 16:00:35

En ben natuurlijk allang weer thuis want het was niet druk op de weg hahahaaaa.

Wel leuk om zelfs in nijmegen gespot te worden.

Je moest die ogen eens zien toen hij aangesproken werd  ;D

www.vm-parts.nl

Johann