Wat is het verschil tussen die Chips?

Gestart door haRtV70R, 26-05-2006 20:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haRtV70R

Hallo,

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen. Een Rica-chip of E.T-chip.
Misschien is dit onderwerp al 100x besproken, maar ik heb nog dat persoonlijke duwtje in de rug nodig in de goede richting..

Mijn vraag is ook wat het verschil is. Rica soldeert er een nieuwe eprom in
en bij e.t remappen ze hem gewoon zo.. Vraag me af waarom ze dat bij Rica niet doen dan. Is toch veel eenvoudiger?? Of kun je dan meer veranderen en dus tevens meer vermogen???

Wie heeft hier een passend antwoord op?

Gr Huib
[move][/move]

Johann

Als je C70 van na '99 is dan pompen ze er bij RICA gewoon nieuwe software in zonder te solderen. Geheel volgens de Volvo methode.

haRtV70R

Aha, maakt dus weinig uit waar ik heen ga? Het is een ME7.. .Dus.. ;)
[move][/move]

Eugene

geen verschil, allebei goed. ET is meer klantvriendelijk. Gewoon kijken wat het kortse bij is ;)

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Citaat van: eugene op 26-05-2006 22:04:47
geen verschil, allebei goed. ET is meer klantvriendelijk. Gewoon kijken wat het kortse bij is ;)


geen fratsen........dat scheelt ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Citaat van: eugene op 26-05-2006 22:04:47
geen verschil, allebei goed. ET is meer klantvriendelijk. Gewoon kijken wat het kortse bij goedkoopste is ;)

;D ;D ;)

Eugene

Citaat van: elianmars op 26-05-2006 22:50:25
Citaat van: eugene op 26-05-2006 22:04:47
geen verschil, allebei goed. ET is meer klantvriendelijk. Gewoon kijken wat het kortse bij goedkoopste is ;)

;D ;D ;)

Dat argument was ik nog vergeten, thnx voor de aanvulling ;D

If it's not blown, it sucks...

volvos60t5

#7
Citaat van: haRtC70 op 26-05-2006 20:09:26
Hallo,

Ik zit te twijfelen wat ik moet doen. Een Rica-chip of E.T-chip.

Er is hier nogal discussie over dus ik ga niet weer de hele handel overhoop halen maar gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld voor je open. Ik ben één van de mensen die beide in de auto heeft gehad (begonnen bij Rica en nu ET) dus kan er wel iets over zeggen.

De kwaliteit van de software is bij beide van een hoog niveau in vergelijking met sommige internetcowboys die er een rotzooi van kunnen maken. Er is wel een duidelijk verschil in mentaliteit. De ricasoftware is (in het algemeen) agressiever dan de de ET (is dus MTE software) die soepeler voelt maar daardoor zeker niet langzamer is: vaak het tegendeel. De ricasoftware zorgt over het algemeen voor hogere drukken bij lagere toeren dan de ET software waardoor de auto wel snel voelt maar veel eerder inkakt bovenin.

Mijn tip zou zijn om bij beide bedrijven eerst eens langs te gaan en te kijken welke van de twee bedrijven je het meeste aanstaat en dan een keuze maken (probeer een ritje te maken met verschillende auto's). Dat heb ik niet gedaan en dat is duur leergeld geweest!! Wat je keuze ook gaat worden: je zal er geen spijt van krijgen het resultaat is het geld waard.

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Rayman

Hmmm...

De T-5 van Emiel en Mijn eigen CY hebben allebei een standaard DP  en een Volvo-remus. Emiel draait op Rica, ik op MTE. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Emiel's T-5 wel sneller aanvoelt*, terwijl mijn eigen 'beessie'  :) wat smeuiger aanvoelt onderin...Gevoelsmatig is Rica wat agressiever dan MTE...Maar persoonlijk hoeft het van mij ook niet zo hard te gaan; lekker koppel in een breed toerengebied; dat vind ik lekker (ja ik heb redelijk wat VAG-diesels gereden... ;D).

Dus ik herken wel wat S60T5 vertelt. MTE bevalt me prima; maar ik wil toch graag een DP...(had ik ook gewild als ik Rica had...).

Mijn vorige T-5R AT Estate draaide op Rica... Deze had een mildere setup; waardoor de techniek (de automaat) wat meer bespaard bleef. Voelde ook heerlijk smeuig aan. M.a.w.: Ik ken de tuners als leverancier niet, maar beide producten kunnen mij in ieder geval wel bekoren.

(*: Let op he...Zo heb ik het ervaren...De wat meer ervaren mensen hier zullen dit misschien anders hebben beleefd)


Dark Side of the Force is German

JCviggen

Dat is een goede omschrijving van de verschillen Ray.

Ik heb't ook zo ervaren dat verschil. Ik heb wel door een EBC te monteren de controle over hoe de turbodruk er ongeveer inkomt dus ik kan wel een beetje spelen met het gedrag maar uiteindelijk blijft de RICA chip toch aardig agressief oppakken vind ik.
Een gulden middenweg was beter geweest imho
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rudi

Dat Rica software alleen onderin z'n werk doet ervaar ik niet,je kan zelf aangeven hoe je het wilt.Die van mij is agressief onderin en houd dat vast over het hele toerengebied,precies zoals ik het wil :)
Dr.Go-Fast...

JCviggen

Bij automaat is het sowieso anders denk ik..
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

schutten??

He rayman, het is ook niet zo gek dat ie van jou onderin in toeren iets tammer aanvoelt,die auto is geflasht met een ferrita dp er onder. De software word onder in toeren iets milder gezet anders komt de turbo er veel te hard in,en kan schade als gevolg hebben gewoon .als je nou nog een dp koopt dan  klopt het sommetje van je auto weer.

Rayman

Citaat van: schutten?? op 27-05-2006 13:44:35
He rayman, het is ook niet zo gek dat ie van jou onderin in toeren iets tammer aanvoelt,die auto is geflasht met een ferrita dp er onder. De software word onder in toeren iets milder gezet anders komt de turbo er veel te hard in,en kan schade als gevolg hebben gewoon .als je nou nog een dp koopt dan  klopt het sommetje van je auto weer.

Hee Marcel! Leuk dat je er ook bent! (wel ff voorstellen he)

DP staat deze maand op het lijstje!  ;D


Gr. Remond
Dark Side of the Force is German

schutten??