Klapsleutel overzet-set - werkt dit (sleutel klapt in)

Gestart door FelixB, 19-07-2006 17:17:49

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Als TopicStarter zal ik ook weer eens reageren:

Van electrische schakelingen heb ik geen kaas gegeten, daar begin ik dus helaas niet aan.

Wat ik wél heb begrepen:
Mijn alarm en centrale vergrendeling werkt met het aparte volvo-kastje, dus dááraan hoef ik niets te veranderen.

Sleutel: zit een transponder in die dan ook in/bij de nieuwe sleutel dient te worden aangebracht.

Correct me if I'm wrong
855R & C70 T5 cabrio automaat

Koenta Kinte

Citaat van: FelixB op 17-08-2006 09:42:46
Als TopicStarter zal ik ook weer eens reageren:

Van electrische schakelingen heb ik geen kaas gegeten, daar begin ik dus helaas niet aan.

Wat ik wél heb begrepen:
Mijn alarm en centrale vergrendeling werkt met het aparte volvo-kastje, dus dááraan hoef ik niets te veranderen.

Sleutel: zit een transponder in die dan ook in/bij de nieuwe sleutel dient te worden aangebracht.

Ik neem aan dat je de bediening voor het openen en sluiten van de deuren wil overzetten. Ik weet niet of dat past? De oude sleutel pas maken is niet al te veel werk. Tenminste als je een beetje handig bent en goed kan vijlen  :)

Correct me if I'm wrong

Hallo Felix,

Ik neem aan dat je de bediening voor het openen en sluiten van de deuren wil overzetten. Ik weet niet of dat past? De oude sleutel pas maken is niet al te veel werk. Tenminste als je een beetje handig bent en goed kan vijlen  :)

""Sleutel: zit een transponder in die dan ook in/bij de nieuwe sleutel dient te worden aangebracht""

Ja, die moet je overzetten. Doe je dit niet dan doet alleen de startmotor het maar. Aanslaan zal de auto niet doen.

Al met al dus eigenlijk wel een gedoe, ik vond het wel leuk om een keer te doen. Maar als je niet handig bent is het geen aanrader. En zoals gezegd het is niet zo'n goed spul als origineel Volvo maar toch ook wel beter dan kermis :)

Groet Koenta

FelixB

Hai Koenta,

Och een beetje vijlen kan ik wel en het lijkt me dat de transponder wel  in de klapsleutel zélf past.

Het voordeel van dit forum is dat alles bewaart wordt, wellicht dat ik in de winter iets meer tijd heb, zoals je in mijn andere topics kunt lezen moet ik nog veel doen/repareren aan mijn C70.

Groetjes, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat

Koenta Kinte

Citaat van: Snellebaksteen op 01-08-2006 12:15:13
Het schema:

Ik heb de knipperlichten nog niet aangesloten, dat doe ik van het weekend wel even. dan update ik de tekening ook wel daarna.

Nou, ik ben ondertussen klaar, ook de knipperlichten doen mooi mee  :)
Wat ik wel anders heb gedaan dan in het schema hierboven staat is de kleuren omwisselen. Aan geel/bruin  heb ik oranje/zwart en wit/zwart gemaakt en aan de gele oranje en wit. Anders gingen de deuren open als ik op het sluiten knopje duwde en andersom. De aftakking van de knipperlichten heb ik van het alarmlicht afgehaald. Is goed te doen als je een beetje kunt solderen.

Groet Koen

Snellebaksteen

Mooi!!

Grappig dat bij jou de draden weer andersom moeten!

Dat zal wel met het binnenwerk van de ABset te maken hebben.

Werkt goed he? Echt op grote afstand doet ie het al.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Koenta Kinte

Citaat van: Snellebaksteen op 22-08-2006 22:44:31
Mooi!!

Ja, werkt idd erg goed. Ook op grote afstand. Zit nog te bedenken of ik iets leuks kan doen met die extra functie.

Groet Koenta

Snellebaksteen

Ja ik ook, zit te denken aan de claxon, of een extra toeterconcert  ala the dukes of Hazard ;D ;D

breakman

Citaat van: Snellebaksteen op 22-08-2006 22:44:31
Mooi!!

ABset ??  ???

Snellebaksteen

FRANQ

Citaat van: Koenta Kinte op 23-08-2006 17:50:52

Zit nog te bedenken of ik iets leuks kan doen met die extra functie.

Groet Koenta

starten?
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Barry_C70

Anyone know if these can be used for our x70 cars by replacing the ciruit board?

Sbv

AntonioMontana

Ik heb geprobeerd eenzelfde set intebouwen als in dit topic beschreven maar helaassss t is niet gelukt. Het werkt allemaal een beetje vreemd, wanneer ik de gele en bruin-gele draad naar cv niet doorknip en aan deze draden  respectievelijk de witte en zwart-witte uit het kastje verbind danwerkte het sluiten af en toe. Wanneer ik de gele en bruingele draad doorknipte en volgens t schema in dit topic alles met elkaar verbond gebeurde er niks.

De standaard groene 5pollige stekker achter het hndschoenenkastje waar het plug&play cv setje van volvo ingeplugd kan worden is dat nu te gebruiken? De rode en zwarte draad daarvan gebruik ik nu als 12V+ en aarde. Dan zitten er nog 2 draden, beide gelig, geel en geel- groen geloof ik (?), kan een universele set niet stiekem ook via deze 4 draden werken? De origenele werkt neem ik aan door door 1 van de 2 gelige draden een signaal te sturen, dan wel open of dicht. Als van de universele set een signaal verzonden wordt dan zou dat toch moeten werken lijkt mij...

Ik probeer t een dezer dagen nog wel een keertje...

AntonioMontana

De reden van het niet meer werken is me duidelijk inmiddels:

Eerst checkte ik of er stroom in het controllkastje/reciever kwam, dat was zo, kastje open gemaakt en voila-->chip kapot, zat een mooi klein putje in t zwarte chipdekseltje :( Vreemd hoe dat gebeurd is, het werkte gisteren voor de helft (sluiten van de cv) en op 1ofandere manier heb ik de boel laten doorbranden...raarr.

Naja, das dus pech, was gelukkig geen duur setje en ik ga maar s een nieuwe op ebay kopen.

Snellebaksteen

Gewoon eerst even bellen met de verkoper, misschien stuurt hij je zo een nieuwe, niet geschoten altijd mis.