609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

#330
Citaat van: Turbo-Geek op 20-10-2007 23:46:34
Ah ok, ik dacht dat wellicht de IC slang in de weg kon zitten oid en dat een andere slang (andere bocht) dan een oplossing was.
Ik zag het in de handleiding en heb toen een opmerking bij Volvo gemaakt destijds, de bocht die ik mee kreeg was identiek na het meten ervan, zoals jij dus net al zei.
Heb jij de AT koeler kit al ??

Voor de tweede keer retour ivm foutje in de koeler + aanvraag produkt onderzoek. Wacht nu al een maand of 3 denk ik. Prijs viel me hard mee trouwens.

back on topic;

zoek de verschillen...


En in de categorie "raad je plaatje", dit keer de aflevering "Houston ? We have a problem..." :eusa_shifty: :


Turbo-Geek

Beats me .... Ik zie niet direct verschillen en/of een probleem .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

#332
Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 12:52:10
Beats me .... Ik zie niet direct verschillen en/of een probleem .....

IC op de kop erin gezet. Mocht dus het hele pakket nog een keer de- en her-monteren. Is een lekker klusje om alleen te doen (not). De boel zit er nu weer in, met de oude slangen. Wel 3 van de 4 olie leiding koppelingen "verfrist" met nieuwe rubbers + clips en RVS slangklemmen op de koelwater slangen. :




Ik zag dat ik eigenlijk ook het slangtje aan de achterkant van het blok had moeten doen (erg oud/hard) maar natuurlijk was de rol met die maat slang leeg... Mag dus nog een keer aftappen. 

Turbo-Geek

Ja, nu je het zegt ... IC idd andersom ... Ach Sh*t happens !
Was je oude radiateur echt aan vervanging toe ? En wat zijn de hekelpunten bij het verwijderen van de radiateur en de IC ?
Ik zal binnenkort die badboys ook moeten verwijderen ivm nieuwe koelvloeistof slangen en een andere IC.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 21-10-2007 16:16:41
Was je oude radiateur echt aan vervanging toe ?

Dit was het probleem.:

-D©©©L-

Gisteren met bezig geweest om nog een een paar kleine dingetjes te vervangen.


  • Voorste motorsteun (oude was ca 1,5 cm ingezakt)
  • Reactie arm aan de Bak (oude was "gaar")
  • Voorste stabilistor stang (i.p.v. de originele 20 mm stang nu een 25 mm IPD versie
  • Achterste stabilisator stang (i.p.v de orginele 20 mm hol nu een 22 mm massief versie
  • Veerpoten voorzijde (Ohlins en de grijze veren)
  • Twee frisse stabilisator stang linkjes

Het ging eigenlijk allemaal redelijk soepel, behalve de achterste stabilisator stang. Er zit namelijk onder deze auto een volvo-remus uitlaat pijp. En die zit er nogal bomvast onder gespijkert (en eigenlijk net te ver naar achteren, om het makkelijk te maken).
Gevolg is dat je gewoon 4 cm te weinig ruimte hebt om de IPD stabilisator stang erin te duwen.  :eusa_wall: >:( Na veel gehannes en het demonteren van de kop van het rechter achteras deel, ging ie er toch in.  :eusa_dance:
Natuurlijk monteerden we (waldorf en stattler) eerst de Ohlins dempers verkeerd om (L/R verwisseld). Maar je wordt er wel handig in zo....  :eusa_shhh: :eusa_shifty:

Peter ging huiswaarts met een lekker warme 164 kachel, en ook het LPG probleem lijkt nu uit de wereld te zijn.

foto's volgen nog. 

jberg

nou, hoe rijdt dat nu?? stoterigheid op korte hobbels verbeterd??

jberg

ik weet nog wel een goed doel voor je voorveren  ;)

-D©©©L-

De voorste veerpoten zijn er als geheel onder vandaan gekomen, met lagers en al. Ze gaan zometeen met een touwtje aan een dakbalk van de schuur. Oud/nieuw foto's doen het altijd leuk... dus hier komen ze.:

De "oude" voorste stabilisator stang met het subframe al een stukje gezakt:


De nieuwe, nog zonder "end-links""


Zoek de verschillen:




wepster

dat verschil is makkelijk die rubbers van de orgineele zijn op de stang gevulkanizeerd en bij de vervanger is dat niet zo daar zijn ze los voor te krijgen tegen een betaling van een kleine 30 pleurie bij de dealert ;D




-D©©©L-

Citaat van: wepster op 25-10-2007 18:56:30
dat verschil is makkelijk die rubbers van de orgineele zijn op de stang gevulkanizeerd en bij de vervanger is dat niet zo daar zijn ze los voor te krijgen tegen een betaling van een kleine 30 pleurie bij de dealert ;D

Ik heb zo'n idee dat de rubbers van de dealer niet helemaal gaan passen. zie 1 foto eerder. Gelukkig zaten er Polyurethaan bussen bij.  ;D

-D©©©L-

De voorste motorsteun, de oude had duidelijk de beste tijd gehad.:




Onderste reactie arm, lijkt op het oog nog aardig. Er zit echter veel speling op.:




Kachelmonteur  ;):




37 jaar oud en loopt als een zonnetje:




De oude veerpoot onder de auto:                                    En de nieuwe:




Ehm... zoek de verschillen :eusa_think: :


Enno

Ziet er mooi uit :)...benne ook wel benieuwd naar een blik onder de motorkap....

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

wepster

#344

Ehm... zoek de verschillen :eusa_think: :

http://www.thijsje.nl/marco/850/850R/Onderstel/010%20veerpoot%20oud-nieuw.jpg
[/quote]




itse simple he je kunt nu je kabelje (slang) van de rem niet meer vast zetten in het beugeltje toch