Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

thuur

thuur

Trouwens:
Vanaf vandaag is mijn persoon weer een nummer rijker...

Voortaan luister ik ook naar 0205553 ;) ;D

Hoe bevalt de vakantie verders, Boba?

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 01-03-2005 21:05:46
Voortaan luister ik ook naar 0205553

553?   :o
Sjonge, dat gaat snel...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BobaFett

Voortaan luister ik ook naar 0205553 ;) ;D
Welkom bij de Club man  ;)

Hoe bevalt de vakantie verders, Boba?
Erg goed... af en toe rondneuzen op internet, wat jobhunten, wat op het forum posten, oja, ook geregeld luiertjes verwisselen (wat zijn die ook alweer klein.....  ;D ). Wat rondrijden met de Jag, boodschappen doen, opruimen, baby in badje doen, tukje doen...

Jaaa..... ik ben lekker bezig  ;)

thuur

Jobhunten?? Toi aussi? Als je wat leuks ziet -> PB me ;D

Ik zit een beetje mijn Hotmail op te ruimen, zie ik een berg registraties (jaja, alles staat bij elkaar). Kom ik mijn antieke registratie van het hifi-forum tegen. Daar ben ik hard weggelopen omdat het echt nergens meer over ging. Augustus 2002 heb ik voor het laatst ingelogd, 2 jaar later hebben ze het off-line genomen wegens 'het niet meer hebben van bestaansrecht'. Goh, wel triest eigenlijk dat als je de verkeerde mensen op de verkeerde plek hebt zitten ze toch een hoop kapot kunnen maken.. :'(

Moest me even van het hart... ;)

Gr 8)

ed

Ik heb daar in het verleden ook wel eens op zitten snuffelen, maar wat een onzin werd er op dat forum uitgekraamd zeg. Sloeg echt helemaal nergens op, en iedereen wist het beter.

Er stonden ook zogenaamde adviezen op die gewoon onjuist waren.
Ook de zogenaamde tweaks die gedaan werden waren nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld zomaar even een tweeter van een ander merk in je speaker schroeven omdat die zoveel beter is , en maar zeggen dat het zoveel beter klinkt. Klinklare onzin.

Ik heb daar een paar keer wat draadjes gevolgd, en nooit meer terug geweest. Zoveel onbenul, ik had niet de behoefte om me in zo'n discussie te gaan mengen. Het leek ook wel of iedereen daar berichjes aan het plaatsen was om het plaatsen. nutteloos.

Het nut van zo'n forum is net als hier om tips en adviezen te krijgen en met anderen te delen waar je wat aan hebt. Dat was ver te zoeken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Het ergste vond ik die mensen die 5000 euro :o aan een netsnoer uitgaven (dat die uberhaupt bestaan!?) en beweerden dat het geluid ook 5000x beter was geworden... Wat moet je daar nou mee? Die zijn compleet verloren imho...

Gr 8)

reneetje

Zal wel aan mij liggen maar wat betekent imho ?
Lees het wel vaker, maar de betekenis is mij niet duidelijk....

Rene ???

Reitse

IMHO: In My Humble Opinion

thuur

in my humble opinion

Dus je spreekt iets uit wat enkel en alleen jouw mening verkondigt en meer niet (dus geen stelling nemen).

Capice? ;)

Gr 8)

ed

Citaat van: thuur op 02-03-2005 11:57:45
Het ergste vond ik die mensen die 5000 euro :o aan een netsnoer uitgaven (dat die uberhaupt bestaan!?) en beweerden dat het geluid ook 5000x beter was geworden... Wat moet je daar nou mee? Die zijn compleet verloren imho...

Gr 8)
Klopt, die zijn niet meer te redden.
Ik ben zelf erg serieus bezig met audio. Toch verbaas is me soms over kleine ingrepen die enorme geluidsveranderingen teweeg brengen. Iemand vertelde mij eens over een CD-demagnetiseur. Ik lachen natuurlijk, want in dat soort onzin geloof ik echt niet. Hij zou het wel eens laten horen. Zo gebeurde, en ik wist echt niet wat ik hoorde. Om nou te zeggen dat je naar een andere installatie luisterde is natuurlijk niet waar, maar het verschil was echt behoorlijk te noemen.
Bij veel van zulke tests komt er een behoorlijke dosis subjectiviteit om de hoek kijken. Mijn stelling is als ik het niet overduidelijk hoor is er geen verschil, maar dit verschil was echt te groot om te negeren.

En over die netkabels van 5000 euro: Als iemand geen verschil hoort tussen die kabel en eentje van 100 euro dan zou hij die toch niet aanschaffen? Dat je het er niet voor over hebt is een ander verhaal, maar er zit weldegelijk een verschil in, en die mensen willen koste wat het kost het uiterste eruit halen. Vaak echter worden die verschillen enorm overdreven. Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven natuurlijk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 02-03-2005 12:47:13
Citaat van: thuur op 02-03-2005 11:57:45

Gr 8)
Klopt, die zijn niet meer te redden.
Ik ben zelf erg serieus bezig met audio. Toch verbaas is me soms over kleine ingrepen die enorme geluidsveranderingen teweeg brengen. Iemand vertelde mij eens over een CD-demagnetiseur. Ik lachen natuurlijk, want in dat soort onzin geloof ik echt niet. Hij zou het wel eens laten horen. Zo gebeurde, en ik wist echt niet wat ik hoorde. Om nou te zeggen dat je naar een andere installatie luisterde is natuurlijk niet waar, maar het verschil was echt behoorlijk te noemen.
Bij veel van zulke tests komt er een behoorlijke dosis subjectiviteit om de hoek kijken. Mijn stelling is als ik het niet overduidelijk hoor is er geen verschil, maar dit verschil was echt te groot om te negeren.

En over die netkabels van 5000 euro: Als iemand geen verschil hoort tussen die kabel en eentje van 100 euro dan zou hij die toch niet aanschaffen? Dat je het er niet voor over hebt is een ander verhaal, maar er zit weldegelijk een verschil in, en die mensen willen koste wat het kost het uiterste eruit halen. Vaak echter worden die verschillen enorm overdreven. Het is maar net waar je je geld aan uit wilt geven natuurlijk.

Zonder een stukje hifi.nl te krijgen te hier: ;D
Ik moet dat echt gestaafd zien met nathuurkundige bewijzen anders weiger ik het te geloven. Er is toch helemaal geen sprake van magnetische invloed in een cd speler? Plastic en glas heeft volgens mij niet zo veel last van magnetisme.....

Let wel: ook ik heb best een leuk systeem thuis staan, al zeg ik het zelf ;)

Tja, en van die netkabels: van de centrale tot aan je meterkast ligt wel goede, maar geen superbedrading. Zou die laatste meter die 5000 euro rectificeren? Ik denk het niet, ook al heb ik wel een aparte groep voor de stereo (maar dat is voor de storigen van tl/koelkast/cv/etc te vermijden en ik moest toch een aarde aansluiten, dus maar meteen de rest ook gedaan). En wat dacht je van de interne bekabeling van een voeding? Is ook minimaal hoor en de sporen op een printplaat zijn eveneens niet van goud of 10mm2 dik... Mijn eigen versterker heeft een zeer goed ontwerp technisch (ik kan dat zelf beoordelen, want ik ken de theorie) maar als je dan kijkt naar de voedings-contraplug .... ::) Dan maak je toch alle effect teniet?

Gr 8)

BobaFett

Citaat van: thuur op 02-03-2005 09:31:34
Goh, wel triest eigenlijk dat als je de verkeerde mensen op de verkeerde plek hebt zitten ze toch een hoop kapot kunnen maken.. :'(

Erg he? Ik heb dat op een ander forum ook meegemaakt. Toen ik lid werd bestond het net een week (ergens in 2002). Met een aantal er lekker bezig geweest en het groeide leuk. In 2003 begon er een "ander slag mensen" lid te worden wat op zich niet erg is, zie je hier ook, andere mensen, andere ideeen, maar de sfeer van "toen" was er niet meer.

Ineens wilde men andere dingen en een duidelijke verschuiving werk merkbaar. Ik ben toen afgehaakt. Maand geleden heb ik nog eens rondgekeken, ik kon zowaar nog inloggen, maar de mensen van toen zaten er eigenlijk niet meer (in de lijst met top-posters stonden we ver in de achterste regionen)... Jammer, maar helaas. Tijd om door te gaan en dit soort dingen achter je te laten. Wie zei ook alweer dat alles eindig was.....

reneetje

Citaat van: Reitse op 02-03-2005 12:05:36
IMHO: In My Humble Opinion

Oooo, hoew ik de'r aover denke

Zeg dat dan.. ;D

Rene :P

ed

Citaat van: thuur op 02-03-2005 13:14:56

Zonder een stukje hifi.nl te krijgen te hier: ;D
Ik moet dat echt gestaafd zien met nathuurkundige bewijzen anders weiger ik het te geloven. Er is toch helemaal geen sprake van magnetische invloed in een cd speler? Plastic en glas heeft volgens mij niet zo veel last van magnetisme.....

Let wel: ook ik heb best een leuk systeem thuis staan, al zeg ik het zelf ;)

Tja, en van die netkabels: van de centrale tot aan je meterkast ligt wel goede, maar geen superbedrading. Zou die laatste meter die 5000 euro rectificeren? Ik denk het niet, ook al heb ik wel een aparte groep voor de stereo (maar dat is voor de storigen van tl/koelkast/cv/etc te vermijden en ik moest toch een aarde aansluiten, dus maar meteen de rest ook gedaan). En wat dacht je van de interne bekabeling van een voeding? Is ook minimaal hoor en de sporen op een printplaat zijn eveneens niet van goud of 10mm2 dik... Mijn eigen versterker heeft een zeer goed ontwerp technisch (ik kan dat zelf beoordelen, want ik ken de theorie) maar als je dan kijkt naar de voedings-contraplug .... ::) Dan maak je toch alle effect teniet?

Gr 8)
Citeer
Tsja natuurkundige bewijzen.... Die kun je niet altijd geven, al is het maar omdat je het niet kunt verklaren. Ik probeer alleen te zeggen dat sommige dingen echt werken, zoals zo'n demagnetiseur, en dan ook nog niet eens bij bijvoorbeeld alle cd spelers.
Zoals gezegd is niet alles te verklaren. Zo zijn er ook mensen die nog steeds beweren dat een CD beter klinkt dan een plaat, of een buizenversterker per definitie slechter is als een transistor versterker. omdat de specificaties beter zijn (de natuurkundige bewijzen dus). De mensen die dat beweren hebben het hoogstwaarschijnlijk nog nooit zelf gehoord.

Als je een goede netkabel vergelijkt met eentje van mindere kwaliteit hoor je ook verschil. Heb eens een demo gehoord van Kimber. Die sloten steeds een betere netkabel aan op een CD speler. Het resultaat vond ik opmerkelijk te noemen. Elke keer werden de instrumenten echter van klank. Nu zal die speler bovengemiddeld reageren op zo'n kabel, maar het feit dat het zo'n verschil maakt zegt toch genoeg.

Maar mijn motto is wel een beetje dat iedereen vooral moet luisteren naar wat hij mooi vindt, en of dat nu een japanse versterker is met veel lichtjes erop, of een single ended buizen versterker moet ieder voor zich weten. Als je zelf maar overtuigd bent van de kwaliteiten hetgeen je zelf hebt aangeschaft is het goed, en wat een ander ervan denkt moet die lekker zelf weten. Het gaat erom dat je zelf van de muziek geniet. Iedereen luistert anders, en dat bepaalt ook voor een groot deel wat mensen aanschaffen. Kijk maar eens bij een muzikant thuis. Is meestal om te huilen. Zij luisteren niet naar geluiden, of hoe een instrument klinkt, maar naar ritmes, en daarvoor heb je geen dure installatie nodig.
Zoals gezegd ben ik er op een bovenmatige manier in geintresseerd. Zo zit ik in het bestuur van een audio club. Daar hoor je natuurlijk nogal eens "wat". Het leuke is dat het niet altijd uitmaakt wat voor bedrag er staat (binnen grenzen), maar soms kan een bescheiden set heel lekker klinken. Zo zijn er natuurlijk ook mensen die gewoon het duurste bij elkaar stoppen en zo denken dat het goed is. De teleurstelling is dan des te groter gezien het bedrag dat er tegenover staat.