Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Mick op 27-10-2004 10:16:24
Vierkant beter??? Ben je nu helemaal van de pot ge.... koffie, excuseer, moest even...

Ovaal is the best, alles wat je niet inpassen kunt in rond, past in ovaal!!!
Zelfs vierkant kan door ovaal!
(ligt er b.t.w. ook erg aan hoe groot!)

BOVENSTAANDE IS NIET DUBBELZINNIG BEDOELD, EN AAN BOVENSTAANDE KUNNEN GEEN RECHTEN WORDEN ONTLEEND. IN HET VERLEDEN BEHAALDE RESULTATEN BIEDEN GEEN ZEKERHEID VOOR DE TOEKOMST! ;D

Volgens mij heb jij als kind dat spel met die blokken in verschillende vormen (die in gelijkgevormde gaten moesten) verward met hamertje tik? ;D ;)

Gr 8)

Mick

I'll just say, and I quote:
Citeer"Met een hamer past alles"
!!!

Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

CeeBee

En dat is toch echt zo !!!
;D ;D ;D
V70N 2.5T AWD

Mick

;D Yep
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

Reitse

hmmm... past het universum in een jampotje?
Of past 80 liter waterstofgas in een colafles?

Mick

Wie weet zit het huidige Universum in een Jam potje...

Wat ik wel weet is dat er 40 kippepoten in een bierfles kunnen....

Reitse

It's all in the definition...

Of het universum in een jampotje past zou kunnen, maar wat zit er dan buiten dat jampotje en is het jampotje dan niet eigenlijk een onderdeel van het universum?

40 kippepoten in een bierfles. Grote bierfles? kleine kippepoten? Kippepoten zoals ze door de natuur bedoeld zijn of halverwege een verteringsproces?

Mick

Voor zover ik weet alles wat er bestaat onderdeel van het Universum, en zou dit jampotje ook wederom onderdeel van het universum moeten zijn, echter als het
universum in het jampotje zou passen, wat is er dan buiten het jampotje...
Hierbij komt dan ook nog eens, dat als het universum in een Jampot zou zitten, er intelligent leven zou moeten bestaan buiten ons universum ??? . Maar behoort dat dan dan niet ook tot ons universum, en zou er dan niet een jampotje om de jampot moeten zitten.... ???

En zou het universum passen in een Jampot, is het dan mogelijk de diameter te bereken van de Jampot? of moeten we die opvragen bij de leverancier van de Jam... En wie is de producent van de jampot en in opdracht van wie, hero ??? die is toch ook weer een onderdeel van ons universum. Wellicht is op een dergelijke manier de totale oppervlakte en dus grote van ons universum te berekenen. ???

Ik zit toch zo vol met vragen

Mick

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Wat is onze universum eigenlijk ???

Zover ik weet bestaat onze planeet uit een behoorlijke hoeveel samengedrukte stof, zijn jij en ik hier eveneens uit opgebouwd. Dit wil zeggen dat wij niets meer zijn dan ruimtestof, samengedrukt en gevormt tot wat we nu zijn.

Nu bestaat er veel meer ruimte stof, kijk maar naar de sterren, die zijn allemaal opgebouwd uit die stof, wat betekend dat ook daar wellicht intelligent leven zal zijn. Echter dit zou al lang uitgestorven kunnen zijn, aangezien hetgeen wij zien al is geweest. Immers wij kijken, als wij de sterren zien, in het verleden. Dit komt omdat licht er lichtjaren overdoet voordat het, vanaf de dichtst bijzijnde ster, bij ons is gearriveerd. En dit kan betekenen dat hetgeen wij zien, als  wij naar de sterren kijken, niet eens meer bestaat... Het kan namelijk miljoenen jaren duren voordat een lichtstraaltje hier arriveerd. (Ik begrijp ook niet waarom het hier binnen 12 uur weer donker is, maargoed.... ).

En als het nou zou is, dat de sterren die wij vanavond weer aan de hemel zien staan, al niet eens meer bestaan, kan het dan ook niet zo zijn, dan wezens die aan de andere kant van het universum zich bevinden, onze zon al niet eens meer zien, en dat wij als gevolg daarvan ook niet meer bestaan.

??? bestaan wij wel ??? en als wij nu niet bestaan, wat doen we dan hier.. Heeft u ooit wel eens een droom gehad die zo echt leek dat het echt leek... Zou het niet zo kunnen zijn dat wij een figment zijn uit de fantasie van een of ander hogere macht of intelligentere levensvorm, of zelfs van een gelijke levensvorm. En als dat zo is, wat gebeurt er met ons als die persoon wakker wordt, wat nu als de wekker gaat. Is het dan afgelopen voor ons allemaal, of gaat de tijd voor ons gewoon door. Kan het niet zo zijn, dat ik jullie allemaal droom, dat ik de persoon ben die dit allemaal verzint of ben ik ook verzonnen. Heeft het nog wel zin om door te gaan met wat we nu allemaal aan het doen zijn, ik bedoel het kan met een paar minuten toch afgelopen zijn, nietwaar.

Ik wordt altijd zo droevig als ik hier over na denk...  :'(

thuur

Citaat van: Mick op 27-10-2004 14:54:00
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Wat is onze universum eigenlijk ???

Zover ik weet bestaat onze planeet uit een behoorlijke hoeveel samengedrukte stof, zijn jij en ik hier eveneens uit opgebouwd. Dit wil zeggen dat wij niets meer zijn dan ruimtestof, samengedrukt en gevormt tot wat we nu zijn.

Nu bestaat er veel meer ruimte stof, kijk maar naar de sterren, die zijn allemaal opgebouwd uit die stof, wat betekend dat ook daar wellicht intelligent leven zal zijn. Echter dit zou al lang uitgestorven kunnen zijn, aangezien hetgeen wij zien al is geweest. Immers wij kijken, als wij de sterren zien, in het verleden. Dit komt omdat licht er lichtjaren overdoet voordat het, vanaf de dichtst bijzijnde ster, bij ons is gearriveerd. En dit kan betekenen dat hetgeen wij zien, als  wij naar de sterren kijken, niet eens meer bestaat... Het kan namelijk miljoenen jaren duren voordat een lichtstraaltje hier arriveerd. (Ik begrijp ook niet waarom het hier binnen 12 uur weer donker is, maargoed.... ).

En als het nou zou is, dat de sterren die wij vanavond weer aan de hemel zien staan, al niet eens meer bestaan, kan het dan ook niet zo zijn, dan wezens die aan de andere kant van het universum zich bevinden, onze zon al niet eens meer zien, en dat wij als gevolg daarvan ook niet meer bestaan.

??? bestaan wij wel ??? en als wij nu niet bestaan, wat doen we dan hier.. Heeft u ooit wel eens een droom gehad die zo echt leek dat het echt leek... Zou het niet zo kunnen zijn dat wij een figment zijn uit de fantasie van een of ander hogere macht of intelligentere levensvorm, of zelfs van een gelijke levensvorm. En als dat zo is, wat gebeurt er met ons als die persoon wakker wordt, wat nu als de wekker gaat. Is het dan afgelopen voor ons allemaal, of gaat de tijd voor ons gewoon door. Kan het niet zo zijn, dat ik jullie allemaal droom, dat ik de persoon ben die dit allemaal verzint of ben ik ook verzonnen. Heeft het nog wel zin om door te gaan met wat we nu allemaal aan het doen zijn, ik bedoel het kan met een paar minuten toch afgelopen zijn, nietwaar.

Ik wordt altijd zo droevig als ik hier over na denk...  :'(

Allereerst: ja wij bestaan. Alle omgevingsvariabelen op deze planeet (groep stof) zijn toevallig zo dat leven "moet". Strooi maar wat zaadjes uit op de grond en er komt een plant. Daar hoef je niets voor te doen. <skip> Evolutie heeft ervoor gezorgd dat wij ergens beter in zijn dan de volgende levensvorm. Daarbij hoort blijkbaar een brein. Dit is inmiddels zo complex en autonoom dat mensen gaan denken dat er hogere machten en/of geesten bestaan. Helaas geloof ik daar niet (wat vind je van mijn woordkeus? ;D ) en zijn sommige breinen nog onderontwikkeld waardoor sommige verschijnselen niet in hun pan passen waardoor 'er wel iets moet zijn' want dat is beter voor hun gemoedsrust.

Vervolgens: there is no such thing as time. Tijd hebben we zelf verzonnen om enige regelmaat aan te kunnen brengen. Vervelend afspreken: "ik kom als de zon opkomt", want dat houdt in dat de persoon tot 12u de tijd heeft om te komen.. (think about it)

Je hoeft je geen zorgen te maken of sterren wel of niet bestaan tegen de tijd dat je ze ziet. Met de huidige technologie kun je toch niet op dat zelfde moment naar die ster toe om dat te kunnen ondervinden: maw in deze tijd zul je er nooit achter komen, dus leg je er maar bij neer ;)

Wat we hier doen? Niets. Er is geen hoger doel. De nathuur zorgt voor leven en instinctief zet je dat ook voort.

Dromen is het 'ontleren'. Je gaat verbanden leggen en de opgenomen informatie gedurende de dag selectief opslaan. Eigenlijk onthoud je alles, maar je geheugen is geoptimaliseerd om positieve dingen beter te onthouden. Onthouden is hierin een relatief woord want het 'terughalen' is waar de meeste mensen moeite mee hebben (inclusief ondergetekende).

En het kan ieder moment afgelopen zijn. Alles is berust op toeval. Zoals alles in het universum.

En ik denk dat dat zo is ;)

Gr 8)

CeeBee

Ik ben er , mijn R is er, lekker boeiend , wat er evt. buiten het jampotje zit , sterker nog , ik hou niet van sjem. ;D
V70N 2.5T AWD

Rai

Citaat van: ceebee op 27-10-2004 17:16:47
Met een hamer past alles!!!
Dus ook het universum in een jampotje  ;D

CeeBee

ja , en in een station kan meer , iig een hoop jampotjes.
;)
V70N 2.5T AWD

Ben

In een station passen zelfs treinen!

thuur

Citaat van: Ben S60 op 27-10-2004 20:05:55
In een station passen zelfs treinen!

Maar een station zit toch al in het universum, hence in een jampotje ???

Gr 8 )