Toch is het zo!

Gestart door SIPS Master, 21-11-2002 21:25:37

Vorige topic - Volgende topic

BartT5R

Was toch leuk op school, die PC's met 64MB HARDE SCHIJF.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mr T

Citaat van: BartT5R op 05-11-2004 09:41:24
Was toch leuk op school, die PC's met 64MB HARDE SCHIJF.

Eeeuuuuhh, 64Mb? 160k floppy en geen hd was het bij mij.
Mooie HP machines waar ik uren achter gezeten heb!

input error's zijn altijd fatal bij mij  ;)
Gr. Marcel

BartT5R

HAHA,
en eerste werkje, 100 adressen in het bestand zetten, was meteen je geheugen vol.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Reitse

Mijn eerste HD was 12 MB, jongens wat een ding zeg, daar kon je wel 20 floppy's op kwijt... (van die grote slappe...)
Toen ik daarna een harde schijf van 420 MB kreeg wist ik helemaal niet meer wat me overkwam, hoe kreeg ik het vol. Windows 3.11 bleek al een goed begin overigens ;) samen met WP 6.0a was je dan al aardig eindje onderweg....

mr T

Citaat van: Reitse op 05-11-2004 11:23:08
Mijn eerste HD was 12 MB, jongens wat een ding zeg, daar kon je wel 20 floppy's op kwijt... (van die grote slappe...)
Toen ik daarna een harde schijf van 420 MB kreeg wist ik helemaal niet meer wat me overkwam, hoe kreeg ik het vol. Windows 3.11 bleek al een goed begin overigens ;) samen met WP 6.0a was je dan al aardig eindje onderweg....

Die grote zachte konden wel 360k in de dd versie herbergen, en 1,2mb in de hd versie. Je kon beter die kleine harde hebben, 720kb dd en 1,44mb hd. En die kleine harde zijn nog steeds polulair...

Ik heb mijn ZX spectrum nog steeds, prima computer en niet kapot te krijgen. Crashed niet en doet alleen wat je hem vraagt. De hedendaagse computers doen zoveel wat ik helemaal niet wil....
Gr. Marcel

mr T

Mijn eerste echte computer heb ik nog steeds. Een Compaq portable uit 1983, jaren later tweedehands door mij gekocht.

Het leuke is dat ik hem helemaal compleet en werkend heb staan, inclusief de originele demodisk, handleidingen enz. Het ding heeft 256k werkgeheugen en twee 320k floppy's. De waanzinnige snelheid van 4,77 mhz van een intel 8088 processor bezorgde menige computerfreak in die tijd een natte droom.... Oja, en van een harddisk heeft hij nog nooit gehoord ;)  
Gr. Marcel

Hen3

Mooie kast!

mijn eerste computer was (zo als zovelen) een Commodore 64. Deze heb ik helaas ingeruild voor m'n eerste pc (een Volleman 8086 met monochroom scherm en 20 MB harde schijf). Achteraf gezien had ik hem gewoon moeten houden, leuk voor nu.

Oh ja... de harde schijf was in 2 partities opgedeeld, wat moet je immers met zoveel ruimte!

BartT5R

Ik ben meteen groot begonnen, en wel met een Commodore 128D, met ingebouwd floppystation en een los klavier.
Dat was wel even wat anders als die kinderlijke C64 met tapestreamer.
En ik had wel 20 spelletjes waaronder olympische spelen en tour de france, en dan ook nog een racegame, weet niet meer wat dat was trouwens.

thuur

Citaat van: BartT5R op 05-11-2004 13:53:04
Ik ben meteen groot begonnen, en wel met een Commodore 128D, met ingebouwd floppystation en een los klavier.
Dat was wel even wat anders als die kinderlijke C64 met tapestreamer.
En ik had wel 20 spelletjes waaronder olympische spelen en tour de france, en dan ook nog een racegame, weet niet meer wat dat was trouwens.

Verwend nest!  ;) :D

Ik zat twintig minuten te wachten cq. luisteren naar enorm hoog irritant gepiep op een bandje om vervolgens te concluderen dat de "machine" was vastgelopen  ::) :P

Gr 8)

ps: dit was m:

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 05-11-2004 14:44:35
Boulderdash  ;D

YEAH!  ;D

Heb me later de tering gezocht een versie voor de XT te krijgen  ;)

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 05-11-2004 14:58:52
Boulderdash  ;D

Ik heb nog wel ergens een PC versie liggen, heeft alleen een andere naam (Supaplex of zoiets)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Ik begon op een Olivetti M24, jawel! Ook met de 4,27 Mhz 8088 processor. Geen idee meer over het werkgeheugen alleen dat er later een HD inkwam. Samen met een CGA monitor en kaart. Videokaart was net zo lang als het enorme moederbord. Dát waren nog es tijden 8)

thuur

Citaat van: mehn op 05-11-2004 15:40:30
Citaat van: thuur op 05-11-2004 14:58:52
Boulderdash  ;D

Ik heb nog wel ergens een PC versie liggen, heeft alleen een andere naam (Supaplex of zoiets)

Uiteraard heb ik Supaplex ook liggen  8) maar da's pas vanaf een 386..!

Heb de eerste echte XT staan (IBM PC-XT) tot de nok toe gevuld met 'opties'. Zo heeft ie niet de standaard 64Kb intern geheugen, maar een shocking 640Kb (Bill Gates quote: "Niemand heeft meer dan 640K nodig!") een enorme 5 MEGABYTE harde schijf, een enkelzijdige 180K floppy drive en draait maar liefst op een dikke 2 MHz!! Uiteraard met groen-monochroom Hercules scherm. Het ding heeft ieder slot vol zitten en ik zou niet weten waarmee ;) O, hij heeft nieuw rond de 20.000 gulden gekost ;D

Gr 8)

volvopieter

Heb de eerste echte XT staan (IBM PC-XT) tot de nok toe gevuld met 'opties'. Zo heeft ie niet de standaard 64Kb intern geheugen, maar een shocking 640Kb (Bill Gates quote: "Niemand heeft meer dan 640K nodig!") een enorme 5 MEGABYTE harde schijf, een enkelzijdige 180K floppy drive en draait maar liefst op een dikke 2 MHz!! Uiteraard met groen-monochroom Hercules scherm. Het ding heeft ieder slot vol zitten en ik zou niet weten waarmee  O, hij heeft nieuw rond de 20.000 gulden gekost

Maar heb je wel goedkope brandstof denk ik met zn toestel.... STOOM