Prijsoverzicht van onderdelen/werkzaamheden, Volvo en non-Volvo. Aanvullen svp.

Gestart door CharlieFox, 25-06-2007 21:03:33

Vorige topic - Volgende topic

lucass

Das niet duur als ze ook alle rollen en spanner hebben meegenomen en originele volvo onderdelen hebben gebruikt!

NinaPaul

Staat dat het een Gates set is, dus niet origineel.

Gates set is rond de € 120,-
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Jessy

NinaPaul

Citaat van: Jessy op 03-11-2016 11:34:46
Nee niet orgineel maar Gates schijnt ook goed te zijn.

Gates, skf, contitech, etc. allemaal prima merken, monteer ze vaak genoeg zonder problemen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Mooi dat ze zonder problemen te monteren zijn ... maar blijft het ook net zo lang heel als origineel Volvo?
:)

volvobug

Citaat van: Piet op 05-11-2016 10:17:37
Mooi dat ze zonder problemen te monteren zijn ... maar blijft het ook net zo lang heel als origineel Volvo?

Ja. Hoezo?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Piet

Hoezo, hoezo ?   ;D

edit: was niet meer dan een buitengewoon flauw grapje (ik geef het toe) mijnerzijds over de zinsopbouw van NinaPaul.

volvobug

Citaat van: Piet op 05-11-2016 11:17:21
Hoezo, hoezo ?   ;D

edit: was niet meer dan een buitengewoon flauw grapje (ik geef het toe) mijnerzijds over de zinsopbouw van NinaPaul.

Ik vat hem, je hebt gelijk. Monteren is één, lang meegaan is wat anders  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Geen idee, rijd jij ermee tot ze defect zijn?! (Om in hetzelfde genre te blijven)
-Gottfried Leibniz

Piet

Als ze stuk gaan binnen de normale voorgeschreven wisseltermijn gaan ze dus niet zo lang mee als die van Volvo.

haasje

Hoe vaak hoor je dat distributieriemen klappen voordat de termijn verstreken is ? (zowel km als tijd)

En dan uiteraard geen speciale omstandigheden (multiriem kapot, olielekkage etc)

Piet

Zeer zelden.
Het  ging hier ook meer, heel flauw, over semantiek.
Totaal onbelangrijk verder......

nieuwe_arjan

LuK koppelingset:  Koppelingsplaat, Hydraulisch Druklager, Drukgroep

Cartal: € 321,86  nummer 623 1236 33

oud lager uit '97 en ruim 550kkm, goed spul die oude zooi  :eusa_clap:

edit: prijs aangepast: ik had de verkeerde, de goede is € 0,48 duurder  :o

jkV70

Temperatuurgever koelsysteem 2.5 10v (1999) originaal Volvo
Onderdeelnr. 9186486
Prijs € 42.80 ex. BTW.

N.B.: Dit is de sensor met de kleinere diameter schroefdraad, nl. 10 mm, lengte zeskant ca. 6 mm,sleutelwijdte 19 mm.
Er is ook een versie voor deze motor met een iets grotere diameter schroefdraad, onderdeelnr. 9125463. Deze heeft een langere zeskant.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial

yannick

Koppakking vervangen/kop vlakken/afgebroken bout vd kop eruit halen/nieuwe versnellingsbakolie

2300 euro. Niet bij volvo maar bij mijn top garagist die de afegebroken bout uit de onderblok heeft kunnen halen!