toerental zakt te langzaam terug?

Gestart door s©ub@, 25-05-2003 22:03:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

s©ub@

merkte het afgelopen zaterdag weer toen we door duitsland reden;

het toerental van de 850 zakt te langzaam naar mijn zin terug: bij 3- of 4000tpm de koppeling in trappen en als je de wagen dan in de volgende versnelling zet en de koppeling weer loslaat dan pas valt het toerental terug; laat ik de koppeling niet los dan zakt het toerental pas na een seconde of 2 à 3 terug... met name van de 1 naar de 2 en 2 naar 3 doet dit zich voor...

waar ga ik zoeken? stappenmotor? vacuüm? wie o wie?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

gelebanaan

Hoef je niet voor te zoeken, hoort namelijk zo. Alle turbo rijders hebben hier last van. Na verloop van tijd wen je eraan.

s©ub@

gatver... weet je wel hoe mateloos irritant dat dat is? damn...

gas los; toerenteller plat, zo hoort het toch eigenlijk? is dat gedaan om het turbogat te verkleinen ofzo?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

Minder hard rijden en dan de turbo niet gebruiken ;-)

Ik moet zeggen dat ik er met de Tdi geen/weinig last van heb...

s©ub@

nou denkweb; maakt dus niet uit of ik de turbo wel of niet aanspreek...

heb juist het idee dat wanneer ik de turbo niet aanspreek het langer duurt voor het tt terugzakt dan wanneer ik de turbo WEL aanspreek...

... grmbl
ik heb toch al zo'n hekel aan zelfdenkende auto's  :-\
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Aswin

Ik had dit probleem ook toen mijn 850 GLT werd afgeleverd, vooral op LPG. Er bleek iets gescheurd te zijn bij de luchtaanvoer. Vlak voor de LPG verdamper komt via een plastik pijpje een slangetje (de koude ... terugvoer?) uit. Dit pijpje was gescheurd, daardoor werd er valse lucht aangezogen.

Boom

Ik vind het best wel "normaal". Maar misschien komt dat omdat voor de V70R er een 940 turbo en daarvoor een 240 turbo was.

Maar als je de koppeling intrapt en dan vol gas geeft, dan klimt ie ook niet zo snel in de toeren als sommige andere auto's wel doen. Of klinkt dat niet bekent?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Marc 0101.001

Schijnt met de frequentie (en dus de kloksnelheid) te maken te hebben waarmee de Bosch M4.3 en M4.4 ecu werkt. Volgens mij hebben de latere modellen met Siemens-ecu hier geen last van?

s©ub@

Citaat van: Boom op 25-05-2003 22:45:50
Ik vind het best wel "normaal". Maar misschien komt dat omdat voor de V70R er een 940 turbo en daarvoor een 240 turbo was.

Maar als je de koppeling intrapt en dan vol gas geeft, dan klimt ie ook niet zo snel in de toeren als sommige andere auto's wel doen. Of klinkt dat niet bekent?

dat klinkt me dus niet bekend... gas geven gaat snel en vloeiend... maar terugloop niet...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

s©ub@

Citaat van: Yellow Banana II op 25-05-2003 22:52:16
Schijnt met de frequentie (en dus de kloksnelheid) te maken te hebben waarmee de Bosch M4.3 en M4.4 ecu werkt. Volgens mij hebben de latere modellen met Siemens-ecu hier geen last van?

dus wellicht een siemens ecu een optie?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

ed

#10
Citaat van: Aswin op 25-05-2003 22:41:38
Ik had dit probleem ook toen mijn 850 GLT werd afgeleverd, vooral op LPG. Er bleek iets gescheurd te zijn bij de luchtaanvoer. Vlak voor de LPG verdamper komt via een plastik pijpje een slangetje (de koude ... terugvoer?) uit. Dit pijpje was gescheurd, daardoor werd er valse lucht aangezogen.


Aswin,

Bij mijn auto komt op LPG ook het toerental heel langzaam terug. Is dit niet normaal dan? Ook remt de auto nauwelijks af op LPG. Welke slang was dan precies lek? Zit deze slang aan de verdamper vast?

Ik begrijp dat het probleem nu is verholpen bij jouw auto. Zakt het toerental op LPG nu net zo snel in als op benzine?

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

ed;

mijn 'probleem' is niet verholpen, maar mijn auto rijd dus ook niet op LPG maar gewoon op benzine...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

ed

Scub@,

De reactie was bedoeld op de opmerking van Aswin over LPG.

@ (werkt bij mij ook!)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

zag het te laat... mijn excuses  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Marc 0101.001

Citaat van: scub@ op 25-05-2003 23:42:29
Citaat van: Yellow Banana II op 25-05-2003 22:52:16
Schijnt met de frequentie (en dus de kloksnelheid) te maken te hebben waarmee de Bosch M4.3 en M4.4 ecu werkt. Volgens mij hebben de latere modellen met Siemens-ecu hier geen last van?

dus wellicht een siemens ecu een optie?

Kan niet, andere multi-connector, etc. etc.