Eventueel een OBDII uitlezen groepje opstarten?

Gestart door Gunnar, 23-08-2007 19:29:13

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Op het tdiclub.nl forum hebben ze vrijwilligers in kaart gebracht die hun mede-vwers willen helpen met het uitlezen van foutcodes, resetten van service lampjes en aanpassen van hun injectiecomputer (dichtzetten egr etc).

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ook in het bezit zijn van een OBDII kabel en software waarmee ze volvos kunnen uitlezen en codes resetten.
Zij die hun mede roffelaars willen behelpen, kunnen zich eventueel melden in deze thread.

Bij deze :

Regio Turnhout - Belgie, OBDII ook volvo 1997-2000 en service lampje resetten.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Geert-Jan

Ben eens bezig geweest met 2 verschillende interfaces en diverse programma's op mijn 95 er type 96.

Helaas kan ik alleen met de demo software van vol-fcr de foutcodes uitlezen.
Ik ben niet in het bezit van de volledig werkende versie van dit programma dus kan ik ook het service lampje niet resetten.

Het is zeker leuk er eens mee bezig te zijn.
Jammer voor de hobbyist dat de software leveranciers de prijzen zo hoog hebben. :evil:

Als je nou samen de software aanschaft kan het natuurlijk wel interessant worden. :eusa_angel:

Volvo850Club lidnr.0504409

VolvoDeMio

En........Up!

Edit: heb zojuist mijn OBD-uitleeskabel besteld..  ;D

alfredgeel

ik wil wel meedoen.
ik kan wel beschikken over vrij veel uitleesapparatuur ( Canalyser, crypton, MobyDic )

Als het echt OBD2 is , is er geen probleem om live data uit te lezen, maar van zodra het gaat over E-obd wordt het al wat moeilijker. Foutcodes wel, live data ( nog) niet

Philip850

bij mij moet de servicelamp gereset worden en het srs moet uitgelezen worden....  :eusa_shifty: bj 1995 my 1996 854 T-5 MET obd-II bij de asbak

Edit: Ik kom uit regio Tilburg, als iemand me wil helpen, graag  8)
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

razorx

Mijn OBD troepje kan ECU, ABS, Instrument panel uitlezen en resetten. Heb Vol-FCR, plus wat extra geknutsel.

Regio Amsterdam (Diemen)

Junggg

ik heb zon blauwe vag-kkl kabel met fcr en kan wel lampje resetten en wat codes uitlezen maar dat is het tot nu toe dan! Ik ben graag van de partij!

---  S70 T5   ---

BennieV70T

Ik kan ook obdII uitlezen met Vol-fcr.
Arnhem, Gelderland
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

RRRRR_Ramon

Citaat van: razorx op 26-01-2008 19:44:30
Mijn OBD troepje kan ECU, ABS, Instrument panel uitlezen en resetten. Heb Vol-FCR, plus wat extra geknutsel.

Regio Amsterdam (Diemen)

Hee das lekker dichtbij...... ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

S. Brouwer

is er al een programma beschikbaar om de live data uit te lezen tijdens het rijden?

razorx

Citaat van: RRRRR_Ramon op 27-01-2008 11:27:30
Citaat van: razorx op 26-01-2008 19:44:30

Regio Amsterdam (Diemen)

Hee das lekker dichtbij...... ;)

Geen punt hoor PB me als je hem nodig hebt.

lipton

Ik wil heel men boeltje ook wel eens resetten en onderandere mijn service lampje ook.

mvg

hpkevertje

Ik heb ook interesse.

Weet er erg weinig van, zoals: wat kan het systeem, heeft mijn auto (juli '96) ook obd2 (staat er wel, op de middenconsole, onder de asbak), wat heb je allemaal nodig enz.

Gunnar

Goed dat te horen mio, hoe heb je het gedaan, met een usb-serieel convertor of met een laptop met seriele poort?

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381