Volvo specifiek gereedschap (tools, tooltje)

Gestart door JorritV70, 01-09-2007 09:13:28

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

Zelfgemaakt tool voor het losdraaien van de benzinepompring.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

CharlieFox

Tooltje om de multiriemspanner te spannen met als doel 'n boortje in het gaatje te krijgen zodat je met beide handen kunt werken.

Neem een 5 ct muntstuk en twee 10 ct muntstukken en gebruik die als shims. Gaat perfect! Er wel van uitgaande dat je een 1/2 inch wrench gebruikt. Andere shims natuurlijk ook mogelijk. Zolang je aan weerszijden van de wrench kop aan elke zijde 3 mm hebt ...

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

moorf01

Ik heb nog een zelfgemaakt ding..dat in de bougiegaten kan worden geschroefd (twee stuks) ..om de klepdeksel weer op de kop te "drukken" In Enschede altijd op te halen.

Gr Frank

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

WouterS

Dag allemaal,

Er staat mij binnenkort een redelijke klus te wachten: koppelingswissel in de 850 t5.
heeft iemand een motorsteun te leen?, waar de motor in hangt als de bak er onder uit is.
zoals:
http://www.toolmania.nl/garage-inrichting/werkplaatskraan/motorsteun/motorsteun-/-motor--versnellingsbak-demontagehulp-05ton

mvg,
Wouter
te zeist

patrick uit oss

ik zou  als ik jou was een dikke balk er over heen leggen
heb nog een eiken balk van 21 hoog
en anders een garagekraan staan

CharlieFox

Zelfgemaakt tooltje om de buitenste homokineet eraf te tikken (tip van Jack v). Ik heb van 'n inbus 10 mm het korte deel afgeslepen en er 2 "zoekertjes" op geslepen (2 iets afgeschuinde vlakken tegenover elkaar). Als je de tool met 2 tyraps vastzet op de as, in het open eind van de circlip en dan tikt, heb je 'm met 'n paar tikken los.

P.s. Je kan natuurlijk ook 'n bout M10 nemen of iets soortgelijks ...

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

RvdO

Ik heb vanaf nu een originele Volvo tool om de silent blocks te wisselen.
Diverse gereedschap o.a. dop 36 voor de aandrijfassen.

Alphen aan den Rijn

Wout-P11

Te leen/te gebruiken:

-Garagekrik 2,5 ton
-4 assteunen 3 ton
-2 veerspanners
-2x dop 36 (1/2 duims)
-60 cm wring-ijzer (1/2 duims)
-timing-gun
-fuseekogel-tools

'99 Subaru Forester S-turbo & '97 Nissan P11 SR20

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

petrolhead2.5

Ik heb voor Januari nog een leuk klusje op de planning staan, vervangen van de subframerubbers  ;D Wie heeft een goed/ vergelijkbaar Tooltje met volvo nr. 9995457 om de oude rubbers/ lagers eruit te halen en nieuwe er in te persen, uiteraard tegen vergoeding  ;)

Boom89

Ik heb laatst me klepsteelrubbers vervangen en me eigen
tool gemaakt. Tool om klepschotels te lossen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69089.0.html

Evt te lenen omgeving leiden.

Gr.

san

Gents,dames
ik wil graag de S60 zelf uitlezen en evt foutcodes wissen of resetten zoals ze dat bij de dealer doen,wat heb ik daar precies voor nodig. Ik lees over Vol FCR en Vida en zo'n OBD apparaat. In bezit van laptop met XP.Alvast bedankt.