Wel of niet doen . .

Gestart door Dane, 16-10-2007 11:26:22

Vorige topic - Volgende topic

breakman

Citaat van: DD op 16-10-2007 12:01:02
houd er rekening mee dat die dohc sierra's heet hoofden zijn en de koppakking er regelmatig tussen uit ploft. verder roesten fordjes behoorlijk hard. Ik zou eerder idd gaan kijken voor een 440 / 460 van die leeftijd. Ik vind de prijs ook veel te hoog voor een sierra. zou zelf niet meer dan 700 euro geven voor een sierra.
En een sierra heeft maar een 5 cijferige teller dus je ziet niet of die 50.000 of 150.000 heeft gelopen.

440/460 roesten ook behoorlijk !! vooral op de achterste wielkassen. En een renault-motor  :eusa_think: ik zou gewoon naar iets echt goedkoop zoeken als je nog even wil doorsparen. Als je 1500 voor een sierra hebt zit je niet zo ver meer van een 850.
succes met je zoektocht !

DD

niks mis met die renault motor, heb vorig jaar bij de 440 van mijn vader bij 160.000 km voor het eerst de distributie vervangen. zat geen mm speling op of tekenen van slijtage. Ding loopt altijd.

En ja ze roesten ook die 440 maar minder hard dan een sierra. En ik heb liever een rotte wielkast rand voor de winter dan een lekke accubak zodat je bij regen altijd natte benen hebt

innocenti

ALs ik snel op MP kijk moet je voor €1500 ook wel een 850 sedan kunnen vinden. Tenzij je schrikt van een hoge km stand. (wat geen probleem hoeft te zijn voor een 850)

Snellebaksteen

:eusa_naughty: Houd bij aanschaf van een goedkope 850 rekening met een fikse post onkosten om het achterstallige onderhoud aan te pakken (remmen, carterontluchting, krukaskeering etc etc.)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Dane

Allereerst: Ik weet zeker (i know, gedurfde uitspraak) dat Sierra's van de laatste lichting (91-93) nauwlijks roesten. :eusa_naughty: Klinkt ongeloofelijk, maar het is echt zo. Mijn neef heeft er een stuk of 8 gereden en kon mij dit geheimpje verklappen.

Voor 1500 euro een 850 aanschaffen, daar heb ik geen zin in. Voor een leuke 850, vanaf '95, meen ik minimaal het dubbele nodig te hebben. Dat is op zich nog geen drama, maar (zoals eerder aangegeven in overige topics) schrik ik me het rambam van de verzerkingspremie. Ik heb namelijk nog geen eigen auto'(en dus: eigen verzekering gehad).

Voorlopig kijken we rustig verder en rijdt ik elke week in een auto waarvan ik het merk al helemaal niet durf te noemen . . . dus dat doe ik dan ook niet  :eusa_shhh:  :angel:

elianmars

Citaat van: Dane op 18-10-2007 13:42:02
Voorlopig kijken we rustig verder . . . en rijdt ik elke week in een auto waarvan ik het merk al helemaal niet durf te noemen . . . dus dat doe ik dan ook niet  :eusa_shhh:  :angel:

Opel?  :P