Volvo AB aanschaffen en zelf installeren? en wat vraagjes

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 01-11-2007 15:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thys

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 21-11-2007 19:15:40
Maak er nu een sport van om zo ver mogenlijk van de auto te staan en hem te vergrendelen

Leuk he :D

Valt me wel op dat het bereik heel erg wisselt, varierend van 1 tot 15 meter. Weet niet waar dat allemaal door beïnvloedt wordt, zal wel met temperatuur/luchtvochtigheid en de omgeving te maken hebben

Turbo-Geek

Afst. Bediening tegen de kin houden als je hem bedient, daarmee kan je de afstand verder vergroten ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Thys

Heb het ook gemerkt, maar ik weet niet hoelang het duurt voordat je dan door de buurt voor gek wordt versleten:D

oldostofjas

Afstandsbediening tegen je hoofd houden werkt echt!
There is no place like 127.0.0.1

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: Duell op 10-11-2007 12:23:29
Citaat van: VolvoMafia op 01-11-2007 16:19:21
probleem met universeel spul komt als er een storing in zit. Waar dan te beginnen...

Ik heb zelf een AB set van Volvo gemonteerd. Gaat heel eenvoudig: dashboardkastje eruit, rechts zit een stekkertje, twee boutjes vast, dichtbouwen en klaar. Kan je echt wel zelf (tenzij je nog geen peertje kan verwisselen... :-)) Set bestaat uit een kastje, twee handzenders en een handleiding.

Ben vandaag bij de dealer langsgeweest om zo'n setje te kopen, en die vertellen mij dat zo'n setje niet meer wordt verkocht.
Gewoon uit de handel, moet ik maar een aftermarket ding kopen.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt, of hoe ik alsnog aan zo'n Volvo set kan komen ?
Nee totale onzin!
Heb Afgelopen woensdag nog een nieuwe set gemonteerd in mijn eigen 850
Is originele spare part voor 1600 uur besteld volgende dag in huis
Nieuw in doos,veel dealers hebben kennelijk geen zin om het je te verkopen want verdienen er blijkbaar weinig op.
Koste me iets van 117 incl btw
Onderdeelnummer: 9134177
Let op dat je dus wel die van de 850 krijgt en niet die van de S/V/C 70 want dat past niet.
Dus nadrukkelijk het onderdeelnummer laten bestellen en niet op algemene omschrijving want er zijn verschillende sets en alleen 9134177 is voor de 850

Estate 2.3 Turbo

Citaat van: Duell op 10-11-2007 19:38:41
Zou een setje van de V/S/C70 ook in mijn 850 passen?
Wie zou daar wat over kunnen zeggen ?



Dat zal dan geen Guard1 zijn.
Ik las net ook verschillende draadjes hier op forum dat Volvo gewoon geen oudere producten meer kan leveren.







Citaat van: Duell op 10-11-2007 19:38:41
Zou een setje van de V/S/C70 ook in mijn 850 passen?
Wie zou daar wat over kunnen zeggen ?

Dat zal dan geen Guard1 zijn.
Ik las net ook verschillende draadjes hier op forum dat Volvo gewoon geen oudere producten meer kan leveren.






Nee voor de 850 is er een andere set ze zijn niet uitwisselbaar.
Bij de S/V/C 70 moet de ontvanger bovenop de klokken achter het dashboard en bij de 850 zit ie achter het dashboard kastje veel makkelijker om bij te komen.
Bovendien kloppen de stekekrs niet.
Weet ik uit ervaring want had dus deze week eerst de verkeerde set meegekregen.
Inmiddels wel de goede mee en werkt uitstekend.
Dus oude onderdelen zijn GEWOON verkrijgbaar.
Ligt echt aan je dealer als ie zegt dat het niet meer verkrijgbaar is.

KMvrtr

Volgens mij is het zo dat alleen de handzenders voor Volvo Guard I niet meer leverbaar zijn.
Tenminste, zo had ik het begrepen.


de boekhouder

Ik ben vanochtend bij de lokale volvodealer geweest. Voor mijn 850 was een ab. op de cv. niet leverbaar. De beschikbare versie was geschikt voor modellen met een chassisnr. tot 72..... Dit van mij begint met 88....
Kan dit kloppen of heb ik hiervoor gewoon dezelfde nodig ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Estate 2.3 Turbo

lijkt me dat nummers die beginnen met 72 ouder zijn dan 88 toch?
Of is dat te simpel gedacht?
Die van mij is van april 94 eerste serie volgens mij dus.
Chassisnummer moet ik ff opzoeken maar bij mij werkt het dus prima

cas

#39
TOPPER! dacht bij een dealer in de buurt zon setje te bestellen, scheelt mij weer een paar km. maar bij deze ging het mij 1300 euro kosten.

het kan ook TE gek worden.....

toch maar ff naar hoofdvestiging.

EDIT:

hoofdvestiging , nee sorry wordt niet meer geleverd. JA dat verhaal kennen wel. dat is de Guard 1. O, .... dat zou wel kunnen.

ik had het nummer 919330 doorgegeven, maar die kende hij niet.

hij belde later terug en het nummer zou   9192330 moeten zijn. het kastje  ongv 100 euro.
dan heb je nog nodig  9184784 de handzender. (2 dan het liefst) nog een keer 94 per stuk.

wat kregen jullie nou voor die 110 EX?

ik heb cv dus de deuren open doen MET de sleutel bij bestuurdersdeur. ( alles open).

wat heb ik dan nodig? 

ook dat kastje de ontvanger voor de handzenders toch? vermoeiend. een maand geleden kreeg ik bij diezelfde dealer nog die 100 euro als opgave.....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Estate 2.3 Turbo

#40
Ik kreeg voor ongeveer 110 euries de complete set dat is ontvanger die in het dashboardkastje moet en twee handzenders allemaal origineel volvo
Dus ik snap niet wat die dealer van jou allemaal van je wil
UPDATE:
Maar even een foto gemaakt van de verpakking.
Is dus partnummer 9134177 benaming: Remote Lock
Set bestaat uit : ontvanger,inbouwbeschrijving en twee handzenders
Alles compleet voor een 850

cas

#41
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 20-12-2007 08:46:18
Ik kreeg voor ongeveer 110 euries de complete set dat is ontvanger die in het dashboardkastje moet en twee handzenders allemaal origineel volvo
Dus ik snap niet wat die dealer van jou allemaal van je wil
UPDATE:
Maar even een foto gemaakt van de verpakking.
Is dus partnummer 9134177 benaming: Remote Lock
Set bestaat uit : ontvanger,inbouwbeschrijving en twee handzenders
Alles compleet voor een 850
http://img265.imageshack.us/img265/2427/dsc04055lk0.th.jpg

Na lang heen en weer gebel en een tip van Mehn, heb ik iderdaad ditzelfde pakket gevonden met zelfde inhoud en zelfde prijs , maar dan voor de v70. magazijn medewerker stond verbaast te kijken....
die set is goedkoper dan losse handzenders bestellen!

nu even tijd vinden voor inbouwen, moest je hem nog inleren na plaatsen? of werkte hij meteen?

en het is bestel nummer 9192330  ( uit mijn hoofd!!!)  bij ander topic mist de 2.
en de set is dus wat hierboven staat. relaiskast en 2 zenders en beschrijving.

dus NIET meteen een ander kastje (a 200 euro) aan laten smeren, want die zou als het goed is standaard in de v70 moeten zitten.

zeer duidelijke beschrijving voor het demonteren van dash! die ga ik nog scannen en posten.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Estate 2.3 Turbo

Ja kreeg ook eerst die set voor  een V70 mee dan denk je eerst nog dat zou dan ook wel passen........
Echter de stekker is compleet anders!
Net als de inbouwwijze van de ontvanger ; bij een V70 dus achter de klokken dus moet de bovenkant van je dash eraf  bij een 850 moet ie achter je dashboardkastje
Je hoeft hem niet in te leren  (tenminste bij de 850) zodra de stekker erin zit laat ie zig al bedienen

cas

#43
ingebouwd, zeer zorgvuldig met mooie fotoreportage.... knoppie drukke.... NIET werken!!



alles maar laten zitten en de boel terugbouwen, en hopen dat het bij de v70 wel geprogrammeerd moet worden.


EDIT: ja hij moet geprogrameerd worden. heb ik laten doen bij dealer. 10 sc werk.

Weet iemand of ik wel nu gewoon de accu kan loskoppelen of de stekker achter de module? want ik moet de klok er uit hebben voor lampjes wissel en accu wissel....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

volgens mij zit dat nu in de eprom, dus de spanning eraf kan geen kwaad. Heb meerdere keren de spanning eraf gehad vanwege een brandend lambdalampje, en de AB doet het nog steeds.