wassen in de winter

Gestart door Emhavee, 22-12-2007 09:42:24

Vorige topic - Volgende topic

Emhavee

:o ::)
ok, ondanks dat domme vragen misschien niet bestaan hier toch een die aardig in de buurt zou kunnen komen maar hoe zat het ook alweer met het wassen van de auto in de winter (en dan voornamelijk als het vriest?)
:eusa_think:

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

rifwachter

ik zou het nu niet doen !

of je moet de auto binnen kunnen zetten ( verwarmd )

alles gaat nu vastzitten.

gr. rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Turbo-Geek

Wassen in de winter levert lak  beschadigingen (ijs kristallen !) op als het onder nul is en het water dus snel zal bevriezen (met name op een groot oppervlak).
Dus als je hem binnen kan wassen en drogen is er niks aan de hand maar buiten wassen met de temperaturen van de afgelopen dagen is niet slim.
Bovendien willen deurrubbers en dergelijke weleens vast vriezen en die kan je kan per ongeluk stuk trekken.
Die lichtjes insmeren met vaseline is sowieso een aanrader voor de winter.

Nog een paar dagen wachten en dan is het RUIM boven 0 en kan je weer wassen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

T5turbo

Hier in Finland wassen ze de auto vaak met veel antivries in het water.Maar alleen tot min 5 of zo.
Dit om het ergste vuil er af te wassen (lees zout!  :-X)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

tackle

volgens mij kun je beter siliconenolie nemen voor je deurrubbers. Vaseline en rubber is geen goed idee.

Vulk

Het lijkt me sowieso niet aangenaam ook. Als het overdag even niet vriest kan je hem misschien even afspuiten, maar dan nog.

Turbo-Geek

Vergis je ook niet in de kracht van water wat bevriest en gaat uitzetten.
Met name op plekken met kleine beschadigingen kan dat funest zijn.

ief

Als de roffel pech heeft, wordt ie maanden niet gewassen hier..... :eusa_shhh:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

ovlov 058

Zolang je hem niet met ijsblokjes wast zal het geen probleem zijn :eusa_whistle:

Als het niet meer mogelijk is(te koud) zul je het wel gewaar worden.

PS: een propere auto in een bevroren landschap is heeeel mooi(zeker een 850 X70)en zeker met ijspegels aan :)

Ronbroek

Even met lauwwarm water afspoelen voor de deur moet nog wel gaan, het wordt alleen zo'n ijsbaan he  :eusa_shifty:

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emhavee

goeie tips! waarvoor dank! 8)
ik laat wel ff zo want binnen wassen en drogen is voor mij niet mogelijk,
wilde idd mooie foto met schone wagen in winters landschap maken maar dat gaat dus even niet,
(schoon ie ie wel maar niet vies dus eigenlijk, voor de Vlamingen onder ons :eusa_shifty:)

ik meld me aan bij het "vieze auto" topic... (foto's volgen)

Turbo-Geek

Je kan hem nu overdag al afspuiten in een wasbox en het grootste deel eraf rijden.
Van de week gaat het weer duidelijk boven het vriespunt en is het helemaal geen probleem meer.

lzondervan

Zojuist me wagen door de wasstraat gereden en dat ging toch wel prima! Daarna stukje rijden en kon die gelijk weer... maargoed... het ergste vuil is er af! Met de hand wassen en goed in de was zetten komt bij de hogere temperaturen weer! Nu een programma gekozen waarmee die ook in de was gezet wordt! Heb daar alleen wel me twijfels bij inhoeverre dat echt gebeurt.
Volvo 850 2.0 T5 uit 6-1995

elianmars

Wasstraat.........   :eusa_snooty: