Chippen tdi

Gestart door Gert, 24-01-2003 08:51:38

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Citaat van: Spawater op 29-10-2010 11:56:12
Helaas ligt Urk 100 km van me af en kom ik echt nooit in die hoek, dat moet makkelijker kunnen, ik wil er best een stuk voor rijden, maar dan wel in combinatie met chippen..

Dat kan toch? Rij je eerst naar Urk en vervolg je de weg naar Fastech!  :eusa_dance:  :eusa_shifty:

Robert70

Hetgeen ik al in korte tijd heb uitgevonden, dankzij dit forum, is dat ik zeer zeker de riem moet laten inspecteren, dat het chippen indien correct gedaan louter voordelen brengt en dat Fasttech hier praktisch om de hoek zit 8).

Hetgeen mij voorst is opgevallen, chippen door Rica euro 750,00 en door Fasttech euro 350,00  ???.

Waarin zit het verschil(buiten het verschil a euro 400,00) ?

Robert.

NinaPaul

Citaat van: Robert70 op 07-05-2011 11:42:17
Hetgeen ik al in korte tijd heb uitgevonden, dankzij dit forum, is dat ik zeer zeker de riem moet laten inspecteren, dat het chippen indien correct gedaan louter voordelen brengt en dat Fasttech hier praktisch om de hoek zit 8).

Hetgeen mij voorst is opgevallen, chippen door Rica euro 750,00 en door Fasttech euro 350,00  ???.

Robert.

Vraag een offerte aan en kijk wat er allemaal in zit, verschillen zijn meestal
-vermogenstestbank (voor en na)
-custom/fine tuning of gewoon een standaard programma
-garantie bepalingen
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Robert70

Thx voor de reply.

Ik heb beide bedrijven een aantal vragen gesteld n.a.v. onderstaande reply.

Robert.
Citaat van: NinaPaul op 07-05-2011 12:03:28

Robert.

-garantie bepalingen

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 07-05-2011 12:03:28

Robert.

-garantie bepalingen

Bij Rica gaat de wagen niet op de bank zonder er om te vragen (en extra te betalen) en meestal is het een standaard chip die er in gaat.
Daar zit het prijsverschil niet in, dus.

Hans Duiven

Wacht ff:

Bij RICA gaat ie niet op de bank, bij Fasttech evenmin..

Dus: Waar komt dat achtelijke prijsverschil van 40 euro's dan vandaan

pwassink

Citaat van: Hans Duiven op 08-05-2011 00:22:31
Wacht ff:

+ nog eenmaal een niet geheel onbelangrijke NUL ?  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hans Duiven

Citaat van: pwassink op 08-05-2011 00:27:44
Citaat van: Hans Duiven op 08-05-2011 00:22:31
Wacht ff:

+ nog eenmaal een niet geheel onbelangrijke NUL ?  ;D

KuD :-) €400

Bedankt voor de tip schat

BBS

Scholtmeijertuning in Westerbork schijnt het zelfs voor €250,- te doen en 3 jaar garantie?
Ze maken op radioNL de laatste tijd veel reclame maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit eerder van gehoord ???
Volvoloos....

NinaPaul

Vergeet niet dat wanneer er andere aanpassingen gedaan zijn, zoals bv. K&N filter, sportuitlaat, nokkenas, etc
een gewone chip niet het beste is, voor optimalisering zal hier een Software op maat nodig zijn.

(Het is zelfs zo, dat het monteren van b.v. K&N filter, sportuitlaat, nokkenas, etc op originele software een vermogens AFNAME kan geven. Uit de praktijk, Subaru impreza 2.0 WRX AWD uit '01, standaard 218pk, testbank 215pk, 3" performance uitlaat en K&N filter element, testbank 208pk, na software op maat 243pk.)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 08-05-2011 10:25:19
Vergeet niet dat wanneer er andere aanpassingen gedaan zijn, zoals bv. K&N filter, sportuitlaat, nokkenas, etc
een gewone chip niet het beste is, voor optimalisering zal hier een Software op maat nodig zijn.

(Het is zelfs zo, dat het monteren van b.v. K&N filter, sportuitlaat, nokkenas, etc op originele software een vermogens AFNAME kan geven. Uit de praktijk, Subaru impreza 2.0 WRX AWD uit '01, standaard 218pk, testbank 215pk, 3" performance uitlaat en K&N filter element, testbank 208pk, na software op maat 243pk.)

Dat is waar, ja. Daarom heeft mijn huidige wagen een week bij Fasttech gestaan ;D

Maar het gaat hier over een chip voor een diesel en in het algemeen wordt daar weinig meer aan gedaan dan alleen chiptuning.

Gunnar

Euh... aan de vag diesels worden heel vaak hardware modificaties gedaan.
+200pk uit een initieel 90pk 1.9tdi is perfect haalbaar mits hardwaremodificaties.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

elianmars

Citaat van: Gunnar op 08-05-2011 13:36:33
Euh... aan de vag diesels worden heel vaak hardware modificaties gedaan.
+200pk uit een initieel 90pk 1.9tdi is perfect haalbaar mits hardwaremodificaties.

Bij VW, Audi en Seat zeker, maar er zullen niet veel 850's of V70's zijn waarbij dat gedaan is. Dat bedoel ik  ;)

MICHEL306

Citaat van: NinaPaul op 08-05-2011 10:25:19

kijk jij ook wheeler dealer?
Waarom er prijsverschil is? bel die gasten op en vraag het.
Zelf rij ik al 2 jaar met een fasttech chip en ben inmiddels 100.000km verder zonder enig probleem, met een huidige km stand van ruim 4 ton.
Zonder verdere aanpassingen zul je niet verder komen dan ongeveer 170pk en 380Nm.
Het monteren van een turbo en verstuivers uit bv een audi 3.3 tdi helpt je aan nog eens 30pk maar dat zijn dan wel hele dure.
Bovendien blijkt in de praktijk dat je nokkenas dat geweld niet aan kan, dus die moet dan ook.
Helaas zijn deze vag blokken niet zo geschikt om op te voeren, ze zijn kwa constructie gewoon te gedateerd.

gr M

NinaPaul

yep wheeler dealer ook een subaru, andere waarden. wel veel geld voor die auto's 5400pond....
(was eigenlijk mijn "bewijs" voor de mensen die het niet zouden geloven)

kon ook een 02 cooper s noemen, -8 pk na nokkenas/luchtfilter 3" uitlaat rvs, 221pk na tuning op maat
audi TT 98 andere turbo en uitlaat, noodloop geen meting kunnen uitvoeren, 195pk na tuning op maat
en nog vele anderen, al geven de meeste mensen geen geld uit aan een meting vooraf. Dat is jammer.
-Gottfried Leibniz