Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Piet

Citaat van: razorx op 14-04-2014 20:04:04
En natuurlijk hadden Piet en Maarten gelijk.

Het knaagde aan me. Omdat ik het geknaag aan mij beu was besloot ik alle tabellen nog maar eens na te lopen.
En ja hoor ik was een sloddervos: Ik geef mijn bin's een naam die verwijst naar de aangepaste zaken. green kwam in de naam voor.

Mooi niet dus. De injector tabel was voor veel krappere injectoren. Grapjurk die ik ben.
Gecorrigeerd, meteen de injector time by voltage tabel aangepast aan het lijstje van Piet. De normale conversiefactor van 1,34 van wederom Piet toegepast en de AFR waarden kloppen.

Excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.

I told you.... I told you....I told you...I told you....

En ik gisteren en vandaag maar als een gek aan het rondscheuren geweest met de S90 maf.... loggen, loggen, weer beoordelen .... trechter op het hopofd ... trechter er weer af... mijn vrouw hoorde ik stiekum door de telefoon met iemand over dwangbuisjes praten..... oempfffff....


razorx

Proest!
En inderdaad je zei het en niet één keer.

Mag ik de trechter weer terug?

V70geRwin

Citaat van: razorx op 14-04-2014 20:04:04
En natuurlijk hadden Piet en Maarten gelijk.

Het knaagde aan me. Omdat ik het geknaag aan mij beu was besloot ik alle tabellen nog maar eens na te lopen.
En ja hoor ik was een sloddervos: Ik geef mijn bin's een naam die verwijst naar de aangepaste zaken. green kwam in de naam voor.

Mooi niet dus. De injector tabel was voor veel krappere injectoren. Grapjurk die ik ben.
Gecorrigeerd, meteen de injector time by voltage tabel aangepast aan het lijstje van Piet. De normale conversiefactor van 1,34 van wederom Piet toegepast en de AFR waarden kloppen.

Excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.

De expert is toch diegene die al de fouten al een keer heeft gemaakt  ;)

Lekker bezig Yits  :eusa_clap:

viking_in_shorts

Citaat van: razorx op 14-04-2014 20:04:04

Excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.

Vanaf wanneer telt dit :eusa_shifty:

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 14-04-2014 20:49:12
Citaat van: razorx op 14-04-2014 20:04:04

Excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.

Vanaf wanneer telt dit :eusa_shifty:
Ehh mijn geboorte geloof ik.  :eusa_shifty:

viking_in_shorts

Om over die hamster van je maar niet te spreken ...

elianmars


viking_in_shorts


razorx

#5528
Ik ben de afgelopen tijd met een aantal onbesproken brandstoftabellen aan de gang gegaan.
Zonder succes of zonder bruikbaar resultaat.

Het ging mij om de K + L enrichment tabel en de DK tabel. Wat ik hoopte was een eenduidige relatie te maken tussen die tabellen, eventueel de VE/AFR tabel en de daadwerkelijke AFR.

Deels wordt ik gehinderd door een "floating" long term fuel trim. We zitten vermoedelijk niet goed met de injector constanten voor de groene injectoren.

Piet is nu het daadwerkelijke gedrag op benzine aan het onderzoeken. Geen makkelijke klus omdat je die injectoren volgens mijn visie volgens het peak-hold principe moet aansturen. Cadeau komt deze stap naar perfectie even niet.

Wat mij zeker opvalt is dat de injector parameters een grotere invloed hebben dan voorheen. Ik bedoel voor de grotere MAF. Ik stel hierbij uitdrukkelijk dat het niet aan de tabellen van Piet hoeft te liggen. Wat mij wel opvalt is dat ik sinds de grotere MAF last heb van floating van mjin LTFT.

Allemaal zaken die je nooit zou zien als je deze parameters niet met hoge snelheid kan loggen.

-edit- Het is nu even moeilijke materie. Probeer hier een patroon in te zoeken. Het zou verband kunnen hebben met de overall fuel correction en de vreemde berekeningsfactor. Maar ik denk dat ik het niet zo complex moet zoeken en terug moet naar de basis.

razorx

Achteraf denk in dat het voor mij het verstandigste is een zelfde MAF meting te doen als Piet heeft gedaan. Maar dan met mijn setup.
Grotere S90 MAF achter het luchtfilterhuis en de standaard voor het luchtfilterhuis. Ik verwacht dat mijn constante lager zal zijn. Dit is geen dogma maar een verwachting, die versterkt wordt door wat experimenten met een lagere MAF correctiefaktor die zeer positief uitvielen.

To be continued.

Johann

Citaat van: razorx op 19-04-2014 23:28:36omdat je die injectoren volgens mijn visie volgens het peak-hold principe moet aansturen.

Nee hoor. Zijn gewoon hoge impedantie. Volvo ME 7 werkt ook met hoge impedantie "Saturated" injectors. Peak-hold werkt met lage impedantie. En hoge piekspanning om te openen en dan open houden met een lagere spanning.


KIM

Peak-hold is alleen maar een stroombegrenzing, geen wijziging in de opningsgrootte of tijd. Voor een korte tijd kun je ze best vol aansturen hoor.
Maar werken onze auto's met peak-hold? Wist ik niet.

MrCain

Citaat van: razorx op 14-04-2014 20:04:04
En natuurlijk hadden Piet en Maarten gelijk.

Het knaagde aan me. Omdat ik het geknaag aan mij beu was besloot ik alle tabellen nog maar eens na te lopen.
En ja hoor ik was een sloddervos: Ik geef mijn bin's een naam die verwijst naar de aangepaste zaken. green kwam in de naam voor.

Mooi niet dus. De injector tabel was voor veel krappere injectoren. Grapjurk die ik ben.
Gecorrigeerd, meteen de injector time by voltage tabel aangepast aan het lijstje van Piet. De normale conversiefactor van 1,34 van wederom Piet toegepast en de AFR waarden kloppen.

Excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb.

Ken het gevoel ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Citaat van: Johann op 19-04-2014 23:49:28
Citaat van: razorx op 19-04-2014 23:28:36omdat je die injectoren volgens mijn visie volgens het peak-hold principe moet aansturen.

Nee hoor. Zijn gewoon hoge impedantie. Volvo ME 7 werkt ook met hoge impedantie "Saturated" injectors. Peak-hold werkt met lage impedantie. En hoge piekspanning om te openen en dan open houden met een lagere spanning.


Thanx!

razorx

Inlaatnokkenas verlaat tooltje gemaakt

Goedemiddag!

In het topic van Piet, maar ook elders kan je lezen dat een getunede turbo baat heeft bij een wat vertraagde inlaat nokkenas.

Om die precies met bijvoorbeeld 3 graden te vertragen heb je een tooltje nodig.
Dat tooltje heb ik niet. Daarom besloot ik er zelf één te maken.

Eerst in een grafisch pakket dat maten 1 op 1 aanhoudt een mal gemaakt:


Het is Pasen:


De mal op een geschikt stukje kunststof gelegd en overgenomen.


Het woord op het stukje plastic is overigens niet als belediging voor de lezer bedoeld.

Als je zo iets maakt doe je dit op eigen risico. Werk schoner dan ik. ;)
Timing op de standaard waarde:


En de inlaat nokkenas drie graden verlaat.


Mocht je er zelf ook één willen maken, hier is de mal in PDF formaat:
www.paerl.it/volvo/camshaft timing tool.pdf

Zodirect maar eens een testritje maken.