Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Vermoedelijk 2x zoveel. :)Ik zet het op m'n lijst voor rond de 3 ton.

razorx

Citaat van: Vulk op 01-07-2010 20:04:05
Ik kan de bon even niet vinden maar hij was inderdaad iets meer dan twee keer zo duur.
Rubbers van Volvo zijn duur, maar safe.

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 01-07-2010 20:04:05

goede gok, origineel rond de 130.

razorx

NRFH
Afstandsteun links achter vervangen

Goedenavond!

Vandaag mijn zelfgemaakte tooltje 6665497 getest, dit vervangt Volvo tooltje 9995497.
(Het tooltje om de richtsteun achter in of uit te persen)

Oude foto, de rechterkant is sterk genoeg, links opnieuw gemaakt en wat steviger. Maar het moet nog steviger.

Meteen een mooie gelegenheid om de tussenblokken voor de transversaalarmen te vervangen.
Eh niet kijken of tellen  :eusa_wall: (foutje van mij)

Ik zou wat kunnen modderen met de oude bouten, maar dat is zonde van de tijd.
Dan maar een andere keer.

Ok tijd om mijn tooltje uit te proberen.
Let op de pen aan de bovenkant, die zit net niet te diep, dus niet hinderend, in het gat voor de paspen.
Dat werkt.

Het volgende: Tja een denkfoutje van mij, natuurlijk gaat dit schuin zitten:

Maar eens een pauze genomen, één van de velen. Wat was het warm.
Als ik dikke bus om het draadeinde in het "luciferdoosje" doe, zal de laatste bijna geen kans meer krijgen om schuin te staan. Vastlassen moet niet nodig zijn.

Proberen dan maar, en al draaiende hopende op de bevrijdende plop als de bus uit de dwarsarm schiet.
Ehh nu weet ik dat je goede en foute ploppen hebt.

Het tooltje werkte prima maar de plop was fout.
Dit bedoel ik:

Het metaal van de oude steun had zich vrij gemaakt van het aangevulcaniseerde rubber.
Ik vond het al lang best, resterende rubber verwijderd. De binnenkant van de arm mooi schoon gemaakt en wat ingevet.

Tijd om het tooltje te testen bij het inpersen, werkt wel wat prettiger dan de vorige keer met twee lijmklemmen:

Tot hier was mijn tooltje sterk genoeg, daarna begon het echt erg te verwringen.

Laatste stukje simpelweg links en rechts afwisselend met een blokje hardhout en een moker ingetikt.
Alles weer netjes vastgezet met de nieuwe boutjes. Testen, eh ja een wezenlijk verschil.

Met name bij snelle wisselingen van linksaf naar rechtsaf en andersom heb je niet meer het gevoel dat de auto zich achter moet "zetten".

Nog één ding: Volvo raad aan de "bracket" met de remleiding los te laten hangen (wel eerst de twee clipjes aan de bodemplaat losmaken).
Is prima, maar blijf beseffen, dat je remleiding daaraan vast zit, dus subtiel blijven. ;)

Nóg één ding ;) , mijn tooltje doet het maar was toch wel wat erg verwrongen na het werk.
De kant die om de dwarsarm gaat mag nog veel steviger. "Luciferdoosje" was perfect.

Tijd voor een heerlijk koel glas:

Bier!
Groeten,
Yits.

P.S.: Mijn truukje met een veerspanner, dat ik toepaste aan de rechterkant, gaat niet op aan de linkerkant.

pwassink

Kijk ...

De beta test is dus gedaan, je gaat nu deze ideeen laten bezinken in een koud glas LPG alvorens
je aan de deels structurele aanpassingen van het huidige concept te begeven waaruit dan op niet al te lange termijn de markII versie zou kunnen ontstaan ?  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: pwassink op 10-07-2010 20:47:07
Kijk ...

De beta test is dus gedaan, je gaat nu deze ideeen laten bezinken in een koud glas LPG alvorens
je aan de deels structurele aanpassingen van het huidige concept te begeven waaruit dan op niet al te lange termijn de markII versie zou kunnen ontstaan ?  ;D
Dit is een exact inhoudelijke weergave van de huidige en toekomstige gebeurtenissen waarbij nog enige onzekerheid is over de nabijheid van enkele van deze gebeurtenissen. Vandaar de bezinning bezinking in een LPG.  :D

UserID6342

Mooi gevonden Yits  :eusa_clap: :eusa_clap:, maar als het zo ver is dan koop ik het tooltje wel van Volvo of hang er meteen een andere as onder :)

razorx

Citaat van: Dirk342 op 10-07-2010 22:20:09
Mooi gevonden Yits  :eusa_clap: :eusa_clap:, maar als het zo ver is dan koop ik het tooltje wel van Volvo of hang er meteen een andere as onder :)
Groot gelijk, eenmalig is het allemaal best. Maar als je het nog eens vaker tegen komt, duurt het gewoon te lang.

Het ging mij een beetje om de fun met het tooltje.

Ik denk wel dat ze er met de originele tool soms ook niet helemaal vanzelf uitgaan.
Het was toch wel tekenend dat het rubber liever van binnenuit scheurde dan normaal los liet.

UserID6342

Klopt helemaal, want ik weet van Erwin dat hij het originele tooltje bij de eerste keer ook meteen in stukken draaide :(

V70geRwin

Goed werk, altijd een lekker gevoel als je het zelf red!
Grote voordeel is dat je de as lekker onder de auto kon laten zitten.
Nadeel is dat de rubbers in de as nog moeten  ;)

Als je ziet hoe die eruit komt dan moet het wel een verbetering geven  ;)

Anyway Proost!

razorx

NRFH plm 270dkm
Remblokjes voor

Alleen voor mijn eigen statistieken.
Remblokjes voor vervangen:
Aanwezig: Iets onduidelijks vermoedelijk rond de 209dkm geplaatst, nog 5mm aan materiaal resterend, na ongeveer 60dkm.
Vervanger: Origineel Volvo, met de laatste updates. ;)

razorx

El cheapo Xenon lampje sterft
Nrfh 271dkm of zo

Vanavond is mijn roffel veranderd in iets dat heren lokt die uit zijn op betaalde seks:

De Xenon lamp rechts voor geeft een wel erg hoerig rood licht.
Aangezien ik wel betaald wil worden voor seks, maar niet met heren, moet ik hier maar snel wat aan doen.

Gelukkig heb ik nog een setje liggen van iemand die zich bedacht heeft omdat hij ten onrechte bang was voor de APK.
Helaas wel 6000K in plaats van 4300K, dus morgen maar even kijken of het niet te blauw is.

Als het licht te blauw is zal ik wel weer Anita's lokken.

Grr.
Yits  ;)

P.S. Het lampje heeft het ongeveer 38.000km uitgehouden.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Ich weiss ;)
En dat mag best in koeieletters gesteld worden.
Setje kwam van ebay.

UserID6342

Ik haal de Xenonsetjes altijd bij Maxi's (of zoiets) in Hengelo.  Kosten weinig, worden netjes thuisbezorgt en doen het goed tot zeer goed, alle onderdelen los leverbaar van de setjes is allemaal geen probleem.  En als er een lampje of ballast kapot gaat ben je vor een 20 euro weer de man.  Overigens vervang ik altijd alles (dus complete set) mocht ik een lamp/ballast kapot hebben.  Dan weet je zeker dat alles weer lekker fris is en dat je geen kleurverschillen hebt (dat is echt verschrikkelijk met Xenon)