CD-wissellaar en de warmte

Gestart door Joris_Scholte, 08-08-2003 22:39:43

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Dag mensen,

Mijn CD-wissellaar doet raar. CD's slaan over, hakkelt, zijn niet te lezen. De ene CD doet het wel goed, de ander niet. Is voornamelijk als de auto lange tijd in de zon heeft gestaan. Ik heb een originele Volvo-CD-wissellaar voor 6 CD's, gekoppeld aan een SC-800. De wissellaar is opgehangen onder de hoedenplank. Iemand enig idee?

micdee

airco in de kofferbak inbouwen?? ;)

Tja ik zou zo 1,2,3 niet weten wat het probleem kan zijn, maar zoals je zelf al aangeeft (in de zon) zal het een warmte probleem kunnen zijn...

Joris_Scholte

Nou wordt-ie mooi: de wissellaar wél airco, en ik maar zweten!  ;)  ;D Nee, geintje! In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.

Reitse

Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik CD's gezien heb die te warm zijn geworden. Normaal als je een CD tegen het licht houdt dan zie je van de rechte lijnen lopen in allemaal kleurtjes. CD's die het niet meer deden gaven allemaal kromme lijnen en niet zoveel kleurtjes meer, alsof het wat gesmolten was...

Joris_Scholte

Vanochtend deed het kreng (de wissellaar dus) niks meer. Ik goed pissig, en maar ff kijken. Nu zit er zo'n zekeringhouder, van waaibomeplastic, en daar was de sluiting van kapot. Nieuw draadje met twee kroonsteentjes er tussen, zekeringhouder besteld en hij doet het weer.

855-Champagne

Heb je de lens wel eens schoon gemaakt.

george

Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

XC90

Ik heb precies hetzelfde probleem...
Heb een 3cd front lader en geen elke cd pakt die, hij maakt een sterk tikkend geluid. Heb er verder niet meer naar gekeken, maar denk idd wel dat het door de warmte komt.

855-Champagne

openmaken en met alcohol en wattenstaafje schoonmaken  of een reinegingsdisk kopen

rogier

Reinigingsdisk is het makkelijkste.

Reitse, een CD zal echt niet smelten hoor. Pas bij een paar 100 graden...

Joris_Scholte

Ook al gereinigd met (jawel!) een reinigings-CD. Doet het weer als een naaimachientje, maar voor de rest niks mis mee