Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Vandaag Michelin Pilot sport 3 gemonteerd in 205/45/17 extra load 88V. Rijdt inmiddels dus weer met orginele Comets en heb de PEGS opgeslagen.

Hiker

Citaat van: innocenti op 30-09-2011 21:18:10
Vandaag Michelin Pilot sport 3 gemonteerd in 205/45/17 extra load 88V. Rijdt inmiddels dus weer met orginele Comets en heb de PEGS opgeslagen.

De comets nog even voordat de winter wielen erop komen?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

innocenti

Citaat van: Hiker op 30-09-2011 21:26:19
Citaat van: innocenti op 30-09-2011 21:18:10

De comets nog even voordat de winter wielen erop komen?
Yep. Winterbanden liggen ook klaar hoor op Satelites. Dus Comets gaat met de winter de schuur in.

dita

helemaal vergeten!
vorige week bij M a r c nieuwe Falken ZE912 laten monteren.
wat een verschil met mn oude banden (waren iets te groot en liepen aan in de wielkast)
echt perfect!
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

Vulk

De voorbanden van mijn zomerset zijn ook aan vervanging toe. Maat 205 50 16.

De kumho's vond ik qua grip zeer goed, qua slijtage ook, qua geluid minder. Dus die worden het niet.
Op de achteras heb ik Pirelli's P6000 liggen, ook best luid en slijten als de ziekte.

Ik denk terug aan Michelin HP Premacy's, maar ze schijnen minder goed te zijn dan de vorige reeks? Heeft iemand daar ervaring mee?

Andere tips zijn welkom, eisen in volgorde van belangrijkheid: Comfort/geluid > grip > prijs/km.

Thys

Michelin PS3 een optie? Bevallen mij erg goed, zijn wel wat duurder dan de Kumho's.

The Volvoboy

Heb je die dan wel in 205/50/16? Volgens mij niet..
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Je zou eens in de richting van Continental SportContact 2 kunnen kijken. Zijn erg stil en slijtvast, prima grip en comfortabel. Zijn helaas niet echt goedkoop in aanschaf.

grijzev70tdi

achter hebben wij ze nog op de N zitten (zomerbanden) maar vond ze niet stil. En ze cuppen behoorlijk snel. Als ze glad zijn komen er michelins onder, net als voor het geval is. Bevalt stuk beter
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Chris

Citaat van: grijzev70tdi op 20-12-2011 13:17:41
achter hebben wij ze nog op de N zitten (zomerbanden) maar vond ze niet stil. En ze cuppen behoorlijk snel. Als ze glad zijn komen er michelins onder, net als voor het geval is. Bevalt stuk beter

Sportcontact 3 bevalt me opzich goed, maar vind ik persoonlijk ook wat lawaai maken. Nu ben ik er niet zo moeilijk mee, maar als je er snel last van hebt zou ik die niet nemen.

Sbv

Michelin Pilot Sport 3(225-40-18) bevallen op de V70n nog prima. Inmiddels ca 10000 km mee gereden. Ze maken net wat minder lawaai dan de conti sport contact 3.
Slijtage.. er is wel te zien dat er mee gereden is.

Vulk

Citaat van: Taranis op 20-12-2011 09:13:27
Je zou eens in de richting van Continental SportContact 2 kunnen kijken. Zijn erg stil en slijtvast, prima grip en comfortabel. Zijn helaas niet echt goedkoop in aanschaf.

Sportcontact 2 vind ik niet, premiumcontact 2 wel. Die zijn een stuk goedkoper dan die Premacy's.

Taranis

Ik heb het gisteravond even op de facturen opgezocht en je hebt gelijk, ik had PremiumContact 2. Ik was er zeer over te spreken, niettemin scoren de Primacy's op autobandentest.com marginaal beter (1,90 versus 1,98, lage score is beter).

ed

Premium contact 2 zijn met stip de fijnste banden die ik ooit onder een auto heb gehad. Stil, trillingsvrij, lange levensduur en goede wegligging zowel nat als droog. Het is dat deze er niet in 18" zijn, anders had ik ze meteen weer onder de auto gezet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Vulk

Ik ga me er eens over inlezen, bedankt!