Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: Misha op 18-04-2012 18:26:01
Citaat van: Misha op 16-04-2012 18:19:07
Citaat van: Thys op 16-04-2012 17:22:19
Met de Kumho's KU31 ben ik inmiddels wel een beetje klaar; van de 8 hadden er 2 een hoogteslag, waarvan ik er 1 te laat ontdekte. Daar rijd ik nu dus nog mee :-\ Erg hard slijten doen ze niet, ze cuppen alleen wel behoorlijk. Zodra ze op zijn gaan er mooi Michelin PS3's op de vooras, die bevielen me best.
Op zich wel een fijne maar ik vind ze nu eigenlijk wat tegenvallen, net een jaar en 15.000 verder zijn ze al een eind op en herrie-achtig. Een mm of 4.

Ik mag er ook weer aan geloven maar weet niet zo goed wat ik zou moeten kiezen eigenlijk. de PS3 is niet helemaal de band voor mijn auto.
Iemand al ervaring met de Primacy 3 ?

Mmm..

Of de Goodyear Eagle F1 AS2

Topband, helemaal lyrisch over. Muisstil en fenomenale grip. Wel onder een 2.5 20v'tje, kweet niet hoe het onder T-5 gaat.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

oldtimer

ik heb nu uniroyal regenbanden liggen moet zeggen weinig rol geluid en
een goede baanvastheid, had daar voor pirelli liggen was ook niet slecht maar
banden vergaan als ze een 6 jaar oud zijn, beginnen dan al te verduren moet
deze zeker niet meer hebben.

j3r03n

Weet iemand wat het verschil is tussen:
-Michelin PRIMACY HP MO
&
-Michelin PRIMACY HP

Onderstaande site geeft aan dat MO staat voor 'Mercedes-Benz OE-homologatie' :eusa_think:
http://www.debandenenvelgenconcurrent.nl/uitleg_over_banden.php
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

j3r03n

En hoe ziet 205/55/r16 eruit? Scheelt dat qua uiterlijk veel met 205/50/r16?

Luc

Nee. Beetje hoger, vult je wielkast wat mooier.

)()()sT

Ja maar ziet er ook niet echt superdepuper uit.

Onder een V70 (wel verlaagd) zo:

Als de looks je niet zo heel veel uitmaken is het een prima en goedkoper alternatief.

Luc

Daar hoort ook gewoon 17 inch onder...  :eusa_silenced:

widebody

Ik had eerder de Michelin pilot sport 3 eronder. Zeer fijn band en tot de laatste millimeter goed grip, ook in natte omstandigheden.

Nu heb ik voor de Vredestein Ultrac Cento eronder(vooras). Tot nu toe redelijk tevreden, weet natuurlijk niet hoe deze zich verder houd naarmate de slijtage verder toeneemt.

Denk wel dat ik weer de Pilot Sport3 eronder zet, ondanks de iets hogere prijs. Deze betaalt zich terug door  mindere slijtage en goede grip.

j3r03n

@)()()sT
Dat vind ik er helemaal niet verkeerd uitzien zo in combinatie met verlaging. Vult inderdaad de wielkast mooi. Ik had mijn keuze reeds gemaakt en ik ben gegaan voor 2x Michelin Premacy HP in de maat 205/50/R16. Ik heb gewoon een goed gevoel bij Michelin op gebied van veiligheid en comfort en dat zijn voor mij als papa van twee kleintjes de belangrijkste criteria.

marrrcel

De R heeft een setje nieuwe banden nodig, keuzeskeuzes  ???. Maat 205/45/17.
Als ik kijk naar de testwinnaars van de ADAC/ANWB van 2012 krijg je de volgende rij:

2012
205/55/16
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821
1. Continental ContiPremiumContact 5
2. Goodyear OptiGrip
3. Dunlop SP Sport Fastresponse
4. Bridgestone Turanza T001

Kijk je twee jaar terug:
2010
225/45/17

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2010_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=29784&SourcePageId=31821
1. Pirelli Cinturato P7
2. Dunlop SP Sport MAXX TT
3. Continental ContiSportContact 3
4. Michelin Pilot Sport PS3

De prijzen ontlopen elkaar nauwelijks. Het valt mij op dat banden in Duitsland goedkoper zijn. Ik woon vlakbij de grens, zou het de moeite waard zijn om eens richting Kleve te rijden? Of kan je via een Duitse site in NL laten bezorgen http://www.goodwheel.de/ ?

Het belangrijkste voor mij is goede grip en lange levensduur, tegenstrijdige eigenschappen  :eusa_think:. Met die grip zit het wel goed bij de testwinnaars, alleen die levensduur kan nogal verschillen. Die Pirelli heeft een goede levenduur, maar die is niet te vinden op Autobandenmarkt. Gezien het feit dat er zóveel auto's op Conti's rijden kán het geen slechte band zijn, maar ik lees hier ook goede verhalen over Michelin. Hoewel ik denk dat Michelins onnodig duur zijn, maar dat is volledig ononderbouwd.

Persoonlijk vind ik Vredestein een sympathiek merk; Nederlandsch  :eusa_clap: + goede prijs-kwaliteit verhouding. Als ik ga koopjesjagen zag ik op Autobandenmarkt.nl een vriendelijk geprijsde Toyo Proxes. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Zomaar wat overwegingen, wat zijn jullie ideeën en ervaringen?
Dank voor het meedenken.

EDIT: Conti PremiumContact is niet in de maat 205/45/17 leverbaar, net zoals de Pirelli Cinturato P7. Een Sportcontact zou dan een optie zijn, maar door de zachtere compound slijt hij weer harder. Michelin PS3 komt ook erg goed uit de verschillende tests.

Luc

Wat voor auto ga je t onder zetten? Een 850 en S/V/C70 kan en hoort (vind ik) 215/4517 onder.

En verder, Goodyear Eagle F1, 225-40-R18, geweldige band.
Rij inmiddels (ca. 6000)  op de nieuwe Eagle F1-2, 215/45/17, is zo mogelijk nog beter.
Megagrip op droog wegdek, nog steeds megagrip op nat.

marrrcel

Het komt op een 855R. Origineel zit er 205/45/17 op en dit wil ik inderdaad graag zo houden.

Henk855

Ik rij nu met TOYO PROXES T1-R 205/45 ZR17 voor en TOYO PROXES T1-R 215/45 ZR17 88W achter en deze bevallen me echt super. Stil tijdens rijden ook bij hoge snelheid en zowel bij droog weer als in de giet regen plakken ze aan de weg. Ik was 480 euro kwijt voor 4 banden incl. montage en balanceren, dit is ook incl. nabalanceren over 500 kilometer.

Ik vind ze beter op de weg dan mijn vorige banden, Dunlop sportmax
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

innocenti

Ik rij met de Michelins PS3 205/45/17 en bevallen uitstekend. In de verkooptopic diverse staat nog n setje bij Bastiaan. Misschien heeft hij ze nog.

marrrcel

Dank voor de tips! Kan ik zeker iets mee.