Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Volvo Felipe

Nu zal hij technisch wel dik in orde gezet worden

Jeff

Suc6 met je nieuwe project man :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Ludo

Citaat van: Volvo Felipe op 26-05-2008 20:50:37
Hey Marco,

Ben je al aan het sleutelen? of nog niet?

Hihi

alleen een beetje meer opblinken denk ik...

Citeerdeze wagen is in top staat en is technisch 110% in orde.

;D

Starbuck

Citaat van: Ludo op 26-05-2008 20:57:21
Citaat van: Volvo Felipe op 26-05-2008 20:50:37
Hey Marco,

Ben je al aan het sleutelen? of nog niet?

Hihi

alleen een beetje meer opblinken denk ik...

Citeerdeze wagen is in top staat en is technisch 110% in orde.

;D

Denk dat al die R-en er als eerste afvliegen... ;D

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 26-05-2008 09:17:06
En er rijd in Middelburg een 855R in die kleur.

Staat altijd geparkeerd langs de waterkant in Veere. PL-NR-**... auto heeft jaren in 'mijn' dorp rond gereden. Daarna geprobeerd om 'm m'n ouders aan te smeren maar dat lukte helaas niet ;D

On-topic: Marco gefeliciteerd! Succes met het opknappen... was je bang dat je niets meer te doen had aan de rode? ;)

mimibiti

Er rijd er ook één in Noord-Holland in die kleur (omgeving Avenhorn) alleen met zwarte bekleding. Das ook een mooie hoor.
Succes met je project.
Michiel

Volvo Felipe

Hehe,

Er rijden er 3 in Antwerpen

Sbv

Citaat van: Taranis op 26-05-2008 21:20:20

Staat altijd geparkeerd langs de waterkant in Veere. PL-NR-**... auto heeft jaren in 'mijn' dorp rond gereden. Daarna geprobeerd om 'm m'n ouders aan te smeren maar dat lukte helaas niet ;D

On-topic: Marco gefeliciteerd! Succes met het opknappen... was je bang dat je niets meer te doen had aan de rode? ;)

Is die voorzien van zeer donkere achterramen ? Indien ja, dan heb ik deze wel eens in Rhoon gezien, zoniet dan rijdt er nog 1 in Nederland

Taranis

Citaat van: Sbv op 26-05-2008 21:43:18
Is die voorzien van zeer donkere achterramen ? Indien ja, dan heb ik deze wel eens in Rhoon gezien, zoniet dan rijdt er nog 1 in Nederland

Nee, geen getint glas, geheel origineel...

BenC70ES

Citaat van: Volvo Felipe op 26-05-2008 21:40:32
Hehe,

Er rijden er 3 in Antwerpen

Da's dan ook een metropool hé  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Bij Serva A'foort reed ook een klant met een 422 R Estate, 2 jaar geleden ingeruild bij Henk Scholten.

Veel plezier met de 422 Marco!

Vertigo

Citaat van: Sbv op 26-05-2008 21:43:18
Citaat van: Taranis op 26-05-2008 21:20:20

Staat die nog steeds in Veere / Rhoon?

Hier in Twente rijdt ook een 855 R in die kleur rond (RL-NR-**) met donker getinte ramen en Xenon. Eigenaar woont in Neede en werkt in Enschede. Kom hem elke ochtend tegen op weg naar mijn werk.

@ Marco: Veel plezier met je nieuwe project.

Black Magic

Kijk eens aan de je R gezin word uitgebreid  ;D

Veel succes en plezier ermee ;)

-D©©©L-

Dank dank allen.  :)
IK ben nog even aan het bedenken wat ik er allemaal aan wil doen op korte en langere termijn.
De basis is, zover ik nu gekeken heb, heel netjes. Gaat wel wat worden !  :eusa_clap:

-D©©©L-

• Categorie: APK/Technisch onderhoud
  • Klus: Remschijven, Blokken en Remslangen voorzijde
  • Systeem: Remmen

Een kleine inspectie van de remmen leerde dat deze een mooi eind op weg zijn.
Minimum dikte van de schijven: 23 mm. Gemeten: 23,5mm aan beide zijden.
De blokken zijn, zoals je kan zien op de foto's, nog niet versleten maar ook een knap eind op weg.

Rechter klauw:

Linker klauw:

De remslangen worden vervangen, verdere uitleg overbodig.

Links:

Rechts:

Ik denk dat ik er meteen een 302 setje op sla (zelfde concept als de 609R), dat kost niet al te veel en (b)lijkt voor mijn normaal gebruik eigenlijk voldoende (en ik heb geen geld voor een BKK  ;)).