Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Inderdaad, dat blijft zo.
Meegespoten in de wagenkleur is qua syling voorbehouden aan x70, vind ik. Voor een 850 staat deze kleur netter.

Voor wie het nog niet gezien had;
de lip van de kofferbakspoiler, de grijze delen van de spiegels, de beugels van de verstralers, de randen om de uitlaat uitsparingen in de achterbumper en de lijst onder de voorruit zijn allemaal voorzien van dezelfde grijsmetallic/matte blanke lak kleur. Niet geheel toevallig is die kleur ontleend aan de kleur van de "850" sticker zoals deze ook op de 609R zit. It's all in the details...

(klik voor hi-res)



(klik voor hi-res)


(klik voor hi-res)




Diederick

Nou snap ik dat je avatar een oog is


want ik denk dat we het hier al de hele tijd hebben over
"oog voor detail"

wow wat word dit een gruwlijk mooie auto zeg

-D©©©L-

#1217
In het kader van...

Citaat van: viking_in_shorts op 30-01-2009 19:01:23
Citaat van: walter leever op 30-01-2009 19:00:19
Na al dit gezever wordt het eigenlijk weer tijd voor een plaatje,

knal er maar weer een plaatje in Marco. :eusa_silenced: :eusa_whistle:

nou .. daar zeggen wij geen nee tegen :eusa_pray:



Eerst even de foto's, de tekst komt nog...

De "standaard" remmerij achter de winterwielen.
(klik voor hi-res)



Natuurlijk eerst de wielen eraf. De blauwe plakletter "R" welke op de klauwen zaten, heb ik lang geleden al verwijderd.
Voor de APK zijn er al wel eens andere (gebruikte) blokken op gekomen, de schijven zijn (en waren) versleten; krap 23 mm dik...
(klik voor hi-res)



Klauw met blokken eraf, de slang heb ik maar gewoon doorgeknipt. Die wordt toch vervangen door een moderner exemplaar.
(klik voor hi-res)



De tot de draad versleten 280 mm schijf eraf:
(klik voor hi-res)



Wiellager (aanlegvlak remschijf) even perfect schoon gemaakt en voorzien van een heel dun laagje amber tectyl:
(klik voor hi-res)



Alle leidingen zijn goed doorgespoeld met verse DOT 5.1 vloeistof (totaal ca 0,5 liter nodig voor het spoelen) Nou nog het restje van de remslang bij de nippel van de remleiding verwijderen. 
(klik voor hi-res)



Beetje spelen met wat sleuteltjes, en wd40... Ze gingen aan beide kanten snel en soepel los.
(klik voor hi-res)



Na het warm föhnen van de tectyl op het aanlegvlak (wordt ie dun vloeibaar), kan de nieuwe schijf erop.
Ik heb, na eerdere goede ervaringen, wederom gekozen voor 302mm brembo "HC" schijven. Het kan altijd meer, maar qua prijs/prestatie zijn deze erg goed.
Een "dikke" remmenset is altijd leuk, dat vraagt echter meer aanpassingen. Voorlopig voldoet 302mm voor het dagelijks gebruik meer dan voldoende.
(klik voor hi-res)



Om zichtbaar roesten van het "hart" te voorkomen, krijgt deze na een rondje ontvetten een paar strakke laagjes hittebestendige lak.
(klik voor hi-res)



De eveneens in hittebestendige lak gespoten "302 mm" brackets gemonteerd.
(klik voor hi-res)


De blokken erin (Mevius, ook wel CTF project mu), combineren bewezen goed met bovenstaande schijven. De remklauw is leeg gemaakt, nagezien, ontvet, geschuurd en ook gespoten in dezelfde hittevaste lak. De slang heb ik voor montage aan de klauw gezet.
(klik voor hi-res)



En dan natuurlijk de remslang vastzetten op de nippel van de leiding.


Hetzelfde "warme tectyl" recept gebruik ik ook graag voor de aanleg vlakken van de wielen. Bij loshalen wel weer helemaal schoonmaken (met wasbenzine) en verse er tussen. 'T is idd een beetje gesmeer, maar houd de boel wel oxidatievrij.
(klik voor hi-res)



Tja, en zo ziet het er dan uit na montage van het wiel.
(klik voor hi-res)




De rechterzijde voor...
(klik voor hi-res)



...en na.  8)
(klik voor hi-res)

Black Magic

Dat ziet er mooi uit zeg !!!! :eusa_clap:

Ik wou er over een paar weken aan beginnen (dezelfde kleur) maargoed iemand was me voor ::)

-D©©©L-

Citaat van: Black Magic op 11-02-2009 23:15:40
Dat ziet er mooi uit zeg !!!! :eusa_clap:

Ik wou er over een paar weken aan beginnen (dezelfde kleur) maargoed iemand was me voor ::)

Al 3 keer nu dan  ;D. de 609R heeft dit ook, net als de "glad en groenige" van peter.







elianmars

Kun je de wagen niet beter in een museum gaan zetten, als je klaar bent?

't Is gewoon zonde om er mee te gaan rijden......  :eusa_shifty:

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 11-02-2009 23:34:48
Kun je de wagen niet beter in een museum gaan zetten, als je klaar bent?

't Is gewoon zonde om er mee te gaan rijden......  :eusa_shifty:

Ben alweer bijna aan een olie wissel beurt toe...  ;D

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 11-02-2009 23:35:40
Citaat van: elianmars op 11-02-2009 23:34:48
Kun je de wagen niet beter in een museum gaan zetten, als je klaar bent?

't Is gewoon zonde om er mee te gaan rijden......  :eusa_shifty:

Ben alweer bijna aan een olie wissel beurt toe...  ;D

En aan een velgenwissel:



;D
Hans

pwassink

Citaat van: Hans Duiven op 11-02-2009 23:43:00
Citaat van: -D©©©L- op 11-02-2009 23:35:40
Citaat van: elianmars op 11-02-2009 23:34:48
Kun je de wagen niet beter in een museum gaan zetten, als je klaar bent?

't Is gewoon zonde om er mee te gaan rijden......  :eusa_shifty:

Ben alweer bijna aan een olie wissel beurt toe...  ;D

En aan een velgenwissel:

http://www.dcccl.nl/migrated/850/remmen/peter/IMG_1017.JPG

;D
Hans

Pas op he !  :eusa_naughty:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Ik loop een beetje achter met bijwerken van de blog. Wil jullie toch deze teasers niet onthouden  8)






elianmars

S70 dakstrips?


Of had je die al een keer vermeld?  :eusa_shifty:

Sbv


hvdmountain


Jans Duiven

Ik verwacht dat Marco dat '850 geschrijf' er af gaat halen

-D©©©L-

#1229
In den beginne was er 1 422R met de standaard kleur ruiten...

(klik voor hi-res)



...en een rolletje folie
(klik voor hi-res)



Beweegbare ruiten verwijderen, er moet wel geplakt worden zonder zichtbare randjes:
(klik voor hi-res)



Voor het plakken en pasmaken moeten de ruiten echt 100% schoon zijn.
(klik voor hi-res)



ook aan de buitenkant schoon, want daar wordt de folie op maat gemaakt:
(klik voor hi-res)



Na heel mooi pasmaken en strak snijden is de achterruit van binnen voorzien van twee stukken folie. De naad ligt precies op een draadje van de verwarming. Het resultaat van binnenuit bekeken:
(klik voor hi-res)



De beweegbare ramen worden buiten de auto geplakt:
(klik voor hi-res)



de lijm achter de folie word geactiveerd met een beetje warmte:
(klik voor hi-res)



De folie heeft echt een heel strak hoogglans uiterlijk. Het verschil met glas is qua glans minimaal:
(klik voor hi-res)




morgen de rest van de foto's  :)