Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Wat mij opvalt is dat je best wel veel dingen moet vervangen die ik eigenlijk niet herken bij dergelijke lage km stand.( AT bak , aandrijfas , waterpomp, benzinepomp,wiellager, slang oliekoeler etc.)

Het 2 ton onderhouds ritueel of dom pech ?  :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Misha

Citaat van: reneetje op 12-10-2009 10:08:50
Wat mij opvalt is dat je best wel veel dingen moet vervangen die ik eigenlijk niet herken bij dergelijke lage km stand.( AT bak , aandrijfas , waterpomp, benzinepomp,wiellager, slang oliekoeler etc.)

Icm zijn alhaast neurotische drang naar perfektie vermoed ik.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: reneetje op 12-10-2009 10:08:50

Een aantal zaken zijn gewoon achterstallig onderhoud (waterpomp, verdamper etc etc). Het hele slangen gebeuren is meer een tijd gerelateerd probleem. Het materiaal van een slang verouderd door de tijd en contact met de vloeistof. En natuurlijk zijn er delen vervangen die los moesten om een andere reden, zo vervang ik alle rubberslangen in het turbo circuit omdat het toch los moet. Het verhaal van het wiellager is reeds bekend; ooit heeft die veerpoot schade gehad. Los daarvan lopen veel 850's tamelijk probleemloos met kleine defecten, en zelfs met grote defecten blijven ze rijden. Het onderste uit de kan halen van een bak en een LPi installatie wordt dan wel een beetje riskant. De bak vervanging is ongeplanned.

Citaat van: Misha op 12-10-2009 10:19:20
Icm zijn alhaast neurotische drang naar perfektie vermoed ik.. ;D

Had jij niet een ETM (banden/remmen/uitlaat) vervangen waar eigenlijk prima mee te rijden viel ?  ;D

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 12-10-2009 12:04:14
Liet een ETM (banden/remmen/uitlaat) vervangen waar eigenlijk prima mee te rijden viel ?  ;D
Ja, ik herken het dan ook !

-D©©©L-

Sommige mensen hebben mij vandaag zien lopen.
Ik loop inderdaad wat moeilijk wegens het leggen van een ei en het ontbreken van een rib.  :eusa_shifty:  ;D

Vandaag besteld:

1 x 8111169 versnellingsbak
1 x 8601462 aandrijfas links
1 x 8111310 aandrijfas rechts
1 x 9458178 krukaskeerring

:eusa_dance:

Daar kan je ook een leuke GLT op LPG voor kopen.  ::)

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 14-10-2009 17:31:26
Sommige mensen hebben mij vandaag zien lopen.
Ik loop inderdaad wat moeilijk wegens het leggen van een ei en het ontbreken van een rib.  :eusa_shifty:  ;D

Vandaag besteld:

1 x 8111169 versnellingsbak
1 x 8601462 aandrijfas links
1 x 8111310 aandrijfas rechts
1 x 9458178 krukaskeerring

:eusa_dance:

Daar kan je ook een leuke GLT op LPG voor kopen.  ::)

gecondoleerd  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbobiker

Poeh, wat moeten we daar nu weer achter zoeken...

Gefeliciteerd dan maar.

Dan zie ik nog niet in hoe het moeilijke lopen er mee te maken heeft... Of eigenlijk wil ik het ook niet weten ::)
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 14-10-2009 18:01:07

Gefeliciteerd dan maar.

Dan zie ik nog niet in hoe het moeilijke lopen er mee te maken heeft... Of eigenlijk wil ik het ook niet weten ::)

Het duurde even voordat ik de beslissing genomen had ("een ei leggen"). Een nieuwe bak is natuurlijk wel duurder dan een revisie van een bestaande bak. De vraag die ik mijzelf stelde was of ik de meerprijs vond opwegen, het telt allemaal toch door. Bij revisie wordt een deel van de bak internals vervangen, maar een groot deel ook niet. Uiteindelijk toch maar de beslissing genomen om voor een nieuwe bak te gaan. Vanwege de motorische tuning meteen maar in een iets sterkere versie dan erin zat. De bestelde aandrijfassen zijn hier op aangepast.  Al met al een behoorlijke rib uit m'n lijf. Maar ach, hoe was dat ook alweer... "per km valt het reuze mee"  ...ofzo.  :)

Ondertussen ook een heel jonge aircopomp en dynamo op de kop getikt (beide ca 15.000 km achter de kiezen). Die gaan er ook meteen in, net als een verse multiriem en... hoe kan het ook anders; een krukaskeerring.

toppertje

Citaat van: Turbobiker op 14-10-2009 18:01:07

Gefeliciteerd dan maar.

de kip en het gouden ei? ;D

-D©©©L-

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Thys

:o Da's mooi snel! Mocht je het ratelbandje houden? :D

arjenT5R

Ondergetekende is stront jaloers  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Misha

elianmars