Nivomats (het wat, hoe, en waarom)

Gestart door choqie1, 28-07-2008 21:05:28

Vorige topic - Volgende topic

choqie1

Hallo allen,

Voordat jullie mij allemaal gaan wijzen op de zoekfunctie... ik heb het echt geprobeerd, maar daar kan ik het niet vinden!

Het volgend is het geval: Mijn auto heeft volgens de verkoper normale veren, maar bij schokdempers vervangen (Achter) zijn er nivomats ingekomen. De volgende vragen komen bij mij naar voren.

1. Ik  weet dat ze zijn voor een normale rijhoogte behouden bij zware lasten, maar hoe werkt het nu? (compressor, olieverdikking, ???)

2. Als je nivomats hebt, moet je dan ook perse de bijbehorende veren hebben?

3. Heb je voor de werking van de nivomats alleen de nivomat dempers nodig, of nog meer onderdelen om ze te laten werken (compressor, aansturings unit???)

4. Kan de combinatie die ik nu heb voor problemen gaan zorgen? (normale veren met nivomats...)

Ik hoor graag van jullie! :eusa_angel:

blauweroffel

Dag Choqie,

Ik heb onlangs 2 nivimats vande sloop onder mijnvolvoV70 classic laten zetten en je hebt er ook andere veren voor nodig!!(kwam ik ook pas later achter..)
Volgens mij werkenze dan vanzelf: bij het rijden gaat de dempers aan het werk en brengen de auto op de juiste hoogte. Als de auto stilstaat zakt ie wat naar beneden.
Maar snuffel maar eens goed rond op de site er is al meer over geschreven

groet

blauweroffel

mehn

2. Eigenlijk wel omdat de nivomat een deel van de veerwerking overneemt.
3. Nee
4. Nee, je auto is nu hooguit te "hard" geveerd waardoor de nivomat niet helemaal goed z'n werk kan doen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: