startprobleem met een 850 tdi

Gestart door jos vermeiren, 31-07-2008 17:40:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jos vermeiren

Beste mensen,
ik ben teneinde raad: bij echt warm weer en gebruik van de airco wil de wagen niet meer starten het eerste uur na het stilleggen!
Er werd al vanalles geprobeerd en het probleem blijft duren, kan niet op vakantie en tanken zonder stilleggen enz,
En toch al 5 jaar of zo , mijn garagist weet geen oplossing meer, trouwens als ik de wagen binnendoe heeft hij het probleem niet...................
Toevallig is deze ook een 855 van 1996
hoop dat iemand dit kent
m vr gr
jos

ebl

Hier een redelijk vergelijkbaar probleem.  Normaal start mijn auto zonder problemen, afgelopen week ff op en neer geweest naar Italy (circa 35 graden celcius) Auto moest redelijk zwaar werken. na gebruik auto laatste stukje rust gegund daarna geparkeerd een dik uur laten staat en wou die amper meer starten, starten duurde ongeveer 20 sec  en dat ging moeizaam kan ik je vertellen.  Combi hard werken en daarna weer starten nadat de motor nog erg warm is werkt blijkbaar niet.

een beetje vreemd.

In God we Trust. In Volvo we Drive...

ik-rol

Ik herken het, ik heb hierover 2 topics geopend, en ben er steeds mee bezig hoe het komt. De Volvo-dealer herkent het niet, trouwens die van Audi ook niet. Ik dacht eerst dat het met de koeling te maken had, dus dat de temperatuur van de koelvloeistof te hoog wordt zodat de computer bv. niet starten of dat de dieselolie te warm wordt. Daarnaast werd geadviseerd om iets met de brandstofrelais te doen. Dit is een bekend euvel bij de benzine-uitvoeringen (relais J103). Maar dit relais hebben onze diesels niet (wel een hoofdrelais, in de hoofdrelaisbox). Deze heb laatst vervangen....(kosten 13 euro, dus dat is het niet). Hopelijk is het dat maar waarschijnlijk niet. Ik heb nl. met de eerste monteur uit zitten dokteren wat het zou kunnen zijn (aan de hand van diverse schema's). We kwamen op koeling of de hoofdrelais uit. Als dat het niet is dan is het de brandstofpomp. Hij adviseerde contact op te nemen met Stokking is Gouda. Die gebeld van de week...'had u niet zojuist gebeld met hetzelfde probleem'. Blijkbaar een collegarijder met hetzelfde probleem. 'Ooh, maar dat is de brandstofpomp. Bij warm weer werkt de verdeling niet meer goed, omdat de opbrengst minder wordt bij warm weer en warme diesel. Enige remedie is de brandstofpomp reviseren' (a 600 euro,  :(). Kortom, ik schat nu in dat het de brandstofpomp is. Als ik dit jaar weer vakantieproblemen krijg in het buitenland dan overig ik om die te laten reviseren. Op andere forums wordt dit ook wel eens geadviseerd met goed resultaat. Daarnaast denk ik om samen een brief op te stellen, als Volvo850-club, naar Volvo Nederland met het verzoek om het helemaal uit te zoeken. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

jos vermeiren

Dank je wel voor de reacties,
gedurende de laatste jaren met die reden vervangen:
accu    (te vroeg ,,mi )
de ontvangerantenne vd startonderbreking in het stuurwiel,
airco laten vernieuwen,

na veel leesgenot in dit forum lijkt me het meest zinnige de timing vd brandstofpomp eerst te laten nakijken,
daarna zien we verder, hou jullie op de hoogte binnen een paar weken
vr gr
jos

ebl

Ik zal mijn timing van de brandstofpomp ook een na laten kijken! hoeveel werk zit daar in nornaal gesproken?

In God we Trust. In Volvo we Drive...