Onderdeelnummers keerringen achter verdeelkap en nokkenassensor?

Gestart door J a a p, 09-08-2008 10:25:54

Vorige topic - Volgende topic

J a a p

Wie heeft voor mij de onderdeelnummers keerringen achter verdeelkap en nokkenassensor?
Wannabe C70 rijder.

thuur

J a a p

Dank u! Ben uiteindelijk met mn chasisnummer naar de dealert gereden... ze zitten er al in.
Wannabe C70 rijder.

Ludo

-D©©©L-

J a a p

Wannabe C70 rijder.

-D©©©L-

J a a p

Omdat ik me later bedacht dat ik ook op die manier achter de nummers kon komen, duh.

A walk in the park trouwens, dat vervangen. Het rare is dat hij niet wilde starten na het klussen. Heb toen alles weer losgehaald, en weer in elkaar gezet, met als enige verschil dat ik dat draaiende ringetje onder de nokkenassensor 180 graden heb gedraaid en er toen weer op gezet. Starten en lopen...

Vandaag een heel klein stukje gereden (10 meter) en vervolgens hele dashboard verwijderd voor het vervangen van het lampje van de klok. Daarna was de accu leeg! Enig idee hoe dat kan?
Wannabe C70 rijder.

thuur

Op 10 meter krijg je je accu niet opgeladen van de laatste startpoging. Kan zijn dat ie zwak is of je dynamo te weinig spanning geeft.

Opletten trouwens dat je je motor niet verzuipt op zulke extreem korte stukjes..

Gr ;)

J a a p

Hmm, ik merk ook dat de startmotor soms bij het starten de eerste keer rondgaan nauwelijks trekt, maar daarna gewoon normaal de motor rondkrijgt voordat hij aanslaat (na 5 keer rond ofzo). Zal de accu dus wel zijn.
Wannabe C70 rijder.

thuur

Citaat van: VolvoJaap op 11-08-2008 00:57:54
Hmm, ik merk ook dat de startmotor soms bij het starten de eerste keer rondgaan nauwelijks trekt, maar daarna gewoon normaal de motor rondkrijgt voordat hij aanslaat (na 5 keer rond ofzo). Zal de accu dus wel zijn.

Nadat je minimaal 15 minuten hebt gereden, meet voor de volgende start de accuspanning. Moet zeker 12,5 volt zijn. Ook kun je tijdens het starten meten: mag niet verder zakken dan ca. 7 volt.

Gr ;)

KMvrtr

Citaat van: VolvoJaap op 11-08-2008 00:32:30
Het rare is dat hij niet wilde starten na het klussen.

Daar vind ik niets raars aan:

Citaat van: VolvoJaap op 11-08-2008 00:32:30
Heb toen alles weer losgehaald, en weer in elkaar gezet, met als enige verschil dat ik dat draaiende ringetje onder de nokkenassensor 180 graden heb gedraaid en er toen weer op gezet. Starten en lopen...

:eusa_doh:

Typisch iets dat ik ook had kunnen doen...

J a a p

Ging het bij mensen ook maar zo makkelijk: "hee, hij doet t niet! Draai even die aorta om , mischien helpt dat".
Wannabe C70 rijder.

Gus

Handig voor iedereen om  te weten is dat je een keerring ook gewoon kan kopen bij Hercules of een andere keerring/o-ring leverancier.  Maat 30x47x7. Kost een paar Euro i.i.g. goedkoper dan de Volvo dealer....

thuur

Citaat van: Gus op 28-02-2011 10:20:02
Handig voor iedereen om  te weten is dat je een keerring ook gewoon kan kopen bij Hercules of een andere keerring/o-ring leverancier.  Maat 30x47x7. Kost een paar Euro i.i.g. goedkoper dan de Volvo dealer....

De laatste keerring van een "keerringenfabrikant" die ik heb gezien lekte meer olie dan en originele met 3,5 ton ervaring. Die 2 euro woog niet op tegen het weer loshalen van de distributieriem, etc. in ieder geval.

Gr :eusa_shifty: