Hoera, nieuwe roker of roet mobiel!

Gestart door Mathilde, 22-08-2008 01:01:54

Vorige topic - Volgende topic

Mathilde

Ben ongelofelijk in m'n nopjes met de Volvo V70 2.5d Europa Plus automaat, met werkelijk alle opties die ik kan bedenken. Eerste eigenaar, dealer onderhouden met volledige historie.

We hadden een zeer fraaie V70 2.5 10V, zwart met dakspoiler en donkere Titans, maar door forse toename jaarlijkse kilometers nu twee wensen vervuld, diesel en automaat.

Gelukkig ook minpunten bij een 9 jaar oude topper met 252kkm: behoorlijk steenslag op de motorkap, bumpers fors beschadigd, vooral voor (zelfs goed zichtbaar op de foto) en achter bovenop (door laden/lossen)
Reeds geinformeerd naar een R-bumper: ca. 450 Euro (in kleur, maar excl. roosters) dus deze maar gewoon opnieuw laten spuiten.
Last but nog least: de motorkap en het dak zijn ooit een keer gewassen met pannenspons oid. Het dak zag ik vandaag pas bij het pompstation (daar kom je nu niet meer zo vaak he  :laugh:  :laugh: ) in het TL-licht. Maakt de pret er niet minder om: wat een fantastische, heerlijke, comfortabele bak: geweldig.

Ben wel benieuwd hoe het met de slijtage van de remmen zal gaan, duwt lekker door met dat dieselblok icm automaat, pffff

Vandaag vanuit 't Gooi naar Sluiskil geweest, lekker stevig doorgereden: boordcomputer: 6,3 liter/100km. Daar doet onze 2004 Passat 74kW niet veel voor onder!

Kijk alleen nog tikje jaloers naar de TDI van Bernie. Ik twijfel eveneens over Comets 17" en dan de huidige velgen van winterbanden voorzien. Tevens geinfiormeerd naar blokjesgrill, belachelijk bedrag voor een stuk plastic, maar moet er toch maar gewoon komen  8)

Iedereen bewust en onbewust hartelijk dank voor de enorme bergen informatie hier voordat de aanschaf werd gedaan!

Fotootje dan maar, toch?

FGG

Welkom op 't Forum, Mathilda.

Mooi intro en meteen een foto erbij. Helemaal goed.
Mooie V70, maar als ik 't begrijp moet ie alleen nog een schoonheidsbehandeling hebben. Gaat ook wel lukken, neem ik aan?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MichielMaas

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Mooi verhaal en mooie auto. Super.  ;)

hathü

Welkom.
Mooie auto, ik heb schijven en remblokken, origineel van Volvo, erop liggen, die al 30000 km meegaan en nog steeds goed zijn. Ben niet zo,n brute remmer.

Topsport180

Mooie bak ! Zijn distributieriem en waterpomp onlangs vervangen ?
Enne, tel gerust 10% op bij het verbruik dat de boordcomputer je voorspiegelt  ;)
De mijne (handbak) geeft vrijwel continu tussen 6.0 en 6.3 gemiddeld aan maar terugrekenend na een tankbeurt scoor ik geen 1 op 16 doch 1 op 14.5  8)
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

MarcoV

Welkom hier en veel plezierige kilometers!

MarcoV ;)

Bouke

Welkom Mathilde,

Mooie estate,goede kleur om antacite comets onder te doen ;D

gr Bouke

hathü

Mijn TDI met Meteors foto met mobieltje gemaakt.

Chris

Welkom op het forum en veel plezier met het oplappen van de V!

Groeten,
Chris

RRRRR_Ramon

Welkom bij de x70 2.5D rijders waar we nu dus ook een rijdster bij hebben!  ;D

Duwt lekker door inderdaad automaat i.c.m. het dieseltje inderdaad, remmetjes gaan hard  :-\ Binnen de kortste keren zijn je velgen lekker zwart  ::)

Veel veilige kilometers toegewenst.

Ik lees 't Gooi is dat ook waar je woont? Want dan komen we elkaar misschien nog wel eens tegen.

gr. Ramon
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Mathilde

Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-08-2008 00:10:08
Welkom bij de x70 2.5D rijders waar we nu dus ook een rijdster bij hebben!  ;D

Duwt lekker door inderdaad automaat i.c.m. het dieseltje inderdaad, remmetjes gaan hard  :-\ Binnen de kortste keren zijn je velgen lekker zwart  ::)

Veel veilige kilometers toegewenst.

Ik lees 't Gooi is dat ook waar je woont? Want dan komen we elkaar misschien nog wel eens tegen.

gr. Ramon

Yep, Naarden is the city.

Tegenkomen vind ik geen bezwaar, maar ik haat het wanneer ik ingehaald word. Jij rijdt een 'Erreutje', naar ik aanneem? Tja........

Wanneer je toch een poging waagt, zal ik lekker roeten!   8) ;D

Bas850

Welkom,

Misschien kom ik je ook nog tegen, werk namelijk in Naarden bij de welbekende geur fabriek ;D.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

FGG

Citaat van: Mathilde op 01-09-2008 11:35:43
Jij rijdt een 'Erreutje', naar ik aanneem? Tja........

Nee hoor, Ramon heeft ook een roetmobiel. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Mathilde

Ik ben vandaag, 24 december(!), onaangekondigd met m'n 2.5D/AT/'99/263dkm naar Fasttech gegaan.
Ik heb de Griezel sinds begin september en inmiddels (met veel plezier) zo'n 10dkm gereden en vond dat de Volvo en ik een cadeautje hadden verdiend. En das heus helemaal niet zo gek, sommigen hier vinden gewoon originele heldere koplampen in hun schoen, dus mag ik?  ;)  :P

Trof Marco van Fasttech, die voorstelde om een afspraak in het nieuwe jaar te maken. Beetje 'aandringen'  :laugh: en 2 minuten later stond ie binnen. Eerst huidige status uitgelezen, alles OK (pomptiming e.d.).
Toen verschrikkelijk ouwe koffie aangeboden gekregen, erg aardig en klantvriendelijk maar desalniettemin niet te z**pen.  :eusa_whistle:

Ik heb hier op het forum wel het nodige gelezen en heb gewoon de knop doorgehakt om het te doen, nadat ik de auto goed had leren kennen.

Ik kan weliswaar het resultaat, maar natuurlijk niet de achterliggende techniek beoordelen. Vermeld moet dat de indruk zondermeer professioneel is en men lijkt absoluut kennis van zaken te hebben. En dat bedoel ik zeker niet negatief, maar ik zie het toch een beetje als in het land der blinden........
Maar het enthousiasme en toewijding zijn enorm overtuigend, tenminste ik houd daar wel van.

Nou dan het resultaat natuurlijk en ik durf te zeggen dat ik best sceptisch ben:

Geweldig, wat een traktatie!

- Software matig is de EGR klep dicht- of uitgezet;
- Veeeeeeeeeeeel minder roet, zeker bij gebruik van de kickdown;
- Ik vond de auto(maat) een beetje 'lijzig', voelde lomp, zwaar of log aan, beetje zompig reactie op het gaspedaal e.e.a. sterk afhankelijk van toerental/snelheid/versnelling.
- Marco zag geen belemmeringen bij deze km stand, (3 - 4,5 ton is ook geen uitzondering) maar zegt de mogelijkheden wel verantwoord toe te passen.

IK vind het een heel andere auto geworden, alleen de fijne zit is gebleven  :) , directe reactie op het gaspedaal, koppelbeul, imponerende tussensprints en alles ZONDER door mij waar te nemen roet. Geweldige combinatie met de automatenbak ook nu, lijkt of deze ook anders schakelt, zeer zeker bij vertrek vanuit stilstand.

Marco omschreef het als volgt: 'motor draait echt prachtig, als een elastiek-je'.

En dat is inderdaad wel de allerbeste omschrijving, denk ik.  :eusa_clap:

Ook nu schijnt niet alles uit de kast gehaald te zijn, hij had het dacht ik over ca. 20pk en 40Nm of zo. Mij interesseren de getallen niet erg, meer het rijgedrag. Getallen zijn m.i. alleen voor op een verjaardag of in de kroeg en dan is er standaard toch al drank in het spel  ::)

Nou is Euro 350,00 niet echt gratis, maar als ik er nog 100dkm plezier van kan hebben is het een lachertje. De brandstofprijs was afgelopen maand ook al enorm gedaald, dus bruin kon het wel trekken  :eusa_doh:
Nog iemand anders argumenten nodig?

Al met al een leuk uitje, dik tevreden met het resultaat en een waarschuwing voor een ieder die twijfelt: ga niet langs als je het niet zeker weet, het enthousiasme is aanstekelijk.

U bent gewaarschuwd!!   :angel:

RobbertC70