werkplaatshandboek V70 2.5D

Gestart door Joke V70, 08-09-2003 16:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joke V70

bestaat er een werkplaatshandboek van een V70 2.5D?
ik zoek er al een geruime tijd ernaar
gevonden bij haynes maar alleen benzineversies
moet dringend een groot onderhoud doen
distrubieriem, waterpomp enz
dus die boek dringend nodig?  
kan iemand me helpen?
alvast bedankt voor jullie moeite !

denkweb

vraag is eerder gesteld (ook voor de tdi-versie) en tot op heden is daar geen reactie op gekomen. Voor de tdi variant is er de nodige info te halen bij de Audi dealers.

Willempie

The diesel engine used in the 850 is a version of the unit used in the Audi 100/A6.  Unfortunately it is extensively modified for use in the Volvo (different fuel pump etc.) and I am unable to recommend a suitable Audi/VW manual to cover your car.

Trevor
Technical Services
Haynes Publishing.

Email: tech@haynes.co.uk Tel: +44 (0)1963 442062


Dit antwoord kreeg ik van Haynes op mijn vraag over het beschikbaar zijn van een handboek en indien niet het gebruik van een audiboek, lijkt me duidelijk.

Ik heb onlangs overigens mijn distributieriem, pompriem, multiriem en waterpomp laten vervangen (inclusief alle loop-en spanrollen (€650)) en heb eea eens bekeken. Het zelf vervangen van een distributieriem is niet zomaar eventjes gebeurt. Je hebt een speciaal blokkeer gereedschap voor de krukaspoelie nodig en daarnaast zul je erg veel kracht moet zetten om de centrale poeliebout te lossen. Verder heb je een stelsleutel nodig voor de spanner. De overige riemen zou je wel zelf kunnen doen. Dan wel rekening houden met het mechanisch blokkeren van de inspuitpomp voordat je de riem verwijdert en het laten afstellen van het inspuitmoment als alles weer gemonteerd is.

zwaandekulas

Met een forum zoals dit heb je toch helemaal geen werkplaatshandboek meer nodig  ;)
Follow the smoke trail