Wannabe V70 rijder

Gestart door MoundMan, 17-11-2008 17:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MoundMan

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een degelijke V70 1997-2001, diesel, automaat en max 350k op de teller.3000-5000euro. Heb mijn dikke Chevrolet Van van de hand moeten doen omdat de motor is vastgelopen.

Graag zou ik van u wat tips krijgen waarop te letten en wat de beste adressen zijn, of beter
weet u een perfecte wagen. Heb op internet al aantal gezien, die in Ede en Huissen spreken me wel aan.

Misschien kan het wannebe er dan wel af!

gr,
MoundMan

huugoo

km-stand zegt niet veel, blokken kunnen veel km aan. onderhoudshistorie is belangrijker.
ff zoeken naar aankooptips, en no-go's op dit forum kan je verder helpen.

succes.

(ben zelf ook nog steeds zoekende) :eusa_shifty:

Lampje

#2
Bij Visser & Visser te Leusden staat er eentje voor 6.000 Euro. Diesel automaat, 285.000 km. Full options. Distributieriem en multiriem zojuist vervangen. Wordt nu klaar gemaakt voor de verkoop...

RRRRR_Ramon

Die in Huissen is nieuwer, heeft minder km's, heeft een schuifdak, heeft een leren interieur, mooiere velgen. Redelijk zeldzame kleur ook, maar goed kleur is persoonlijk. Kan nou niet zeggen of ze allebei (Ede en Huissen) dezelfde kleur hebben, het lijkt er wel op.

Ga bij aanschaf goed na of de distributie inderdaad gedaan is en of ook de waterpomp is vervangen. De TDI's kennen motorisch weinig tot geen problemen maar de waterpomp kan voor problemen zorgen wanneer deze niet tijdig is vervangen.

De waterpomp wordt door de distributieriem aangedreven en kan vastlopen, daardoor breekt je riem en loopt de kop in elkaar met alle gevolgen van dien. Bij twijfel over de distributie altijd preventief laten vervangen en er zo'n 500 tot 1000 euro voor reserveren als je het laat doen.

Succes met je keuze!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Topsport180

#4
Ik heb er zelf ook 1 en heb er inmiddels (eind januari 2009) 26.000km mee gereden. Na aanschaf heb ik vrijwel het complete aircosysteem alsmede de kachelradiator laten vervangen. Maar dat is geen specifiek aandachtspunt voor de diesel doch geldt voor alle 850s en x70's.

Ter voorbereiding op de aanschaf heb ik met dank aan dit forum en telefoontjes naar enkele dealers het volgende lijstje samengesteld ... dus doe er je voordeel mee. Wellicht ook iets om te plaatsen in het aankooptips topic  :eusa_whistle:


- nagaan of de distributieriem (+rollen) plus waterpomp elke 120.000km zijn vervangen
- nagaan of er rook onder uit het blok komt bij koude motor -> gescheurd spruitstuk
- bij koude motor peilstok uitnemen en kijken of er spatjes olie uitkomen en/of damp -> onderdruk in blok, dus niet kopen
- moeizaam (of in het geheel niet!) starten -> mogelijk poreuze dieselretourleidingen (zelf ondervonden; kosten € 15)
- bij koude motor blauwe damp uit uitlaat dan duidt dit op olieverbruik, dus niet kopen
- koude motor moet in het begin rauw lopen maar na enige tijd mooi gaan lopen
- tikken bij stationair lopen -> slechte klepstoters -> vervanging kost zo'n € 300
- motor mag best beetje vuil zijn, een schoon afgespoten blok is "verdacht"
- (wit) roken tijdens start (=onverbrande diesel) en geregeld slecht of pas na enkele seconden starten -> gloeibougies aan einde latijn (5 stuks kosten via dealer +/- € 150)
- rammelende vacuumpomp -> je zou verschil moeten merken bij het flink intrappen van het rempedaal.  Nieuwe pomp kost meer dan € 500.
- tijdens rijden: (zwart/grijs) roken bij gasgeven is heel normaal en de motor moet wat rauw klinken
- nagaan of de auto moeiteloos weer start nadat de auto bij warme motor is afgezet
- stabilisatorstangen testen bij sturen op parkeersnelheden
- 45-50 km/h in vijfde versnelling rijden en gasgeven -> auto mag niet gaan stotteren maar moet langzaam maar zeker versnellen
- niet altijd even goed trekken en/of top niet halen -> slechte turbodrukklep -> isoleren v/d vacuumleiding of vervangen EGR-klep (kosten +/- € 50)
- remmen testen (deze hebben het heel zwaar bij de V70 en zeker bij de extra zware diesel)
- 80-120 in hoogste versnelling zou in zo'n 12/13 seconden moeten lukken
- 200km/h moet makkelijk gehaald kunnen worden

Verder:
- kijken of de auto een zware schade heeft gehad en aansluiting diverse plaatwerkdelen (naden)
- onder interieurmatten kijken en letten op sporen van koelvloeistof + opvallend vette ruiten + witte rookpluimpjes uit de ventilatieroosters bij ingeschakelde verwarming + koelvloeistof die steeds maar weer beneden peil raakt -> lekke kachelradiator (kost € 200 bij de specialist tot € 600 bij de dealer)
- airco uitgebreid testen, minimaal 5 minuten !
- banden bekijken
- microswitchen in portieren uitgebreid testen (een nieuw deurslot kost rond € 350)
- alle schakelaars en opties testen
- onderhoudsboekje bekijken en nagaan of instructieboekje erbij zit

Verdere aandachtspunten:
- nokkenas- en pomptiming laten nakijken
- conditie van de draagarmen checken
- vorige dealer bellen en vragen of er bijzondere reparaties zijn geweest

En hierbij nog een overzichtje van alle diesel rijders die op dit forum rondwaren  :eusa_whistle: :D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28881.60.html
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

D-J

Tja, ik heb mn TDI (ookwel T-5D) gekocht bij Hennes Automobielen in Nijmegen. Prima adres (zie forum)
Ook Freek is een prima adres: http://www.autofreek.nl


V70 T-5D

RolandW

Kijk op site's als

Autoscout24.nl
Autotrack.nl
marktplaats.nl
Wikipedia.org (de Engelse heeft een erg uitgebreid V70 stuk)
Volvo850forum.nl

En lees, lees en lees.
Ontdek wat je wilt en begin dan weer bovenaan, vervolgens krijg je echt wel een goed idee en is het tijd voor testrijden ;)

Ik ben echt wel bijna een jaar bezig geweest voor ik mijn V70 had die en aan alles voldeed wat ik wilde en waar ik een echt goed gevoel bij kreeg.

Veel fun!


MoundMan

Kent iemand dit adres? Lijkt me wel een goede prijs voor wagen. Ik ga zeker een aantal proefritten maken in div. wagens. Iemand ervaring met het laten lopen op PPO?

gr,
MoundMan