Hoogte voor / scheef afslijten

Gestart door elmarconi, 22-11-2008 18:06:08

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Heb vandaag de winterwielen er eens onder gebonden. Mij viel op dat de zomer-Premacy's behoorlijk scheef waren afgesleten. Daarover al veel gelezen.
Ik dacht eerst dat de nivomaten aan de achterkant snel inzakten, maar bij nader inzien lijken me die prima op hoogte te staan.
Nog eens goed gekeken en eigenlijk denk ik dat de auto te hoog op de poten staat (sinds vervanging stuurhuis in augustus??).  Dat (te) hoog op de poten veroorzaakt m.i. een positief camber. 
Overdreven getekend staan de wielen: \ - / ipv | - | of / - \.

Heeft iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn? Kun je iets verkloten bij (de)montage stuurhuis?

Wat hoort de maat te zijn van vloer tot wielkuiprand voor een onverlaagde V70, met ietsiepietsie groter dan normale 195/60/15 banden ?

Heb m'n Haynes uitgeleend denk ik, kan 'm nergens vinden... :-\

edit: Ik meet voor ong. 69 cm. Achter ong. 65. Lijkt me niet sjofel...

--
Autogas Inside . . .

Ludo

of het te maken heeft met het stuurhuis weet ik niet, anders lijkt het op een verkeerde sporing.
is het slijtagebeeld bij alle 4 de banden?.
wanneer voor het laatst uitgelijnd?.

elmarconi

Citaat van: Ludo op 23-11-2008 00:11:18
of het te maken heeft met het stuurhuis weet ik niet, anders lijkt het op een verkeerde sporing.
wanneer voor het laatst uitgelijnd?

Sporing dacht ik uiteraard ook aan. Heb mijn garagist nog niet gesproken maar ben er vanuit gegaan dat bij een stuurhuiswissel er opnieuw uitgelijnd wordt. Zal even de rekening er bij zoeken.

Nee, achterbanden (Energy's) zijn zo oud als methusalem (ik denk + 100.000 km...) en staan op de nominatie a.s. voorjaar vervangen te worden.

Laatste uitlijning (dat ik er bij was) is van voor de stuurhuiswissel...

Mij viel de hoogte /ruimte tussen band en wielkuip op, tov de achterkant. Vandaar de vraag.
--
Autogas Inside . . .

Misha

Citaat van: elmarconi op 23-11-2008 00:17:21
Citaat van: Ludo op 23-11-2008 00:11:18
wanneer voor het laatst uitgelijnd?

Sporing dacht ik uiteraard ook aan. Heb mijn garagist nog niet gesproken maar ben er vanuit gegaan dat bij een stuurhuiswissel er opnieuw uitgelijnd wordt. Zal even de rekening er bij zoeken.

Nee, achterbanden (Energy's) zijn zo oud als methusalem (ik denk + 100.000 km...) en staan op de nominatie a.s. voorjaar vervangen te worden.

Laatste uitlijning (dat ik er bij was) is van voor de stuurhuiswissel...

Mij viel de hoogte /ruimte tussen band en wielkuip op, tov de achterkant. Vandaar de vraag.

Bij standaard is dit meer dan een ruime vuist.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 23-11-2008 00:17:56
Bij standaard is dit meer dan een ruime vuist.

ja dat is zo'n beetje de standaard bij een V70.  :-\

uitlijnen is dus augustus geweest.
dat is pas 3 maanden geleden, echter, banden kunnen hard slijten door verkeerde uitlijning!.
ik gok toch dat het daar gezocht moet worden.