"vol" tanken LPG-tank

Gestart door )()()sT, 15-12-2008 12:19:33

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Hier op het forum is al eens vaker geroepen dat de LPi-pompen niet zo blij zijn met overmatig voltanken (en leegrijden).

Ik sta eigenlijk elke keer bij dezelfde pomp te tanken (Avia-Lanaken/Opgrimbie).
Daar slaat de pomp af als de tank "vol" is, maar vervolgens kan ik nog 2 minuten doorvullen en perst ie er nog een (half) litertje bij.
Bij een andere pomp heb ik ook wel eens dat ie afslaat, en dan is het vol=vol.

Is het aan te raden om na de eerste afslag gelijk te stoppen, of kun je idd. nog even doorpersen? Ik neem aan dat dit te maken heeft met de druk in de aanvoer van het gas?

mehn

Stoppen, anders kost het 590 euro :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Aha, hier spreekt een ervaringsdeskundige :) :-*

mehn

Nou nee, mijn 80% klep werkt perfect. Ik heb nog nooit meer als 43 liter kunnen tanken in mijn 44 liter netto tank.

XC60 D4 AWD:

Rogers XC 70 2000

aha... ik gister wel; 43,72 liter om precies te zijn  ;D
(ook netto 44 liter)

)()()sT

Maar... uit nieuwsgierigheid: Je tank is op een gegeven moment 80% vol. Als ik het goed begrijp reageert de de brandstofvuller eerder, want anders kreeg ik er niet nog een litertje bij gedruppeld.

Conclusie van mijn oorspronkelijke vraag: als ie uitklikt niet meer doorduwen ;)

FGG

Meestal stopt ie bij mij rond de 47 liter bij mijn 48 liter netto tank maar af en toe tref ik een pomp die er meer indrukt. Vorige week kreeg ik er ergens 52 liter in! :o

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

GeertG

Citaat van: FGG op 15-12-2008 14:38:07
Meestal stopt ie bij mij rond de 47 liter bij mijn 48 liter netto tank maar af en toe tref ik een pomp die er meer indrukt. Vorige week kreeg ik er ergens 52 liter in! :o

Amateur(s)  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

GeertG

Citaat van: )()()sT op 15-12-2008 15:08:58
Dit is OFF-TOPIC  :evil:

:eusa_dance:

Wat ?  :eusa_eh:      Jouw bericht ?       :eusa_whistle:

Maar gedeeltelijk heb je gelijk, maar gedeeltelijk ook weer niet (staat best wel wat in over vulling van ook 'LPI-tanks')    ;)
(wijlen NBP V70R LPi)

sean850

gewoon door tanken tot de eerste afslag die paar deci liter meer of minder maakt niet uit voor die 100 meter die je er meer voor rijd en bij g3 stopt ie echt op de 80% vulling hoor of je een liter of 2 meer tankt ligt ook aan de pomp met hoeveel bar die het erin pompt

FGG

Citaat van: sean850 op 16-12-2008 21:29:47
en bij g3 stopt ie echt op de 80% vulling hoor

Citaat van: FGG op 15-12-2008 14:38:07
Vorige week kreeg ik er ergens 52 liter in! :o

O ja? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

;D

Ik kan niks zinnigs zeggen over de hoeveelheid liters; 80% vulling is bij mij 49 liter; ik bne niet verder gekomen als 47 liter.
Het gaat mij erom dat de pomp (dat ding bij het tankstation  :evil:) op een gegeven moment afslaat en dat je dan nog rustig 2 minuten die knop in kunt blijven duwen en er nog een litertje of wat bij peurt.
Dát heeft dus blijkbaar te maken met de druk in die pomp, en of dat "hoger" is dan dan die 80% vulling.

;)

mehn

Waarschijnlijk wel. De meeste tankstations hebben ook een drukmeter op de LPG installatie. Meestal is die rond de 10bar, soms iets hoger. Het valt mij ook op dat ik er dan iets meer in krijg, al is het dan nog steeds minder als 80% van de bruto inhoud.

XC60 D4 AWD: