Ervaring Volvo dealers Omg. Utrecht

Gestart door Roeland, 30-10-2003 09:55:49

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Vandaag weer eens bij Broekhuis in Assen binnengewandeld. En verdraaid zeg de balienist herkende me. Ik vertellen van m'n lekke ruitensproeiervloeistofreservoir. Niet eens gezegd dat ik er wat pissig over was dat het niet heel bleef. Man loopt mee naar buiten, voelt er eens aan "hangt wel los he". Ja. "Zelf gemonteerd?" Ja, spanningsvrij. "Mag niet gebeuren. Ik bestel een nieuwe voor je, claim bij Volvo komt verder wel goed". Ik had een beetje twijfels, maar voorlopig zijn die wat betreft klantvriendelijkheid weer aardig weggenomen.
Misschien dat het ook aan de bui van de medewerkers van de dealer ligt.

Walter

Citaat van: Roeland op 13-11-2003 08:08:51
Ben ik het helemaal mee eens hoor. Is en persoonlijk gevoel. Bij mij zijn het ook net de extra dingetjes /persoonlijke aandacht die het hem doen. Bij Van Vloten in A´dam Noord bijvoorbeeld krijg ik altijd een leenauto mee, waar ik ook voor kom. Terwijl ik mijn 850 daar geeneens gekocht heb. Ze weten altijd precies wie je bent en wat er speelt met je auto. Maar zoiets hangt natuurlijk ook sterk af van de betreffende receptiemedewerker.

Ik hou hem voorlopig in onderhoud bij Van Vloten, maar ga ook zeker kijken bij Hooftman in Woerden. Ik probeer bij de sleuteldag te zijn op 6 december, kan ik vast eens even rondneuzen  ;D

Walter, over de site van Hooftman heb ik je gemaild. Ging om een technisch probleem dat de site het niet deed bij mij op mijn werk... snap het ook niet. Zal vandaag nog eens kijken.

Bedankt voor de reactie op de mail! Als je weer bij van Vloten komt, doe Dennis dan van mij de groeten (monteur met de 360) Wereldje is klein, zelfs in Zweden  ;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Fokke 01.01.005

Mooi voorbeeld van service van Van Vloten: Jaren geleden, nog voor de verbouwing van het bedrijf, waren we bij ze op bezoek toen er een mooie 240turbo als occasion stond. De occasions stonden boven, en de enige manier om er te komen was via een trappenhuis of via een steile autobaan. Lin was hoogzwanger (van René). Rijdt die verkoper een 740 voor om haar met de auto naar de eerste verdieping te rijden ! Nou vraag ik je ! En om het verhaal compleet te maken, ze hadden van alle jaargangen de originele brochures nog liggen op de occasionafdeling. Gewoon om mee te mogen nemen.

en dan afgelopen maand:  toen ik een ex-van Vloten 850R automaat sedan die bij een niet-volvo occasiondealer te koop stond, getipt kreeg meteen langs Van Vloten gereden om de onderhoudshistorie van de auto op te vragen.

De baliemedewerker herkende de auto die ik beschreef meteen, zonder dat ik het kenteken hoefde te noemen, drukte de complete onderhoudsgeschiedenis voor me af, en gaf die me met een doosje Van Vloten Wilheminapepermuntjes mee.

Genoeg over Van Vloten. Jaartje geleden, ruitensproeiervloeistof op, op de afslag Woerden A12. Meteen maar gestopt bij Volvo Hooftman. Auto naar binnen, bakkie koffie, komt de monteur vragen of er een half litertje olie mag worden bijgevuld! Rekening voor een half litertje olie, rest was service. Goud toch?

Kijk, die benadering. Die heb je maar bij weinig dealers meer. Een bezoek aan Hooftman, daar rijd je graag een paar kilometer voor om.

Bangarage Mijdrecht geen tijd voor de sleuteldag? Tja...

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

killhorst

Hallo bart ,
was even nieuwsgierig naar die auto die in onderhoud is bij Freriks in Utrecht. Bevalt dat? ben namelijk ook op zoek naar een adres in Utrecht en ik begrip dat dealers wel erg duur zijn.
gr, rene

Bart GLT

Beste Killhorst,

Ik heb hem gebracht voor 1 reparatie. Die is keurig en snel uitgevoerd. Een goed beeld heb ik pas na enkele beurten/meerdere bezoeken. Maar ik ga het zeker proberen. Het bedrijf zit er al sinds 1957. De ene monteur werkt er 22 jaar, de andere al 27 jaar.  Dus met de continuiteit zit het wel goed!

Groets,
Bart
Volvo forever!

Pim_V70T5

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 14-11-2003 00:03:12

Kom ook nooit meer bij de bangarage (Amstelveen), te duur te onpersoonlijk. Het voelt gewoon niet goed, hoor dat van meer mensen in mijn omgeving (niet op dit forum).
sneller dan een nieuwe V70R

Roeland

Citaat van: Pim_V70T5 op 28-11-2003 13:34:42
Citaat van: Fokke 01.01.005 op 14-11-2003 00:03:12

Kom ook nooit meer bij de bangarage (Amstelveen), te duur te onpersoonlijk. Het voelt gewoon niet goed, hoor dat van meer mensen in mijn omgeving (niet op dit forum).

Hoor het ook vaker Pim. Mijn collega gaat (ging) altijd naar de Bangarage Amstelveen. Maar heeft het nu helemaal gehad. Allemaal kleine dingetjes. Maar bijelkaar opgeteld (veel) te veel. En als je elke keer bij de dealer met een slecht gevoel weg gaat klopt er iets niet...
66 > Daf 66 > 745 2.3t > 855 2.5 20V > V70 XC > V70 D5

nils

bericht voor Joop L. van volvo verkerk utrecht. inderdaad een setje bougies vervangen, auto drie dagen kwijt en 300 euro armer. rekeningen heb ik. bel maar als je meer wilt weten. auto is inmiddels in onderhoud bij van Londen aan de croeselaan in Utrecht, perfecte garage.

Jan_D.

Deze Volvo in Mijdrecht gekocht, maar na aflopen garantie weer terug bij Muhl in Weesp waar ik de vorige negen  jaar geleden gekocht heb en aldoor in onderhoud had.
Meer wil ik er hier maar niet over zeggen.  :'(

Ramon_Monteur

Citaat van: S60-D5-NL op 01-11-2003 19:21:46
Ik hoor positieve berichten over Verkerk, vestiging Bilthoven. Zelf ga ik al jaren naar Buitenweg, Baarn voor het 'gewone' werk en Naarden als ze er in Baarn de apparatuur niet voor hebben, met name airco.

Bilthoven???

Omdat er een goeie monteur werkt

hahahahaha ;D

mr T

Hoi,

ik heb in augustus vorig jaar een mooie V70 uit '99 met 156000km gekocht bij Verkerk.
Bij aflevering waren niet alle afgesproken punten gedaan, o.a. de distributieriem was niet vervangen. Ook zou er een lichte schade aan de deur weggespoten worden.

De distributieriem wilde ze niet vervangen omdat dit nog niet nodig was, ook al stond dit zwart op wit op de aankoopovereenkomst, de schade is wel weggespoten.

In de garantieperiode ben ik goed bekend geraakt met de werkplaats in De bilt en Utrecht, de auto is vele malen aangeboden geweest voor diverse zaken. Ben ontevreden geraakt omdat problemen niet opgelost werden en dat ik nota's kreeg voor de leenauto. Hij is bijvoorbeeld 4x naar de garage geweest omdat de lampjes van de ecc knipperden, 3x voor de handrem, 3x voor het niet in de versnelling kunnen zetten en zo verder.

Omdat het vertrouwen weg was heb ik mijn auto na 7 maanden en 6000 km, 1 maand na de garantie, voor een APK bij een andere dealer gebracht. Ook een nieuwe APK kon er niet af bij aflevering  

Resultaat was 2200 euro aan onderhoud, o.a. stuurkogels, accu, versnellingsbak moest eronderuit, banden waren scheef afgesleten(6-1,5 mm) door erg foute uitlijning, wissers, remblokken en zo nog veel meer.

ik heb een vervelende bijsmaak overgehouden aan Verkerk, en heb inmiddels op het werk meer reacties gehad van soortgelijke aankopen. Begrijpen doe ik het niet, het is een bedrijf wat een naam hoog te houden heeft.

Wat mij betreft geen aanrader........
Gr. Marcel

woerden850

Bij Muhl in weesp ook goede ervaringen, goed en snel geholpen en de kosten zijn reeel.

Jak

Citaat van: Volvo 875 op 10-08-2004 10:55:31
ik heb een vervelende bijsmaak overgehouden aan Verkerk, en heb inmiddels op het werk meer reacties gehad van soortgelijke aankopen. Begrijpen doe ik het niet, het is een bedrijf wat een naam hoog te houden heeft.
Wat mij betreft geen aanrader........

Ik herken het niet in die mate, maar merkte wel dat afspraken maken niet meevalt.
Wel een proefrit gemaakt in een S80 terwijl de banden van mn 850 gebalanceerd werden, zo kon ik mn tijd 'nuttig' besteden :)

Verder bij ik bij meerdere genoemde dealers in de omtrek wel eens langs geweest, en maakte ook mee dat er wel eens meer gebeurd dan afgesproken. Hooftman Woerden is erg netjes, ben ik prima over te spreken. Mijn advies.

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Ro

Heb zelf slechte ervaringen met Verkerk in Maarsen (Utrecht was al beter maar, zoals veel dealers: duur)
- konden oorzaak van een storing niet vinden: auto wel 4 hele dagen onderzocht.
- wilde de auto s'nachts hebben; dan was ie 's ochtends koud
- kreeg geen (gratis) leenauto (heb je ook geen recht op maar, het zou wel een service gericht gebaar zijn)
- diverse onderdelen onnodig vervangen (>300 Euri + het arbeidsloon)
- kreeg geen normale uitleg over
  - diagnose proces
  - vervolg stappen
  - gemaakte kosten
Naar een andere dealer dan maar:
- Furness vond de storing binnen 1 uur.
- probleem gefixed in 30 min.

Jullie zullen begrijpen: met verkerk maarsen ben ik dus klaar.
Toch niet handig van ze, auto was daar in onderhoud en een foutje kan ik ze nog vergeven maar zo behandeld worden is niet acceptabel.

mr T

Ben terecht gekomen bij Broekhuis in Zeist. In een woord: TOP. Persoonlijke behandeling, problemen worden snel gevonden en ook opgelost, leenauto bij onverwachte situaties en ze doen hun werk erg grondig. Zelfs nog korting gekregen op de grote reparatie die eigenlijk door Verkerk bij aflevering of onder garantie gedaan had moeten worden. En het is duur bij de dealer, maar als het werk goed gedaan wordt roffel je in ieder geval probleemloos rond met een tevreden gevoel. Broekhuis is dus wel een aanrader ;)
Gr. Marcel