nieuwe eigenaar volvo 850 estate t5 uit 1994

Gestart door lionart, 31-05-2009 21:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lionart

Sinds vandaag de "gelukkige"eigenaar van een volv 850 t5 estate,
heb al gelijk wat zaken uit te zoeken zoals waarom werkt mijn airco niet,
hoe maak ik de kilometerteller en waarom beweegt de turbodrukmeter niet.

Klinkt een beetje alsof het barrel is maar het kostte dan ook weining.

kunnen julie mij een beetje op pad helpen met bovenstaande, ik heb geen ervaring met volvo's wel met andere auto's

groet,Leonard

Marc O.

Waarschijnlijk is de verdamper van je airco lek. Is een typisch Volvo kwaaltje. Beetje vervelend is dat je volledige dashboard eruit moet om dat ding te vervangen. Eerst effe naar laten kijken door een specialist dus, voordat je daar aan begint.

Defecte km-teller kan worden veroorzaakt doordat het tandwieltje kapot is. Is ook al een typisch 850 kwaaltje.

Turbodrukmeter die niet beweegt: mogelijk een los slangetje. Komt ook vaker voor.

Welkom trouwens, en veel succes met je auto! ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

JayJ

Gefeliciteerd met de aankoop. Weer een roffelaar erbij. Heb je ook nog foto's?

Wat de mankementen betreft, laat de airco ff controleren bij een garage.
Als je kilometerstand teller niet meer draait is het tandwieltje in de teller gebroken. Betekent dus de teller uit het dashboard halen en openmaken.
Voor je turbodrukmeter zal wel een vacuumslangetje ergens los zitten.


edit: Marc O. was me al voor.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

lionart

Voor het maken van de airco moet ik het dashboard los halen?
Is dat veel werk, heeft iemand een werkplaatshandboek voor deze auto?

Wanneer de tandjes stuk zijn van de teller moet ik dan de hele teller vervangen of kan ik gewoon het "radarwerkje" vervangen.

mbt turbodrukmeter: waar lopen die slangetjes?


ik zal morgen ff wat foto's plaatsen, volgens mij is deze wel bekend op het forum.
Grijze metalic volvo estate 850, lederen interieur etc.
Kenteken hz-fg-99




reneetje

Kijk eens naar een zwart dun slangetje dat over gaat in een hard kunstof slangetje, in de buurt van de accu, daar issie mestal los geschoten/afgebroken (tijdens werkzaamheden daar in de buurt gebeurt dat vaak)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Marc O.

Reken op een dag werk (als je handig bent) voor het loshalen van het dashboard.

Alleen het tandwieltje vervangen volstaat.

Waar die slangetjes lopen weet ik niet. Zoek effe op het forum, staat vast wel ergens beschreven ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

lionart

Heeft iemand een werkplaatshandboe dat beschrijft hoe ik het dashboard moet loshalen?

Ludo


Scooby Doo

Allereerst welkom hier.

Wat betreft de Turbodrukmeter, meestal is de leiding los waar de flexiblele leiding overgaat in de witte plastic leiding. Deze overgang zit normaal onder je luchtaanzuigbuis.

Airco: Genoeg gas? Vermoedelijk niet, meestal is de verdamper lek. Werkt hij de 1e minuten wel, en valt hij daarna uit, is waarschijnlijk de magneetkoppeling van de compressor versleten.

Zoals Ludo al zei, eerst eens uitlezen, dan weet je wat er stuk is. Kan je een hoop geld en werk besparen.  ;)

Have Fun!

Kenny
Puppy Power!!!

eau rouge


lionart

Dank voor het welkom, :)

mbt  airco: die flexibele slang die op een vaste zou moeten gaan, waar moet ik dat ongeveer onder de motorkap zoeken, zoals ik al eerder zei ben ik niet bekend met (voor mij) moderne volvo motoren :(

Ronbroek

Al je vragen staan hier op het forum beschreven , alleen dat zoeken he  :eusa_shifty:  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

lionart

ja dat zoeken werkt toch even moeilijk. weet ook niet echt waar ik het moet zoeken. :(

jan piet

Citaat van: lionart op 01-06-2009 12:20:24
Dank voor het welkom, :)

mbt  airco: die flexibele slang die op een vaste zou moeten gaan, waar moet ik dat ongeveer onder de motorkap zoeken, zoals ik al eerder zei ben ik niet bekend met (voor mij) moderne volvo motoren :(
Welkom! Volgens mij is de slang die jij zoekt voor de turbodrukmeter.... Voor de airco zijn andere mogelijkheden van storing aangedragen.

gr, JP

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter