Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan piet

Citaat van: razorx op 30-04-2010 01:24:32
Citaat van: jan piet op 29-04-2010 16:12:44
Citaat van: )()()sT op 29-04-2010 14:42:51
Mooi dat ie weer rijdt.
Ik vind het wel bewonderenswaardig, jouw optimisme. Als ik met zo'n auto voor dergelijke kosten kwam te staan, dan ging ie in onderdelen de deur uit  :evil: ;D
Natuurlijk rij jij heel erg veel, maar jemig, wat een kosten.

En nu.... hopelijk een tijd gewoon RIJDEN  :D

Ben idd behoorlijk opportuun en dat is een mooie eigenschap  ;D
Maar als je zeg maar 70K per jaar rijdt dan krijg je kosten, zeker op deze leeftijd. Was en is ingecalculeerd, maar verrast mij elke keer weer. Daarnaast kies ik er bewust voor om zaken grondig aan te pakken ipv half en vervolgens over een half jaar (lees 35K) weer. Er staat nu een Alter 1, de oudste nog rijdende 855 op kenteken lijkt het, die technisch betrouwbaar zou moeten zijn. Optisch niet verkeerd is, maar nog wel wat aandacht behoeft. Gelukkig heb ik naast diabetes ook benzine in m'n aderen gecombineerd met wat rood spul.  8) Voor mij is het een heerlijke comfortabele wagen, snel genoeg, ruim en iedere kilometer voldoende om een grijns van oor tot oor op m'n gezicht te toveren. Als ik zie dat ik in circa 35000 km nu €4700 versleuteld heb naast banden en optische zaken dan is dat 13,4 ct per gereden kilometer. Spoilers, banden, interieur zijn voor de leut danwel gewone slijtage die ik toch zou hebben.
Maar ik heb ook wel eens een Rover gehad, een Pontiac, een Chevrolet, een Espace V6, een V70 TDI, een Starion, je wil niet weten wat dat gekost heeft  :o
De nieuwe te verwachten aanwinst zal wellicht een nog groter drama worden, maar ik onderga dergelijke pijnigingen als een man. 'T is net als getrouwd zijn: iedere keer irriteer je jezelf, maar de sex maakt lange tijd weer veel goed. En nee  :eusa_naughty: dit is geen reden om geen relatie meer te hebben, of sex MET een auto te hebben. maar velen van ons zijn net zo erg maar beseffen het niet  :angel: :eusa_whistle:

Gr,JP
Zo! Hier neem je even stelling.
Ik ben het 100% met je eens. Autorijden is duur, maar met een 850 valt het relatief mee.

Saskia rijdt zakelijk met haar 17 jaar oude roffel nu onder de 10 ct/km.
De mijne is 14 jaar, dus nog niet op de zaak. Ik zit nu onder de 15 ct/km inclusief een heel dure stage 0

Ik klaag als ik geld moet uitgeven aan onze roffels, maar als je de kosten per kilometer vergelijkt met een ander merk valt het wel mee. Ehh mits je op gas rijdt. ;)

Ik ben ervan overtuigd dat ik ooit ook onder de 10 ct/km kom! Als ik maar lang genoeg doorrij  8)
Maar even zonder gekheid, het is nú prijzig maar vanaf nu tenminste goed. e auto was redelijk stage 0, maar is het nu eigenlijk zeker meer dan een beetje. Ik verwacht dan ook geen bizarre kosten meer de komende 100.000 km. (nou ja, over 50K een distributie, de bobine nog even als ie binnen is, nieuwe velgen en banden over 2-3 weken, lelijke plek er uit en spuiten achterscherm, update remmerij als de blokken verder weg zijn, rvs omvlochten remleidingen, mistlampen in de bumpert, en zo nog wel wat)
Maar ik ga er serieus vanuit dat de auto een moment krijgt dat ie helemaal perfect is, eigenlijk verwacht ik gewoon nog een 1 x € 2000 technisch te moeten investeren aan allerlei grotere zaken en dan moet het toch wel klaar zijn  :eusa_hand:
Gr,JP

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 30-04-2010 05:42:46
Citaat van: jan piet op 29-04-2010 16:12:44
... 'T is net als getrouwd zijn: iedere keer irriteer je jezelf, maar de sex maakt lange tijd weer veel goed. En nee  :eusa_naughty: dit is geen reden om geen relatie meer te hebben, of sex MET een auto te hebben. maar velen van ons zijn net zo erg maar beseffen het niet  :angel: :eusa_whistle:
;D Hahahaha, Dat is voor mij dus wel een reden om momenteel geen relatie te hebben ;D  Ik hoef me niet meer te iiriteren aan me partner, sex kan ik overal hebben op de manier zoals ik wil en heb dat gelukkig ook en het geld wat ik overhou omdat ik geen relatie heb (scheelt echt duizenden per jaar) kan ik met gerust hart aan me manneke of aan me auto uitgeven, zonder tegenspraak ;D

:angel: :eusa_whistle: ;D

jan piet

Update:  :(

Zoals ik al aangaf op LPG hardere slangen, meer kvs verlies dan op benzine. Op een rit van 70 km een 1,2 ltr. Vanmorgen bij de garage aangekomen met het idee verdamper is niet helemaal jofel. Verhaal uitgelegd, overlegd, klonk allemaal niet onlogisch maar hoe verder? Ronald (van Velzen) heeft een leverancier gebeld met een industiële sthetoscoop (als ik het goed benoem) wanneer hij in de buurt was.... Nou over een uurtje!  eusa_dance
Dus motor goed warm laten worden, hierbij viel op dat op het moment dat de koelfan aansloeg (en de temperatuur dus echt opliep, niet zichtbaar op de meter) de auto zo mee kon doen aan een stoomfestival: foute boel dus  Undecided
Bougies er uit, apparaat er in, cilinder aan distributiekant had vochtdruppels. Ook de klepzitting van de inlaatklep drijfnat  eusa_shhh Na overleg de auto heen en weer geduwd, in de inlaatklep gekeken, en ook daar natte bende...
Toch de verdamper?? Op mijn verzoek de gasslangen weggehaald, en ik zou een rit van 150 km op benzine maken. Kijken of er minder of geen vloeistofverlies zou gaan optreden. Bij het loshalen van de slangen aan het mengstuk 1 grote sludgebende... alleen daar  Huh, och lekke kop?  eusa_wall

Besloten de rit te wagen, ik had nog een half uur om 70 km te gaan overbruggen naar de rechtbank vanwege overtuigend positief weggedrag  eusa_boohoo
De N11 op richting Alphen a/d Rijn. Bodegraven. lasercontrole bijtijds gespot  eusa_pray Bij Zwammerdam was het geluk over... gesprek met  police en een aanmoedigingspremie er bij. 32 km gecorrigeerd te hard, komt goed over als je op weg bent naar een rechtbank  eusa_silenced
Aangekomen een sprint naar het hek getrokken, reprimande 1 omdat ik te laat was (ik had keurig gemeld dat ik het niet ging halen met dank aan de  police)
reprimande 2 mbt de reden waarom ik te laat was. repimande 3 was een vette €800.... Zondegeld dus.
Naar buiten, onder kap gedoken en wéér vloeistofverlies, ongeveer 1 ltr. Is niet goed zeg maar..... Dus tóch de kop krom  eusa_think
Mijn idee is dat ie meer krom trekt door de hogere temperaturen bij LPG verbranding en dat dus het verschil maakt.
Vandaar dus de oproep én het dilemma...
1. Ruilkop, in 1 keer klaar maar dúúr. En hoe is het onderblok na deze grappen en 417000 km?
2. Gebruikte kop, veel goedkoper, niet voor de eeuwigheid en wederom: hoe is het onderblok?
3. Gebruikte motor er in, ben ik dan wellicht voorlopig van de (dure) ellende af?
Afhankelijk van het aanbod gaat er een vervolg actie komen... Wordt dus vervolgd.
Gr,JP

elianmars


UserID6342

Kom morgen ff terug bij je met het antwoord op dat blok JP, misschien dat het allemaal nog wel eens mee kan vallen.

jan piet

Citaat van: elianmars op 25-05-2010 23:07:56
Jee, wat een ellende, JP.............  :-\

Je krijgt toch geen heimwee naar je diesel he?   :evil: ;D
'T is vervelend maar even niet anders. Het is de ultieme combo van een vorige eigenaar, achterstallig onderhoud, mijn zware rechtervoet en domme pech...

jan piet

Zo, inmiddels een kop met spruitstukken gescoord, alleen nog even een ritje Neede v.v. voor de boeg  8)
Kan het geheel morgen even gechecked worden op een vlakbank, en wordt eea met wederom verse pakkingen en nu ook verse kopbouten gemonteerd worden. We (is garage en ondergetekende) gaan hierin geen foute bezuinigingen / risico's nemen. Hoop daarna toch echt weer eens te kunnen roffelen en genieten.....

Daarnaast nog in dubio om een reserve motor neer te zetten, de kilometers vliegen er op als ie straks weer rijdt. Moet alleen mijn schoonvader eens vriendelijk aankijken, of er naast mijn Scimitar ook een motortje geplaatst kan / mag worden. Staat nu op +/- 417000 en zal in december toch echt op de +/- 460000 moeten staan.... Ik moet Freek tenslotte wél inhalen  ;D

Volgende project, wat ik nu dus maar weer even opschuif, is compleet nieuw rubber rondom. Rij nu nog op winterrubber, 't is tenslotte weer koud buiten  ;D
Omdat de voorrubberts alweer zover op zijn dat ik ze niet meer als winterhandel kan/wil gebruiken maakt dat ook niet meer uit.... Heb eigenlijk ook geen klagen over de wegligging met deze Michelins. Weinig gejuich in bochten enz. Omdat ik er straks Cetussen onder wil (4 - gaats met een poedercoatlaagje...) ben ik er weer niet zomaar mee klaar. Daarnaast wil ik nu ook eens de slechte plek op de carrosserie gaan aanpakken en de achterspoiler meespuiten en plaatsen. Dan heb ik bij de gasdop ook nog een 'lelijk plekkie' zitten. Eén van de vorige bestuurders heeft blijkbaar 5 weken met een bungelende gasdop gereden... Dus 1 krasjesbende...Maar het budget is uiteindelijk toch beperkt..

Daarnaast wil ik ook deze zomer de Scimitar gekeurd / rijdend krijgen en daar moet ook nog wel wat aan gebeuren. Het lijkt qua kosten allemaal wel mee te vallen, maar de ervaring leert het valt altijd en meestal tegen... Dus die 855 moet nu maar weer eens gaan doen waar ie voor gemaakt is: rollen, rollen en nog eens rollen..... tegen kilometertarief.......

Gr,JP


elmarconi

Citaat van: jan piet op 26-05-2010 10:00:58
Dus die 855 moet nu maar weer eens gaan doen waar ie voor gemaakt is: rollen, rollen en nog eens rollen..... tegen kilometertarief.......

We hoeven je toch niet uit te leggen dat het soortelijk gewicht van je rechtervoet een meer dan significante factor is in de uiteindelijke km-prijs?  ;)
--
Autogas Inside . . .

jan piet

Citaat van: elmarconi op 26-05-2010 10:04:17
Citaat van: jan piet op 26-05-2010 10:00:58
Dus die 855 moet nu maar weer eens gaan doen waar ie voor gemaakt is: rollen, rollen en nog eens rollen..... tegen kilometertarief.......

We hoeven je toch niet uit te leggen dat het soortelijk gewicht van je rechtervoet een meer dan significante factor is in de uiteindelijke km-prijs?  ;)

Misschien dan toch de kilometerprijs maar eens aanpassen naar boven, nu je 't zo zegt  ;D

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 26-05-2010 10:00:58
Staat nu op +/- 417000 en zal in december toch echt op de +/- 460000 moeten staan.... Ik moet Freek tenslotte wél inhalen  ;D

Dan loop je in december nog steeds meer dan een ton achter... Schiet niet op zo he ;D

Mocht je door je winterrubber heen zijn, ik heb hier ook nog wel wat wieltjes met semi versleten winterrubbertjes, mag je gerust lenen, anders schiet het niet op met die km's he...

Hoop dat het met die kop en spruitstukken opgelost is en dat je dan weer lekker kan rijden, en dat voorlopig alles heel blijft.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Hoop dat je het zo kunt oplossen JP, zou in ieder geval de goedkoopste oplossing zijn.  Of ik dan die kop zou vertrouwen zou een goede 2e zijn, maar ik hoop het wel voor je. 

Ik heb er hier nu ook zo eentje staan, een 10 klepper waar al 3x de koppakking van vernieuwd is in 3 jaar tijd en gevlakt.  Die kop is gewoon gescheurd, is voor dit ding einde verhaal / einde oefening.  Hij word nu in stukjes verkocht ;D

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 26-05-2010 18:12:33
Citaat van: jan piet op 26-05-2010 10:00:58
Staat nu op +/- 417000 en zal in december toch echt op de +/- 460000 moeten staan.... Ik moet Freek tenslotte wél inhalen  ;D

Dan loop je in december nog steeds meer dan een ton achter... Schiet niet op zo he ;D

Mocht je door je winterrubber heen zijn, ik heb hier ook nog wel wat wieltjes met semi versleten winterrubbertjes, mag je gerust lenen, anders schiet het niet op met die km's he...

Hoop dat het met die kop en spruitstukken opgelost is en dat je dan weer lekker kan rijden, en dat voorlopig alles heel blijft.

Ik loop in, daar gaat het om  :eusa_snooty: :evil:
Neuh, het winterrubber is niet meer volledig bruikbaar als winterrubber maar zit ruimschoots aan de marge voor normaal rubber, nog een dikke 4 mm profiel, dus dat komt wel goed  ;D Maar bedankt voor het aanbod!

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2010 19:44:13
Hoop dat je het zo kunt oplossen JP, zou in ieder geval de goedkoopste oplossing zijn.  Of ik dan die kop zou vertrouwen zou een goede 2e zijn, maar ik hoop het wel voor je. 

Ik heb er hier nu ook zo eentje staan, een 10 klepper waar al 3x de koppakking van vernieuwd is in 3 jaar tijd en gevlakt.  Die kop is gewoon gescheurd, is voor dit ding einde verhaal / einde oefening.  Hij word nu in stukjes verkocht ;D

Vanmorgen de voor mij nieuwe kop ingeleverd, gaat nu eerst afgeperst worden en vervolgens gevlakt, er vanuit gaande dat ie met goed gevolg het afpersen doorstaat. Dan zou alle ellende weer achter de rug moeten zijn, klepstoters voelen goed, dus wellicht ook weer nét een stukkie stiller. Helaas wordt het niks meer voor het weekend (er lag nog een voorraadje bij het bedrijf waar ze afpersen en vlakken...), dus nog even de tanden op elkaar in een 740 automaat, maar altijd beter dan fietsen. Inmiddels bezig met wat nieuwe zaken als lampen en achterklep  :eusa_whistle:
Gek word ik van die auto!




En stiekum ook wel gelukkig als ie het weer doet  ;D
Gr,JP

UserID6342

Citaat van: jan piet op 27-05-2010 20:01:18
Citaat van: Dirk342 op 26-05-2010 19:44:13
Hoop dat je het zo kunt oplossen JP, zou in ieder geval de goedkoopste oplossing zijn.  Of ik dan die kop zou vertrouwen zou een goede 2e zijn, maar ik hoop het wel voor je. 

Ik heb er hier nu ook zo eentje staan, een 10 klepper waar al 3x de koppakking van vernieuwd is in 3 jaar tijd en gevlakt.  Die kop is gewoon gescheurd, is voor dit ding einde verhaal / einde oefening.  Hij word nu in stukjes verkocht ;D

Vanmorgen de voor mij nieuwe kop ingeleverd, gaat nu eerst afgeperst worden en vervolgens gevlakt, er vanuit gaande dat ie met goed gevolg het afpersen doorstaat. Dan zou alle ellende weer achter de rug moeten zijn, klepstoters voelen goed, dus wellicht ook weer nét een stukkie stiller. Helaas wordt het niks meer voor het weekend (er lag nog een voorraadje bij het bedrijf waar ze afpersen en vlakken...), dus nog even de tanden op elkaar in een 740 automaat, maar altijd beter dan fietsen. Inmiddels bezig met wat nieuwe zaken als lampen en achterklep  :eusa_whistle:
Gek word ik van die auto!

En stiekum ook wel gelukkig als ie het weer doet  ;D
Gr,JP
Precies en het grootste voordeel (en dat word nog wel eens vergeten) je weet wat je hebt !  Met een nieuwe auto is het weer opnieuw van vooraf aan beginnen en kost je ook pakken met geld.  Overigens, bedenk ik me net ineens, aangezien de garage het nu voor een 'vriendenprijs' doet, let er wel ff op dat ze weer nieuwe kopbouten gebruiken.  Je zult de eerste niet zijn waar onder het mom van garantie iets in elkaar gefrot word.

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 27-05-2010 22:47:17
Citaat van: jan piet op 27-05-2010 20:01:18
Citaat van: Dirk342 op 26-05-2010 19:44:13
Hoop dat je het zo kunt oplossen JP, zou in ieder geval de goedkoopste oplossing zijn.  Of ik dan die kop zou vertrouwen zou een goede 2e zijn, maar ik hoop het wel voor je. 

Ik heb er hier nu ook zo eentje staan, een 10 klepper waar al 3x de koppakking van vernieuwd is in 3 jaar tijd en gevlakt.  Die kop is gewoon gescheurd, is voor dit ding einde verhaal / einde oefening.  Hij word nu in stukjes verkocht ;D

Vanmorgen de voor mij nieuwe kop ingeleverd, gaat nu eerst afgeperst worden en vervolgens gevlakt, er vanuit gaande dat ie met goed gevolg het afpersen doorstaat. Dan zou alle ellende weer achter de rug moeten zijn, klepstoters voelen goed, dus wellicht ook weer nét een stukkie stiller. Helaas wordt het niks meer voor het weekend (er lag nog een voorraadje bij het bedrijf waar ze afpersen en vlakken...), dus nog even de tanden op elkaar in een 740 automaat, maar altijd beter dan fietsen. Inmiddels bezig met wat nieuwe zaken als lampen en achterklep  :eusa_whistle:
Gek word ik van die auto!

En stiekum ook wel gelukkig als ie het weer doet  ;D
Gr,JP
Precies en het grootste voordeel (en dat word nog wel eens vergeten) je weet wat je hebt !  Met een nieuwe auto is het weer opnieuw van vooraf aan beginnen en kost je ook pakken met geld.  Overigens, bedenk ik me net ineens, aangezien de garage het nu voor een 'vriendenprijs' doet, let er wel ff op dat ze weer nieuwe kopbouten gebruiken.  Je zult de eerste niet zijn waar onder het mom van garantie iets in elkaar gefrot word.

Dat is dus ook iedere keer mijn afweging: de auto is al 100 x beter dan toen ik 'm kocht.  :eusa_think: Niemand doet zijn auto weg omdat ie zó perfect is dat ie het niet leuk meer vindt, dus je hebt (bijna) altijd onderhoud in te halen en reparaties die er aan zitten te komen uit te voeren.
En ja, er gaan nagelnieuwe kopbouten in om te voorkomen dat we ook maar de kleinste bezuiniging ondergaan met (opnieuw) dure gevolgen!  :eusa_shhh: Ben al niet zo van het 'verkeerd bezuinigen' liever erg goed dan goed uitvoeren. Was vorige keer ook helemaal in voor een ruilkop van Volvo (kost bijna € 1000 excl) maar de garage riep dat het niet nodig was. Resultaat helaas bekend.....  :eusa_wall:

Gr,JP 8)