Is dit logisch ?

Gestart door Misha, 05-11-2009 08:52:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domaso

Citaat van: elianmars op 28-11-2009 22:36:11
En opnieuw wat geleerd  ;D

Staat zeker ook gewoon in het instructieboekje?  :eusa_shifty:

Ja, blz 1:27
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Dane

Omdat het, volgens mij, wat overdreven is hier een compleet nieuw topic voor te openen, 'misbruik' ik dit topic voor het volgende:

De laatste tijd doet mijn blower het heel minimaal. Ik ben al bij de Volvo garage geweest en zij hebben de auto uitgelezen...

Interieursensor, Servo's, Kachelmotor, Radiator, Kachelweerstanden lijken in orde.

Bij Volvo (Furness) geven ze aan het graag voor me op te lossen, maar na bovenstaande conclusie niet precies te weten waar te zoeken, wat betekent dat zij sowieso een dag 'sleutelkosten' rekenen.

Nu dacht ik: We hebben het geweldige forum (slijm), misschien kan ik het zelf oplossen of ze in ieder geval een eind in de juiste richting kunnen helpen, dat zou al heel fijn zijn....

Ik denk zelf dat het tweeledig is.

For example: Vanochtend, 5 graden celcius, interieur koud, gebeurt weining, als ik de standenschakelaar handmatig op de voorruit zet gaat het beter, maar luchtstroom is belabberd en ontwasemen duurt lang (5 minuten als ie handmatig op de voorruit geschakeld is, met gevolg dat achterpassagiers een beslagen raam hebben).
Overige kanalen (bijvoorbeeld de buitenste roosters) lijken wel goed te werken (goed in de zin van: fatsoenlijke luchtstroom, ik sla er nog niet van achterover, maar volgens mij hoort dat bij een S70  ).

Lijkt dus 1 - toch Sensor gaar (handmatig inschakelen nodig), maar 2 - dat verklaart nog niet de matige luchtstroom bij het voorraam. Ik heb de airmix (met frisse lucht) voor de zekerheid dichtgezet.

Vorige week interieurfilter vervangen, was hard nodig en heeft ook wel voor verbetering gezorgd (duurde eerst nog veel langer), maar zoals gezegd: Het is nog steeds niet je van het en bij de voorruit gewoon belabberd.

Kan het zo zijn dat de kachelmotor, welke afkomstig is uit een rechtsgestuurde V70R, onvoldoende vermogen levert? Of kan ik het beter ergens anders in zoeken?

Wie o wie helpt me op weg?

Ann.

Had bijna hetzelfde probleem en mijzelf als verlaat sintcadeau bij A en E vandaag toevallig een nieuwe kachelmotor cadeau gedaan, weg van de minste weerstand en lekker makkelijk maar wel beter zo dan over een half jaar alsnog aan de beurt?
Ik was iets van 250 kwijt.

henry classic v70

Probeer eens de standenschakelaar 1 stand (volgende stipje) verder te zetten dan de ontwaseming van de voorruit, airco uit en de blower helemaal naar rechts te schuiven (wel verse lucht van buiten af aanzetten en niet de circulatie in de wagen). Met de temp. op 20 moet die voorruit zo ontwasemd zijn
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Interieurfilter verstopt, defecte klepmotor en fan zou ik mee beginnen.


Gr 8)

Domaso

#50
Sinds 2 weken portierwindschermen van Climair gemonteerd. Ik hoef nu, met het raam op 'n kier, niet meer zo vaak te ontwasemen en dus de airco aan te hebben.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

cas

#51
Citaat van: Dane op 07-12-2009 21:03:49
Omdat het, volgens mij, wat overdreven is hier een compleet nieuw topic voor te openen, 'misbruik' ik dit topic voor het volgende:

De laatste tijd doet mijn blower het heel minimaal. Ik ben al bij de Volvo garage geweest en zij hebben de auto uitgelezen...

Interieursensor, Servo's, Kachelmotor, Radiator, Kachelweerstanden lijken in orde.

Bij Volvo (Furness) geven ze aan het graag voor me op te lossen, maar na bovenstaande conclusie niet precies te weten waar te zoeken, wat betekent dat zij sowieso een dag 'sleutelkosten' rekenen.

Nu dacht ik: We hebben het geweldige forum (slijm), misschien kan ik het zelf oplossen of ze in ieder geval een eind in de juiste richting kunnen helpen, dat zou al heel fijn zijn....

Ik denk zelf dat het tweeledig is.

For example: Vanochtend, 5 graden celcius, interieur koud, gebeurt weining, als ik de standenschakelaar handmatig op de voorruit zet gaat het beter, maar luchtstroom is belabberd en ontwasemen duurt lang (5 minuten als ie handmatig op de voorruit geschakeld is, met gevolg dat achterpassagiers een beslagen raam hebben).
Overige kanalen (bijvoorbeeld de buitenste roosters) lijken wel goed te werken (goed in de zin van: fatsoenlijke luchtstroom, ik sla er nog niet van achterover, maar volgens mij hoort dat bij een S70  ).

Lijkt dus 1 - toch Sensor gaar (handmatig inschakelen nodig), maar 2 - dat verklaart nog niet de matige luchtstroom bij het voorraam. Ik heb de airmix (met frisse lucht) voor de zekerheid dichtgezet.

Vorige week interieurfilter vervangen, was hard nodig en heeft ook wel voor verbetering gezorgd (duurde eerst nog veel langer), maar zoals gezegd: Het is nog steeds niet je van het en bij de voorruit gewoon belabberd.

Kan het zo zijn dat de kachelmotor, welke afkomstig is uit een rechtsgestuurde V70R, onvoldoende vermogen levert? Of kan ik het beter ergens anders in zoeken?

Wie o wie helpt me op weg?

mijn motor doet ook wat raar, vermogen is soms minimaal. op hoogste stand lijkt ie de laagste te doen. zit ik aan de stekker die de motor ingaat, of meer, ik trek de stekker naar me toe, dan gaat dat ding toch te keer!

voordat je 250 euro aan een nieuwe uitgeeft.... .even kijken of het niet iets kleins is.

ergens heb ik overigens ook gelezen dat je een onderdeel van een cv ketel kan bestellen om je motor te reviseren, en die dus exact het zelfde is voor paar tientjes en een half uur solderen.

EDIT:  bij mij bleken het dus de koolborstels het te zijn. de houdertjes waren ooit zo heet geworden, dat het geheel los geraakt is en zichzelf verplaatst heeft. poging tot herplaatsen mislukt, nieuwe motor gekocht, en ik blaas me weer helemaal gek in de auto.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Waltie

Ik heb in m'n C70 ook een probleem met beslagen ramen. Echter is het alleen aan de passagierszijde. (voorruit en zijruit). Iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen en hoe dit op te lossen valt?

)()()sT

Duidt dat niet op een lekke kachelradiator?
Ruikt het een beetje maggi-achtig?

Waltie

Het stinkt eigenlijk helemaal niet. Wel lijkt het alsof er soms een klein spettertje van iets uit het ventilatierooster (voorruit) komt, want ik zie af en toe kleine "plekjes" op m'n voorruit komen / zitten. Ik zal morgenochtend even een foto er van maken, als het weer zo ver is.
Ook ga ik van 't weekend even op onderzoek uit waar het vandaan zou kunnen komen.

)()()sT

Pak dan ook eens rechts bij de bijrijdersstoel de vloerbedekking weg en kijk of het eronder nat is.
Als de kachelradiator lek is, dan is je vloer ook vaak nat.

Waltie

Ik heb gisteren nog even de vloerbedekking gevoeld, maar deze was niet nat.
Dit zijn de "vlekjes" waar ik het eerder over had:

Zelfs met de airco aan gaat alle condens niet geheel weg. Er lijkt geen verschil te zitten in de blaaskracht tussen links en rechts op de voorruit.
Wat me wel opviel is dat toen ik de auto had uitgezet er een soort fluitend / piepend geluid uit het dashboard kwam. Dit duurde zo'n 2 a 3 sec. en verdween langzaam weer. Misschien dat dit ook op iets duidt.

daytonawim

Even je ventilator uit de behuizing halen (onder je dashnbord) en in de bak van de koeling kijken.


StefanCJ

Citaat van: Waltie op 07-10-2010 10:59:34
Ik heb gisteren nog even de vloerbedekking gevoeld, maar deze was niet nat.
Dit zijn de "vlekjes" waar ik het eerder over had:
Zelfs met de airco aan gaat alle condens niet geheel weg. Er lijkt geen verschil te zitten in de blaaskracht tussen links en rechts op de voorruit.
Wat me wel opviel is dat toen ik de auto had uitgezet er een soort fluitend / piepend geluid uit het dashboard kwam. Dit duurde zo'n 2 a 3 sec. en verdween langzaam weer. Misschien dat dit ook op iets duidt.


Ik heb dit geluid volgens mij ook ... Het klinkt niet hard en lijkt ergens van het midden/rechts vandaan te komen.

Waltie


CiteerIk heb dit geluid volgens mij ook ... Het klinkt niet hard en lijkt ergens van het midden/rechts vandaan te komen.
Je wordt er inderdaad niet doof van. Midden/rechts klopt ook. Ik heb ook het idee dat het alleen is als de airco aanstaat als je de auto start/uitzet.

Citaat van: daytonawim op 07-10-2010 11:10:52
Even je ventilator uit de behuizing halen (onder je dashnbord) en in de bak van de koeling kijken.



Zit dat aan de passagierszijde? Dus de panelen onder het dashboard kastje weghalen en dan kom ik het wel tegen?