Geen grey mouse...

Gestart door Frankglt, 10-11-2009 20:07:20

Vorige topic - Volgende topic

Frankglt

.....maar een donkergrijze C70!!!

Tot nu toe m'n ultieme droom, een C70 T-5 uit 1999.

Mijn naam is Frank en dit is mijn 3e Volvo. Begonnen in 2004 met een Nautic Blue Pearl 854 T-5 (met dank aan Walter destijds voor de bemiddeling!). Deze heb ik na een paar maanden laten kietelen door Rica. Wat een ongelofelijke extra power had de 854 toen! Wegens financiële omstandigheden heb ik deze T-5 in februari 2006 met pijn in m'n hart verkocht. Een tijdje geen auto gehad, maar 't begon weer te kriebelen. Na langdurig kijken op deze site zag ik de boswachtergroene 854 GLT van Florian te koop staan. De deal met Florian was snel gesloten, en daarna heb ik nog lekker geluncht bij Florian, Ira en de kids. Heerlijke auto, met veel plezier in gereden, maar ik bleef de turbo missen. Weer een tijdje gespaard, veel op autotrader en autotrack rondgeneusd, en daar stond 'ie: de droomauto die binnen m'n budget paste (anders was 't zeker een DB9 geworden, maar wie weet). Omdat ik geen verstand heb van techniek heb ik de auto door Dekra laten keuren. Daar kwamen geen noemenswaardige zaken uit, dus in augustus van dit jaar heb ik de knoop doorgehakt.

Na aanschaf een paar vervelende dingen meegemaakt. Zo heeft de dynamo het begeven (duur grapje) en daardoor ook de accu. Na een tijdje begon een rood lampje op m'n dashboard te branden. Het instructieboekje leerde: het elektronische gasklephuis functioneerde niet meer. Na dit forum geraadpleegd te hebben wist ik alles van de ellende met het elektronische gasklephuis van Volvo (of moet ik zeggen: van Magneti Marelli?) tot en met tv-uitzendingen aan toe.

Nu rijdt hij super, al zijn er kleine dingetjes die mij irriteren. Zo zit het knopje van de dashboardverlichting los en de elektrische verstelling van de stoel doet 't niet meer naar behoren (de dealer wist meteen wat het probleem was en demonstreerde dat hij het wel deed, maar dat je dan aan de achterkant van de stoel een pinnetje omlaag moest duwen en dan kun je de stoel verstellen). En zo zijn er nog wat kleine dingetjes, zoals het feit dat de gehele slede van de cd-speler van m'n SC-901 naar buiten steekt en niet meer naar binnen gaat.

Anyway: foto's!!

allezjean

Hi Frank, wat n prachtige C70!

Kleine irritaties zijn mij ook niet onbekend, maar dat hoort er toch een beetje bij wat oudere auto's, zeker als je - zoals ik :-\ - niet handig bent en bijna alles moet uitbesteden. Is je C70 gekieteld of nog origineel op PK gebied?

Enjoy :laugh:
Heb u ook een groene...?

henry classic v70

Zeker een hele mooie c70, komen er op den duur ook nog heldere koplampen in?
Als je de foto's bekijkt die bij Felipe zijn gemaakt dan staan er een paar c70's met die lampen, staat wel heel mooi.......
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Frankglt

Citaat van: allezjean op 10-11-2009 21:15:55
Hi Frank, wat n prachtige C70!

Kleine irritaties zijn mij ook niet onbekend, maar dat hoort er toch een beetje bij wat oudere auto's, zeker als je - zoals ik :-\ - niet handig bent en bijna alles moet uitbesteden. Is je C70 gekieteld of nog origineel op PK gebied?

Enjoy :laugh:

Volvo rijden is nu eenmaal geen goedkope hobbie, maar 't genot om met name deze C70 te rijden vergoedt alles. Ook ik ben genoodzaakt veel uit te besteden, maar ik hoop zo af en toe hulp te krijgen op een meeting.

Ik ben zeker van plan nog een aangepaste chip en een veerpootbrug erin te laten zetten, maar dat zijn zo ongeveer de enige aanpassingen (maar misschien ook nog een blokjesgrille en heldere koplampen).

Citaat van: henry classic v70 op 11-11-2009 00:20:38
Zeker een hele mooie c70, komen er op den duur ook nog heldere koplampen in?
Als je de foto's bekijkt die bij Felipe zijn gemaakt dan staan er een paar c70's met die lampen, staat wel heel mooi.......

Zie hierboven, wellicht komen die heldere koplampen er (op termijn) nog wel. Aangezien ik nooit geld leen zal ik eerst moeten sparen voor deze gadgets.

)()()sT

Welkom.... zeer mooie wagen  :eusa_clap:

Maarre... als ik die eerste foto's bekijk: die zijn genomen in Maastricht!
Kom je ook uit Limburg?

Groet,

Joost

de Ridder

wow, wat een mooie bak en mooi kleur!!
welkom op t forum

Frankglt

Citaat van: )()()sT op 11-11-2009 10:53:57
Welkom.... zeer mooie wagen  :eusa_clap:

Maarre... als ik die eerste foto's bekijk: die zijn genomen in Maastricht!
Kom je ook uit Limburg?

Groet,

Joost

Ik ben een geboren en getogen Mestreechteneer ;), maar woon al 10 jaar in Den Haag, terwijl m'n vriendin in Beneden Leeuwen woont (laatste foto). De foto's in Maastricht zijn genomen toen ik bij m'n moeder op bezoek was.

Freakybaby

Hele mooie C, en de mama woont op een leuke plek..

Veel plezier met en geniet van de auto!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

hathü

Ziet er toppie uit. Dat je er maar lang van mag genieten.
Beneden Leeuwen aan de Waalbandijk zit de tweede fase van de kliniek waar ik werk, heel af en toe kom ik daar.