Mosselman uitlaat onder T5 (met foto's)

Gestart door mitsupiet, 14-01-2010 17:18:21

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Gisteren heb ik samen met mijn broer Tom de Mosselman sport uitlaat gemonteerd bij European Tuning. Tom deed eigenlijk het meeste werk, ik zat meer in de ondersteunende taken. ;D
De uitlaat is compleet van RVS gemaakt, en de pasvorm is geweldig.

Enkele foto's:

Eerst de oude uitlaat gedemonteerd, en de downpipe net na de Cat afgezaagd.
Vervolgens de bijgeleverde flens aangelast.

Op de auto:

De middendemper:

Andere hoek:

Achterdemper met 2 pijpjes: :eusa_clap:

Achteraanzicht:

Ander hoek:

Het geluid is heel beschaaft; een iets donkerdere brom in de lage toerentallen; absoluut niet hinderlijk.
Dit wilde ik ook absoluut niet.
Of het qua vermogen wat gedaan heeft weet ik niet; heb nog niet echt gas kunnen geven in deze winterse omstandigheden. ;D
Maar de vermogenswinst zal waarschijnlijk toch wel het meeste tussen de oren zitten.
En het ziet er fantastisch uit. :eusa_dance:
Marc bedankt voor de koffie.......

Te hard geschrobt.......

wepster

he piet die heb ik zien liggen die pep dat is inderdaad een mooi stukie werk ben wel eens benieuwd wat de sound doet ???
vlug even een filmpie maken en posten he

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Rob850turbo

Goede uitlaat , ik heb er ook 1 onder de volvo 850 turbo zitten.

Gr Rob

)()()sT

Ik vind zo'n dubbele pijp wel heel mooi staan onder de 850!

Ludo

Dat ziet er goed uit Piet.
De dubbele eindpijp is weer eens wat anders.

:eusa_clap:

Volvo Felipe

Hey Piet zie er netjes uit he, nu nog de achterste demper laten verchromen haha

francois

he piet moooooooooooooooi zeg

de uitlaat gaat je leven mee

Wout309t

Hmm, ik wilde zelf zo'n eindstuk maken. Leek me erg mooi en dat is het zo te zien ook!
2011 V70 2.0T R-Design MT

mitsupiet

Citaat van: francois op 14-01-2010 22:27:39

de uitlaat gaat je leven mee

Inderdaad; dat dacht ik ook toen ik hem voor het eerst zag. :o

Te hard geschrobt.......

elianmars

Het enige wat ik er minder aan vind, is dat je moet gaan slijpen en lassen. Jammer dat dat niet anders kan.

UserID6342

Persoonlijk vind ik het ook minder als je aan een nieuwe uitlaat al moet gaan slijpen / lassen, maar dat doet niets af van de kwaliteit natuurlijk.  Ze schijnen heel goed te zijn en het geluid schijnt ook stukken beter te zijn (ben ik ook erg benieuwd naar) Qua uiterlijk verschillen de meningen en dat is maar goed ook.  Niets ten nadele van de uitlaat, maar ik vind die 2 pijpjes niets.  Doet me een beetje aan een Kwikfit (USN) uiterlijk denken.. deze monteerden toentertijd standaard bij een beetje snellere auto 2 pijpjes voor de looks.

)()()sT

Ach joh, mijn achterste pijperij is lassend en slijpend vormgegeven  ;D
Toen vond de bestuurder het te luid en moesten er twee dempers is; weer de flex erin  ;D

innocenti

En er is niet aan de nieuwe uitlaat geslepen, alleen aan de oude DP om deze pas te maken.

En ik vind t erg gaaf staan. En handig zo'n broer  ;)

sean850

dubbele pijp eindstuk is er ook origineel volvo hoor alleen zijn ze dan niet recht  ;D