Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: thyzerrr op 17-04-2010 22:12:19
150 Euro voor een blokjesgrill :o
Is het niet makkelijker om er hier een te halen? Kost je 69 euro + een beetje porto, moet je alleen nog even de slash overzetten.


Die krengen zijn gewoon zo duur. Voor Roetmobiel heb ik er 200 euro voor moeten neertellen.

Voor de N heb ik er ook eentje besteld. Kost ook nog 150 euro, exclusief de slash. Die moet ik nog uit de originele grill zien te slopen  :eusa_shifty:

Haiko, je hebt een pb betreffende de weerstandjes.

Hiker

Om het srs-lampje uit te krijgen heb ik op advies van Marcel 2 AWC (Airbag Warning Canceller) besteld. Bij de lokale autoshop hier in de buurt.
Omdat ik geen zijn heb in het lopen prutsen om in de kleine stekker de AWC te solderen heb ik gegoogled naar de contrastekker. (Die van de airbag stoel dus).
Ik heb ze gevonden, dus dit weekend gaan we even aan de klus.

Donderdag komt de grill erin: ik moet wel m'n oude 'inruilen'. Deze meneer ruilt dit weekend z'n Roffel in (voor wat weet ik niet) en zag m'n oproep op marktplaats. Komt dat even mooi uit. Ik krijg er ook nog USA knippers bij. Misschien kan ik ook de rolhoes overnemen. Zodra e.e.a. geïnstalleerd is plaats ik een fototje.

V.w.b. die weerstand: heb ik nog met een + / - er maken?? of gewoon de draden aan elkaar solderen.....en de stekker erin steken en hopen dat het lampje uit gaat.

Nog een vraagje: Filippe heeft verlagings veren voor voor te koop: kunnen die onder standaard schokdempers of is daar wat anders voor nodig.....hij moet iets door z'n voorhoeven zakken. En voor € 75 is dat wel overzichtelijk....

Laat maar weten.....en btw hoe krijg ik een update van het blog op de 'frontpage' bij nieuwe berichten??

Weerstand:



Stekker die 'aan de auto vast zit' waarvoor een contra besteld is:



"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Plus en min maakt niet uit in de stekkers.

Ik heb bij mijn wagen niks gesoldeerd. Gewoon de draadjes in de stekkers gestoken  :eusa_shhh: ;D


Als de veren de zaak niet meer dan 4 cm verlagen kun je de standaard schokbrekers gewoon gebruiken. Wil je lager gaan, moet je andere gaan monteren.

Hiker

Nee, ik wil gewoon 'normaal' verlagen. Het gapende gat boven de voorbanden wat verminderen...zie maar de advertentie van Felipe....jij denkt dat dat wel zou kunnen??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars


Hiker

#65
Vanavond de stoute schoenen aangetrokken en de alu-inleg van de middenconsole erin geschroefd.

Ik moet zeggen: hulde aan dit forum  :eusa_clap:: schroefje hier los, daar dat en zo lukt het gewoon.

In de zoekfunctie van het forum op 'middelconsole' gezocht, en ziedaar een haarfijne uitleg:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,586.0.html
Citeer1) haal de aaccu spanning los ( de min )
2) verwijder de munthoudercassette voor in de cons.
    en druk de stoelverwarmingknoppen van onderaf
   eruit. Haal de draden los.
3) Verwijder het bakje wat nu nog voor in de console
    zit ( dat waar je de knoppen net hebt verwijderd )
    eruit. Klipjes zitten aan de zijde van de pook.
    Dan zie je twee schroeven aan de voorzijde zitten.
    Schroef deze los. PAS OP LAAT ZE NIET VALLEN.
    Je vind ze moeilijk terug
4) NEEM WAT TE DRINKEN.
   Trek de handrem volledig aan. Pulk het paneel er-
   onder uit. ( Zijdelings wegschuiven ). Daarna de hoes
   over de pook schuiven en het paneel wegnemen.
5) Alle stekkers losmaken.
6) Verwijder de hoes om je schakelpook door via de
   opening onder de handrem de clips los te pulken.
   Als deze hoes los is werk hen dan door de opening
   naar beneden zodat je straks de console naar boven
   kunt verwijderen.
7) Open het armsteun-gedeelte ( de klep ).
   Verwijder het afdekplaatje en verwijder dan de
  twee schroeven.
Trek de console omhoog  op het punt van de cigaret
   aansteker. Twee klemmen laten dan aan de VOOR-
   ZIJDE van je console los.
9) Trek de console naar achter en omhoog en NEEM WAT
   te drinken. Hij is los en eruit!!!




Ik had helaas niet meteen door dat de inleg vast geschroefd zat maar uiteindelijk kwam ik erachter door op de nieuwe inleg te kijken en de schroefgaten ontdekte.
Je ziet de rode rondjes haast niet maar dat zijn dus de 5 torxen die ik niet had verwacht. En ik maar voorzichtig het hele zaakje los proberen te trekken  :eusa_wall:





Ik weet niet wat de Italiaan met z'n huisdieren heeft gedaan maar het lijkt erop dat er een kat onder de middenconsole heeft gewoond. Om maar te zwijgen van de 'sjips' die van de hemel af kwam



En dan alles in omgekeerde volgorde weer terug zetten  :eusa_whistle:





Ik ben er tevreden over :eusa_dance:. Bij de volgende beurt maar eens informeren wat het dashboard verhal moet kosten  :eusa_think:

Morgen heb ik m'n blokjes grill erin + US knippers en het weekend hoop ik het SRS lampje uit te krijgen.

Nu Felipe een pbtje dat ik die veren wel wil overnemen....de voorkant ietsje omlaag...

Dit weekend meer.



Ohja, bijna vergeten: zie hier de kleine stukjes van het lederen interieur......En wie weet nog m'n alu-inleg aankoop uit de GB (RHD inleg  :eusa_wall:)...gelukkig zaten de stoelverwarmings schakelaars daar wel nog in dus daar hoefde ik niet om te gelukkig niet om te zoeken  :P

Wie weet of standaard in de '99 modellen de bedrading voor de achterbankverwarming erin gelegd is zoals bij de voorstoelen wel het geval is??? Niet dat de kids in hun kinderstoelen iets van die warmte zullen voelen, maar ik vroeg het me af. Kom de stekkers niet vinden....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Nog de foto van de hemelreiniging gevonden......ga het op een mooie dag nog een keer over doen...

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Ga je ook nog de rest veranderen in alu trim ? Volgens mij wordt het namelijk als set verkocht

elianmars

#68
Tijdje terug stond er een dashboardkastdeurtje (leuk woord, hè) met alu inleg op eBay.

Ik zal eens kijken of ik 't nog kan vinden, als het inmiddels niet verkocht is.


Edit: Gevonden!  ;D

Hiker

Hoe is het mogelijk.... :eusa_clap: ga maar eens kopen denk ik. Dan komt de middendashboarddinges wel eens...

Hoe ver denken jullie dat mijn standaar dvoorkant zakt met de veren die Felipe te koop heeft ( 75 euri's)?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

Citaat van: elianmars op 21-04-2010 22:48:29
Tijdje terug stond er een dashboardkastdeurtje (leuk woord, hè) met alu inleg op eBay.

Ik zal eens kijken of ik 't nog kan vinden, als het inmiddels niet verkocht is.


Edit: Gevonden!  ;D
Ik heb daar een dorpel voor de S70 vandaan, meegenomen toen ik eind vorig jaar in Berlijn was. Vriendelijke mensen

elianmars

Citaat van: Hiker op 21-04-2010 22:55:51
Hoe ver denken jullie dat mijn standaar dvoorkant zakt met de veren die Felipe te koop heeft ( 75 euri's)?


Zal toch wel een lekker stukje zijn. Als ik de foto van Felipe's wagen bij de advertentie zie, gaat je wagen mooi naar beneden.



Misschien wordt het nog iets meer dan je hier ziet, aangezien het dieselblok wat zwaarder is.

jgvdv

als je eens wil zien hoe een standaard t5 verlaging eruit ziet op een tdi kan je eens bij mij komen kijken...
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Hiker

 :eusa_dance: Die is besteld.....dank u dank u voor het meedenken  :eusa_dance:

Velgen worden ineens ook aangeboden door Martijn......maar m'n budget is even op tot begin juni....hopelijk wil hij ze wel even vasthouden.....Dan heb ik originele pegjes  :eusa_whistle:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citeerals je eens wil zien hoe een standaard t5 verlaging eruit ziet op een tdi kan je eens bij mij komen kijken...

Da's wel te doen.....zit jij toevallig ook 'op het monteren van veren'??
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha