Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hiker

JA DAT WEET IK...... :-X

Nou, vandaag even langs 'martijn' gereden en de 17'' Pegasus eronder gezet.....erug mooi!! :eusa_dance: ;D ;D
Ik weet het, het is een beetje 'om': van Assen naar Eernewoude via Roermond .......MAAR ACH DAN HEB JE OOK WAT.

En ik kreeg de veerpootbrug erbij......Nou lekker zo'n ding.......Volgens dit forum is het in 'even' 20 minuten te monteren.......ja, behalve in een diesel!!!! :eusa_wall: :eusa_wall: Mèn wat een geklooi.  ???

Dik 2,5 uur bezig geweest met zagen, veilen....(Was niet helemaal zeker of ik het aandurfde, zeker omdat deze roffel naast hobby ook zeker m'n vervoer is) maar gelukkig dank zei dit forum, en in het bijzonder 'sjors855' is het gelukt.  :eusa_dance:. Goeie foto's!! De mijne volgen...

En nu maar hopen dat alles blijft zitten, vooral dat cylindervormige ding wat met 3 moeren vast zit geschroefd aan de beugel die je verzaagd...En dat 'handvast aandraaien van de bouten' is ook zo'n lekkere aanwijzing, 'want anders breken ze af'...Is toch niet echt fijn aandraaien kan ik je verklappen. Waarschijnlijk is het met een momentsleutel een fluitje van een cent, maar die had ik nou net niet even bij de hand. Ik heb, ondanks dat het maar 6 graden was, toch wel van zweetdruppels weggeveegd met de hoop dat alles heel bleef.



En ja, de foto's volgen morgen, dat duurt me nu even te lang.

En dankzij de adviezen van 'martijn' is het garantie-tot-24 juni-lijstje voor Paashuis weer aardig gegroeid....dank hiervoor. Hopelijk gaan ze alles naar behoren oplossen. :eusa_shhh:

Oh ja, en vlak voordat ik thuis kan reed ik 'door' de 180000 km.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Dat cilindervormige ding is je brandstoffilter  ;)

En ik zou de moeren van de veerpoten (drie per kant) maar wel wat vaster draaien dan handvast. Je zou toch niet willen dat de veerpoten los raken  :eusa_shifty: ;D

De foto's houden we nog tegoed, zeker  :angel:

Henk855

Citaat van: Hiker op 06-05-2010 00:41:00
En ik kreeg de veerpootbrug erbij......Nou lekker zo'n ding.......Volgens dit forum is het in 'even' 20 minuten te monteren.......ja, behalve in een diesel!!!! :eusa_wall: :eusa_wall: Mèn wat een geklooi.  ???

Dik 2,5 uur bezig geweest met zagen, veilen....(Was niet helemaal zeker of ik het aandurfde, zeker omdat deze roffel naast hobby ook zeker m'n vervoer is) maar gelukkig dank zei dit forum, en in het bijzonder 'sjors855' is het gelukt.  :eusa_dance:. Goeie foto's!! De mijne volgen...


Zagen en vijlen is haast niet te doen, voor iedereen die nog een VPB in een diesel gaat zetten zorg dat je een slijptol bij de hand hebt en het is inderdaad 20 minuten werk. ;D
Maar OK hij zit er na wat zweetdruppels op!

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Hiker

Zo, even een foto update:

Eerst het creëren van de fop weerstand om het srs-lampje uit te krijgen. Om de draadjes wat in te korten even wat solderen. Ik had het al eerder vermeld: ik heb stekkertjes besteld zodat ik die aan de weerstand kan solderen om dan simpel de zaak in de auto kan aansluiten. (En ik moet het ook aan mijn vrouw 'verkopen' (al dit geknutsel) dus het mot wel goed)



Netjes aan elkaar maken:



En klaar...



Nu in de auto monteren:



"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

Heb je de boel al laten resetten?

Bij mijn wagen werkte het in ieder geval wel.

Hiker

En dan nu de lang verwachtte PEGASUS-sen....

Een ritje van 2 uur heen had ik er dus voor over.......zie hier de beelden:











En nou niet gaan zeuren dat hij omlaag moet, dat snap ik ook!   :eusa_whistle:


;D ;D




En het blijft een plaatje: Een echte R.....

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

#111
CiteerHeb je de boel al laten resetten?
Ehh, nee nog niet. Had gister in R'mond gekund, maar net te laat, iedereen al weg......

Na weer 2 uurtjes in de auto, wat rijden Peg's toch fijn  ;D, 'even' de vpb gemonteerd. Wat een K-klus....zagen in m'n roffel..... :eusa_think:









En hier de closeup van de Peg's niet een 3mm 'hùnèhù' er tussen...?spoorverbreder? In ieder geval loopt niks aan.



Oh ja, op de terugweg kwam deze stand voorbij.....



Nu ga ik me opmaken voor de laatste garantie-lijst bij Paashuis.:

  • Distributie zijde: metaalachtig geluid bij stationair draaien: alsof er om de zoveel seconden metalen kogeltjes even 'klinken', wazig maar waar...
  • Voorruit suist: strip boven aan zit (wel erg) los
  • Schijven voor zijn op, en de blokken hadden volgens de Volvo-norm nooit vervangen mogen worden zonder de schijven te vervangen
  • Accu-lek: Microswitch achterklep (95% zeker)
  • ABS lampje weer aan en soms weer uit. En dat met een inmiddels gerepareerde printplaat
  • Bij het wielen verwisselen bleek de rechter voorvelg wel heel veel vet/ smeer te hebben aan de binnenkant (terwijl ik hem voor montage een paar weken terug met de DH-reiniger had schoon gemaakt).....Aandrijfhoezen zijn droog..... ???
  • Steenslagfolie achterscherm en voorscherm ontbreekt
  • Mat zwarte sticker achterdeur-raam ontbreekt
  • Ik vind dat hij de laatste tijd minder soepel loopt, alsof hij (op CC) soms een fractie inhoudt. Lastig uit te leggen maar het voelt niet goed...LMM??

Dus.......meer over een paar weken......Dan hoop ik een sjipje te hebben, en in de vakantie ga ik het interieur verwennen met het  hiervoor ergens vermeldde systeem.......
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

thuur

Citaat van: Hiker op 06-05-2010 23:14:09
  • ABS lampje weer aan en soms weer uit. En dat met een inmiddels gerepareerde printplaat

Waar heb je de ABS laten maken en wat is er precies gebeurd?


Gr ???

Hiker

De roffel heeft tot 24 juni garantie bij Paashuis. Die hebben hem eruit gehaald en naar 'een' extern bedrijf gebracht. Ze zeggen dat er daadwerkelijk op de printplaat een contactje gesoldeerd moest worden.
Hier op het forum heb ik meen ik ergens gelezen dat de ABS sensoren aan de wielen de oorzaak kunnen zijn.
Ik heb er verder geen verstand van maar zit erg te twijfelen of ik weer helemaal naar Lichtenvoorde moet rijden om de wagen te brengen.

Ik zit er sterk aan te denken om hem voor een reguliere beurt naar de dealer te brengen en het hum laat doen. Tenzij het echt in de werkuren gaat lopen.
Dan kan de dealer er meteen ook t5 sportveren onder zetten (2 a 3 cm lager), lederen pookje erin.....Oh ja en de schijven. Paashuis houdt de apk norm aan, dus ja, als hij daar binnen valt heb ik nog geen nieuwe schijven.

Maandag maar eens even bellen met de dealer, voordat ik weer 500 km ga rijden.
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

thuur

Citaat van: Hiker op 15-05-2010 22:18:06
De roffel heeft tot 24 juni garantie bij Paashuis. Die hebben hem eruit gehaald en naar 'een' extern bedrijf gebracht. Ze zeggen dat er daadwerkelijk op de printplaat een contactje gesoldeerd moest worden.
Hier op het forum heb ik meen ik ergens gelezen dat de ABS sensoren aan de wielen de oorzaak kunnen zijn.
Ik heb er verder geen verstand van maar zit erg te twijfelen of ik weer helemaal naar Lichtenvoorde moet rijden om de wagen te brengen.

Dat is precies de reden waarom ik alle contacten opnieuw soldeer. Als je de controller niet eerst uitsluit vervang je wellicht een sensor voor niets. Los van het feit dat een sensor (of de stekker) wel degelijk stuk kan gaan. Maar dan heb ik het over <5% kans.


Gr ;)

daytonawim

#115
Citaat van: Hiker op 15-05-2010 22:18:06
De roffel heeft tot 24 juni garantie bij Paashuis. Die hebben hem eruit gehaald en naar 'een' extern bedrijf gebracht. Ze zeggen dat er daadwerkelijk op de printplaat een contactje gesoldeerd moest worden.
Hier op het forum heb ik meen ik ergens gelezen dat de ABS sensoren aan de wielen de oorzaak kunnen zijn.
Ik heb er verder geen verstand van maar zit erg te twijfelen of ik weer helemaal naar Lichtenvoorde moet rijden om de wagen te brengen.

Ik zit er sterk aan te denken om hem voor een reguliere beurt naar de dealer te brengen en het hum laat doen. Tenzij het echt in de werkuren gaat lopen.
Dan kan de dealer er meteen ook t5 sportveren onder zetten (2 a 3 cm lager), lederen pookje erin.....Oh ja en de schijven. Paashuis houdt de apk norm aan, dus ja, als hij daar binnen valt heb ik nog geen nieuwe schijven.

Maandag maar eens even bellen met de dealer, voordat ik weer 500 km ga rijden.

Dan zou ik toch nieuwe schijven laten monteren, imitatie met originele blokken,
dan gaan de blokken ook een mooi tijdje mee.
( of oude schijven monteren)

thuur

Citaat van: daytonawim op 17-05-2010 01:05:56
Citaat van: Hiker op 15-05-2010 22:18:06
De roffel heeft tot 24 juni garantie bij Paashuis. Die hebben hem eruit gehaald en naar 'een' extern bedrijf gebracht. Ze zeggen dat er daadwerkelijk op de printplaat een contactje gesoldeerd moest worden.
Hier op het forum heb ik meen ik ergens gelezen dat de ABS sensoren aan de wielen de oorzaak kunnen zijn.
Ik heb er verder geen verstand van maar zit erg te twijfelen of ik weer helemaal naar Lichtenvoorde moet rijden om de wagen te brengen.

Ik zit er sterk aan te denken om hem voor een reguliere beurt naar de dealer te brengen en het hum laat doen. Tenzij het echt in de werkuren gaat lopen.
Dan kan de dealer er meteen ook t5 sportveren onder zetten (2 a 3 cm lager), lederen pookje erin.....Oh ja en de schijven. Paashuis houdt de apk norm aan, dus ja, als hij daar binnen valt heb ik nog geen nieuwe schijven.

Maandag maar eens even bellen met de dealer, voordat ik weer 500 km ga rijden.

mischien heeft iemand nog apk onwaardige schijven liggen :-)

Hoeveel kilo wil je?


Gr ;D

Hiker

UPDATE:

We hebben inmiddels 20K met onze roffel gereden en het was dus tijd voor een beurt en een kleine upgrade: verlaging voor!! Laten doen bij Bosscha in Langezwaag. Goeie service. Komende periode gaat hij daar heen voor het onderhoud.



Wie zie wat er aan de zijkant van m'n roffel mist????





V.w.b. de AWC: de reset heeft niet geholpen, het lampje brandt nog steeds...dit zijn de codes die terugkomen na uitlezen.....


  • 411 Sips airbags L
  • 412 Sips airbags R
  • 512 ?? kan het briefje niet ontcijferen

Heeft iemand suggesties?? MY 061999 met een interieur uit ? 1997/ 1998.
Zie vorige blogs hoe ik de weerstand heb gemonteerd. Wie ziet waar ik  in de fout ga?
Waar is de grijze stekker van??





Nu eerst weer eens sparen en kilometers maken!! Daar hebben we hem uiteindelijk voor gekocht.

Voor de forumspotters onder ons: ik rij dagelijks E'wald binnendoor naar Assen.......zie onderweg regelmatig een stuk of 5 X70's tegemoet komen......zonder sticker... Die mist bij mij ook nog steeds.....

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars

SRS lampje brandt nog steeds?

Kl*te man! Bij mijn wagen ging het zonder problemen.

Ik baal er wel van dat ik niet terug kan vinden wat voor weerstandjes ik had en waar deze vandaan kwamen.

Als allerlaatste zou je nog de airbags kunnen terugbouwen, mocht het met weerstandjes niet lukken.

Ik zie trouwens niet wat er mist aan je wagen :eusa_shifty:

Hiker

Ja, erg balen van de lampjes....vooral m'n vrouw begint er redelijk zat van te worden. Die dacht dat we na de aanschaf klaar waren, maar nog steeds zijn er dingetjes die niet goed zijn omdat ik zo graag leer wil...

Ik ga even informeren wat het kost om de originele voorstoelen met leer te laten bekleden.....dan gaan de lampjes zeker uit!

Dat terug bouwen van airbags zie ik niet zitten....

Tip wat mist.....tis in ieder geval het achterportier....
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha