T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

maartendeb

#360
Zo. Maarten & Stefan vs. remmerij: 1-0. 8) Wat een dag zeg, vanochtend om 9:00 begonnen, om 17:30 eindelijk de testrit. Op wat spannende momenten (remslangen...) en een kleine tegenslag (kapotte remleiding) na, is het erg goed gegaan :D Beiden apetrots dat het gelukt is, ik als totale rem n00b, Stefan als rem apprentice na zijn bezoek aan Dirk.

Stefan, hartelijk dank voor je hulp :eusa_clap: Ik vond het weer erg gezellig!

Ok, we begonnen in de ochtend met wat regen, en het was koud:


Redelijk eenvoudig kregen we de remklauw linksachter los:


Dus ik dacht, terwijl Stefan rechtsachter loshaalt, kan ik mooi die naaf nog even opnieuw spuiten:


Maar al snel "Ehh Maarten, ik keek naar die wartel en hij brak al af...." Ok crap, nou laat dat spuiten maar  :eusa_doh:


Stefan gaf snel Auto & Emotie een belletje. "Nee hebben we niet, maar neem maar mee, dan maken we een nieuwe". ok BETER!

Gelukkig ging de andere kant van de leiding wel los. Dus na het opruimen en monteren van de velgen, wij met klauw & leiding naar A&E, waarna Camille gelijk een leiding van koper voor ons ging draaien, top!  :eusa_clap:






Eenmaal terug, wielen er weer af, bokjes eronder, nieuwe remleiding snel gemonteerd en aan het ontluchten. Ik had bij Brezan een Eezibleed kit gescoord. Stefan zei dat je korting krijgt als je er uitziet als een monteur. Hmm nou, dat is mij dus niet gelukt: "Meneer, u weet wat dit is?" :eusa_snooty:


Dus, reservebandje tunen tot 1.4 bar:


Juiste dop op het reservoir kiezen:


Deze foto klopt niet, want hier is Stefan weer aan het pompen. Maar het gaat om het idee ;D


Oud & Nieuw:



Ik sta trouwens ook een keer op de foto:


Na 2x een rondje ontluchten geen belletjes meer, achterkant klaar. Zo blij dat het goed gekomen is met die remleiding! :eusa_dance:

Toen de voorkant (start 14:00). Oude spullen ontmantelen. Remleiding natuurlijk niet los te krijgen. Haynes repte niet over remleidingen, gelukkig mijn online Haynes wel (blog van Yits), dus uiteindelijk toch geslaagd.






Nieuwe schijf, klauw, RVS slang:




Blokjes bijvijlen & passen:




Voldoende kopervet:


Foetsie kopervet ;D


Done. De andere kant ging gelukkig vrij snel, de remleiding werkte mee  ::)


Ouwe zooi:


Daarna de voorkant 2x ontlucht en de auto weer op de wielen gezet. Wat bloed van Stefan als aandenken ;D




En toen, de testrit. Motor starten, pedaal voelde hetzelfde als voorheen. 30cm naar voren, rem, 30cm naar achteren, rem. OK, karren maar. Voorzichtig wat door de stad gereden, daarna stukje snelweg. Al snel remde het vele malen beter dan wat er eerst onder zat, dus ik ben dik tevreden, voelt een stuk veiliger zo :)

Ik krijg de smaak te pakken, op naar de volgende klus!

PS. Benjamin, Stefan ging ook stuk op al die mooie vrouwen die hier af en aan liepen "Yo, beter klussen we hier volgende keer weer  :eusa_drool:" ;D

Jeff

Ziet er netjes uit zo, is volgens mij aan de voorkant ook een maatje groter of niet? :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

BenB

#362
Hahaha.... dat ben ik volledig eens met Stefan! Prachtige klusplek bij jou voor de deur...  ;D

Maareh, mooi verhaal!! Ziet er weer netjes uit, ben ook benieuwd hoe dat nu remt. Toch maar eens proberen binnenkort   :eusa_dance:  Misschien dat ik dan toch sneller dan verwacht een ervaren remmen vervanger nodig heb  :eusa_whistle:


elianmars

Jeuz.... Da's wel érg veel kopervet op dat blok  :o

maartendeb

#364
Citaat van: elianmars op 12-04-2011 23:30:57
Jeuz.... Da's wel érg veel kopervet op dat blok  :o

Het was ook een grapje

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2011 11:07:10
Citaat van: M a r c op 31-03-2011 10:38:40
Citaat van: StefanCJ op 29-03-2011 17:00:24
Vandaag een lekker dagje gehad. Vanmorgen vroeg vertrokken naar Dirk om daar de remmerij aan te pakken.
Het ziet er nu iets minder imposant uit dan de BBK, maar het remt er niet (veel) minder om.

Rem eens even vanaf 200km/uur..... en dan een paar keer achter elkaar   ;)

En haal dat zichtbare kopervet van je remblokken.... daar hoort geen kopervet te zitten  :eusa_doh:
Gebeurt standaard !  Als je de glijnokken van de remblokken met kopervet goed insmeert (let wel, ik heb het over goed) waar smeer je dan de overtollige pasta aan ?  Juist aan de achterzijde van het remblok zoals iedere monteur doet / zou doen.  Ik ga geen discussie voeren, met wie dan ook, over het al dan niet juist monteren van remblokken en al dan niet voorzien van kopervet op deze manier.  Feit is dat iedereen die hier komt nooit geen last heeft van jankende remmen, terwijl ik dat toch hoor bij de andere 80% van de Volvo's die ik zie / hoor en het spul altijd goed en trillingsvrij remt wat op mijn manier gemonteerd zit.  Let wel, dit is een methode die al ruim 20-30 jaar werkt op auto's, worst welk merk.


Gehehhehe ik had het al in de gaten....  ;D

Lijkt wel een boterham met pindakaas  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

StefanCJ

#366
Ha ... Het was een erg gezellige en leerzame dag. Vanmorgen op de fiets (jaja) regende het, gelukkig hebben we tijdens het klussen geen druppel meer gezien.

Het was prut dat die remleiding afbrak, dat heeft ons toch zo`n anderhalf uur gekost. Hulde aan Auto & Emotie, echt te gek dat we daar even langs konden komen.

Ben, die buurt is echt te gek hoor, daar kun je niet geconcentreerd klussen in de zomer  ;).

Taranis

Mooie fotoreportage! :eusa_clap:

maartendeb

Ik was trouwens vergeten te posten over m'n nieuwe leren interieur. Ik was het R interieur namelijk zat. De speling op de stoelen vond ik heel irritant (ben zwaar, dus merk het goed) en dat Alcantara stapt niet makkelijk in. Aangezien ik toch geen bochtenridder ben, vind ik af en toe een beetje glijden op leer niet zo erg ;D Daarbij vond ik leer eigenlijk al mooier, vanaf het moment dat ik de v70 van Henry zag :eusa_drool:

Benjamin had ook een R interieur gekocht, dus ik kon zijn leren interieur overnemen. Afgelopen woensdagavond bij allebei de wagens het interieur vervangen (bij mij voor de deur... ;) ).

Blue Steel:


Achterbank gaat toch behoorlijk stuk makkelijker met z'n twee (en als je die verdomde borgclipjes al een keer gebogen hebt).


Zoals je ziet, heb ik een bovenwoning met een behoorlijk steile trap. Doet Ben z'n achterklep open, liggen die stoelen opgevouwen achterin :o "Jah joh, wist je dat niet?" De vorige keer heb ik echt behoorlijk wat verf van de muren geschraapt om die stoelen de trap op te krijgen, gelukkig ging dat dit keer dus een stuk makkelijker.


Van:


Naar:


De passagiersstoel moet ik nog een keer behandelen met zo'n colour lock setje. Maar het is wederom een Engels interieur, dus de bestuurdersstoel is in ieder geval perfect.

Todo: een leren versnellingspook zonder verkleurde hoes:


Het oude interieur houd ik wel. Ik ga eens kijken of ik die speling kan fixen zonder die achterlijk dure service kitjes van Volvo, en het zitkussen van de bijrijder moet vervangen worden. Zoals Jeff zou zeggen: "dat komt vanzelf allemaal wel weer goed" ;)

maruska

Netjes allemaal hoor !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jeff

Ziet er zeker netjes uit! Toch stond dat R interieur ook niet verkeerd... :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

henry classic v70

Je zei het vorig jaar al dat je eigenlijk helemaal lederen interieur wilde, toch mooi dat je "om" was toen je het in mijn V70 zag ;D
Dat stukje in- en uitstappen daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan maar is inderdaad zo.
En vol leder blijft langer netjes en is makkelijker te behandelen met wat voor 'n verf/conditioner dan ook.

Mooie reportages maak je van de klussen Maarten :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Eric Kubbe

Netjes zeg, en lederen stoelen zijn ook niet verkeerd tov leer met alcantara. Passen engels stoelen zomaar en hoef je alleen de bediening aan de stoel om te zetten of is dat niet zo simpel.

elianmars

Ik zou toch het R interieur er in gelaten hebben, maar het is jouw wagen, dusse....  :eusa_clap: ;D

grijzev70tdi

Ik had ook het R interieur er ook in laten zitten, maar goed dit is ook niet erg. Mooie V70 hoor! Petje af hoor!
Grolsch, het klinkt al lekkerder