T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

BenB

Netjes Maarten, echt netjes..ik moet van de week maar toch eens ff komen kijken  ;D Heb het nodige gemist zo...

maartendeb

Vrijdag even naar Auto & Emotie in Utrecht geweest voor een setje bougies en het afstellen van de koplampen. Uiteindelijk ben ik daar 2 uur blijven plakken. Naar aanleiding van mijn turbodruk probleempje hebben ze kosteloos mijn wagen uitgelezen, proefritje gemaakt, het slangenwerk gecontroleerd, en goed meegedacht. Wat een heerlijke garage. Reparaties, VIDA/DiCE, uitlijnen, ze doen alles, en supervriendelijke lui. Vanaf nu mijn go-to plek voor reparaties!

Deze bougies erin geschroefd, net zo goed volgens Camille:

Made in France vs. Made in Germany:

Oude gelukkig toch bruin ipv. spierwit bij de laatste checkup:

Zekering van de ECM er even uitgetrokken en toen snel naar Benjamin gereden, want we moesten nog even poetsen voor de klusdag in Waddinxveen ;D Turbodruk kwam tot 0.7 bar onderweg, wel steady gelukkig. Wat rijdt dat toch lekker met nieuwe bougies, starten ging ook een stuk makkelijker. "Oude" zaten er 18.500km in.

Aldaar een grootse Kärcher op krachtstroom:

Benjamin in stijl ;D

Op de terugweg voor het eerst van de xenon lampen kunnen genieten. Wat een heerlijke bak licht zeg, had ik veel eerder moeten doen:

De volgende ochtend al vroeg richting Waddinxveen. Onderweg nog klein beetje gespeeld met het turbootje. 1x had ik nog kort een fluctuerende turbodruk, maar het was al een stuk beter dan voorheen. Ik juich nog niet te vroeg, want dat zal ook wel met de ECM reset te maken hebben.

Bij aankomst konden we gelijk de brug op:

Onderkant geïnspecteerd: klein beetje olie rondom het oliefilter en de olieretourleiding van de turbo, voor de rest zag het er allemaal goed uit. Brandstofdruk gecontroleerd (OK) en de ECC regelkleppen gecalibreerd. Dat is gelukt, denk ik.

428  8)

Eenmaal terug bij Benjamin nog geklust aan zijn wagen (schutbordsteun, distributiesteun). Bij mij de messing schakelbussen gemonteerd die Joeri voor me had geregeld (thanks Joeri!). Schakelt nu nog strakker, als nieuw. Foto vergeten van de bussen, de oude bussen waren crispy:

Nog stiekem een netje uit Benjamin's onderdelenbak gepikt  :eusa_shhh:

Vandaag Funda Tours™ part X in de provincie en nog wat vliegtuigjes gekiekt @ Soesterberg. De gehele weg steady turbodruk, hopelijk blijft het zo.

Mooi Volvo weekendje gehad, met een heerlijk weertje  8)

wouter.70

ziet er weer netjes uit hoor maarten.
en heb je de XC gril weer terug erin gezet :eusa_clap:
en wat is je volvo toch mooi :eusa_drool:
trouwens die witte ook.

maartendeb

Thanks! Ja die witte is tegek he, jammer dat z'n baasje er niet zoveel over post... :eusa_whistle:

wouter.70

haha ja, maar wil je er nog meer aan doen of blijft hij zo.
trouwens wat kan je er nog aan doen bijna alles heeft je volvo al. ;)

Vulk

Heel mooi dat kleur samen met die velgen!
Even op m'n verlanglijst gezet!

Jeff

Ziet er erg goed uit zo Maarten, heb laatst alle pagina's nog even doorgekeken maar de wagen is echt behoorlijk strak geworden. Veel plezier er dan ook van he! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Eric Kubbe

Mooi rood is niet lelijk. Wat kan je er inderdaad nog meer aan doen. Hij is bijna nog beter als nieuw, en in ieder geval completer. :eusa_clap:

maartendeb

Citaat van: Eric Kubbe op 09-05-2011 15:37:33
Wat kan je er inderdaad nog meer aan doen.

Nou... :eusa_whistle: Ik dacht aan: LPi, downpipe, intercooler, siliconen slangen ic/koelwater, iets grotere turbo + andere tuning, SC-901 met Dynaudio, leder interieur opknappen, R interieur opknappen, uitdeuken, achterdeur zonder kras, nieuwe voorruit, leren pook, privacy shades, dubbele uitlaat, achterbumper spuiten, en de boel onderhouden. Voorlopig heb ik nog genoeg zakcentjes te besteden ;D

dopie

Citaat van: maartendeb op 09-05-2011 22:23:06

Nou... :eusa_whistle: Ik dacht aan: LPi, downpipe, intercooler, siliconen slangen ic/koelwater, iets grotere turbo + andere tuning, SC-901 met Dynaudio, leder interieur opknappen, R interieur opknappen, uitdeuken, achterdeur zonder kras, nieuwe voorruit, leren pook, privacy shades, dubbele uitlaat, achterbumper spuiten, en de boel onderhouden. Voorlopig heb ik nog genoeg zakcentjes te besteden ;D

Je vergeet wat AWD ;D 8) :eusa_dance: ;D

Joeri

Citaat van: dopie op 10-05-2011 16:31:03
Citaat van: maartendeb op 09-05-2011 22:23:06

Je vergeet wat AWD ;D 8) :eusa_dance: ;D
Jah, gers klusje.  :P Ik zie een rechtvaardiging voor een 4 koloms!  :angel:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

maartendeb

Haha is dat überhaupt mogelijk, ombouwen naar AWD? :P

daytonawim

Mm, dynaudio denk dat dat wel heel lastig gaat worden hoor !, volgens mij was dat uitverkocht.

maartendeb

Citaat van: daytonawim op 10-05-2011 16:53:59
Mm, dynaudio denk dat dat wel heel lastig gaat worden hoor !, volgens mij was dat uitverkocht.

Stiekem hoop ik daar ook op  :eusa_shifty:

dopie

Citaat van: maartendeb op 10-05-2011 16:47:08
Haha is dat überhaupt mogelijk, ombouwen naar AWD? :P

Alles is mogelijk Maarten :)
Misschien staat mijn oude nog wel bij de sloop, kun je het daar afhalen :) 8)
Moet je Ben  ff vragen voor adres.