T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: maartendeb op 09-05-2011 22:23:06

Nou... :eusa_whistle: Ik dacht aan: LPi, downpipe, intercooler, siliconen slangen ic/koelwater, iets grotere turbo + andere tuning, SC-901 met Dynaudio, leder interieur opknappen, R interieur opknappen, uitdeuken, achterdeur zonder kras, nieuwe voorruit, leren pook, privacy shades, dubbele uitlaat, achterbumper spuiten, en de boel onderhouden. Voorlopig heb ik nog genoeg zakcentjes te besteden ;D

Ohw meeeeeen! Nu maar hopen op de hoofdprijs in de loterij  ;)

thuur

Citaat van: dopie op 10-05-2011 18:49:25
Citaat van: maartendeb op 10-05-2011 16:47:08
Haha is dat überhaupt mogelijk, ombouwen naar AWD? :P

Alles is mogelijk Maarten :)
Misschien staat mijn oude nog wel bij de sloop, kun je het daar afhalen :) 8)
Moet je Ben  ff vragen voor adres.

Neem je dan ook de bodem van de carrosserie mee?

Gr :angel:

Sbv

Citaat van: maartendeb op 10-05-2011 17:00:06
Citaat van: daytonawim op 10-05-2011 16:53:59
Mm, dynaudio denk dat dat wel heel lastig gaat worden hoor !, volgens mij was dat uitverkocht.

Stiekem hoop ik daar ook op  :eusa_shifty:
Voor de S70 is deze uitverkocht ook in Zweden. V70 is nog gewoon leverbaar

maartendeb

Zo. Intussen is de wagen bij Auto Cool Comfort in Utrecht geweest voor de jaarlijkse airco controle/reiniging. Hopelijk ruik ik die voorlopig niet meer. Ook heb ik de originele TCV weer teruggeplaatst en ben ik sindsdien van mijn turbodruk probleem af. De turbodruk is weer stabiel, geen gedans meer, fijn. Echter, ik kom maar tot 0.7 bar (ook met de IPD). Dat moet iets hoger kunnen met een getunede LPT toch? Ik zal RICA eens bellen of dit klopt.

Verder ben ik gezwicht voor de Dynaudio set. Ik dacht ik koop ze als allerallerlaatste, als ik ècht niks meer te doen had aan de wagen. Maar wat bleek, nog maar 5 setjes in Zweden op voorraad voor de V70. Ik zou het erg zonde vinden om mis te grijpen, dus ik heb ze snel besteld van het vakantiegeld.

Gisteravond opgehaald en natuurlijk gelijk ingebouwd met wat hulp van BenB.

Wat foto's van de standaard speakers vs. Dynaudio.

Dashboard:

Voordeur:

Achterdeur:

D-stijl:

Hierna even snelle luistersessie (het was al laat). Ik ben blij dat ik van dat snerpende/harde hoog van de standaard tweeters af ben. Ik vond het irritant tijdens het rijden en zette de treble altijd ver omlaag. Verder viel me op dat er heel weinig in het middenbereik zat, het laag kwam uit de deuren, het hoog uit het dashboard, maar daar tussenin zat niets. Nu is dat wel anders. Het klinkt echt als een setje, en ik hoor veel meer muziek. Er moet nog wel een externe versterker bij, je merkt goed dat de ingebouwde versterker van de SC-805 snel klaar is.

Dus, mochten er nog V70ers zijn die ooit een Dynaudio set willen aanschaffen: ze zijn bijna op!

daytonawim

Goed man, snelle en strakke actie.

Geluis is idd veel mooier ( nu heb ik nog wel 2 dikke jongens onder de hoedenplank extra) 

Gewoon een C70 versterker onder je voorbank wegduwen :-)

maartendeb

Is het aansluiten van zo'n C70 versterker een beetje te doen? Ik las al over custom kabelbomen en dremels :P

daytonawim

Heb je nu een versterker onder je stoel liggen ?, of ligt er toevallig een kabel, een brede stekker en een soort van oude ronde din stekker ?

anders heb je een kabelsetje nodig voor een externe versterker ( voeding, speakers en een dinkabel zitten daar in)
De din kabel past precies in de versterker, ik gebruik ook de originele voedings kabels ( eigenlijk mag dat wat zwaarder zijn maar ja 4x 50 watt of 4 x 100 watt pff, zo vaak draai ik niet knal hard.

Het enige wat even gepiel is om de speaker aansluitingen op de stekker te maken ( heb ik gedaan nu kan ik zo weer een orginele versterker terug plaatsen) ( of op de sloop een passende contra stekker scooren, dan ben je zo klaar) Je moet alleen een stuk van je verwarmingsbuis afsnijden (maar die is van plastic) en ik heb een rand van de versterker (4x100watt) met de flex verwijderd zodat ie maximaal naar voren geplaast kan worden.

En natuurlijk eigenlijk een SC901 radio met ingeboude equalizer ( met voor geprogrameerde settings voor de verschillende auto modellen)

Kijk maar effe in mijn blog anders.

maruska

maarten, welke site heb je die spullen besteld in zweden ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Citaat van: maruska op 25-05-2011 16:34:56
maarten, welke site heb je die spullen besteld in zweden ?

Via www.sbv.com :eusa_clap: Maar ff serieus, zijn nog te bestellen via de dealer.

LQDI

Poe, dat zal wat kosten. Is het het geld waard of nog enigzins tegenvallend?

Sbv

Kosten vallen best wel mee hoor.

@Maarten. Ik heb een C70 versterker liggen, kan je het aansluitschema(met dank aan Wim) zo van kopiëren(eventueel ook testen).
SC-900 of SC-901 eraan en genieten maar

jrkalf

Grappig om die foto's te zien. Die T-5R's werden toch echt met een Premium Sound System geleverd, maar ik zie toch echt die oude speakers bij mij in de D-stijl zitten.

Goldt dat alleen voor de geleverde double dyn radio toevallig dat deze PSS is en niet voor de boxen?
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maartendeb

Was Dynaudio speakers niet S/C/V70 only? Kan zo 1 2 3 niets vinden op de webs over 850 + Dynaudio.

@Sbv: dat zou heel fijn zijn, scheelt een hoop uitzoekwerk! Zodra ik de benodigde hardware heb, zal ik me melden :)

maartendeb

Verder ga ik nu weer even toeren om te luisteren :eusa_dance: Ik neem deze mee:

Voor mij een klassieker en een van de best klinkende rock cd's van de jaren '90 8)

Sbv

Citaat van: maartendeb op 25-05-2011 20:25:00
Was Dynaudio speakers niet S/C/V70 only? Kan zo 1 2 3 niets vinden op de webs over 850 + Dynaudio.

@Sbv: dat zou heel fijn zijn, scheelt een hoop uitzoekwerk! Zodra ik de benodigde hardware heb, zal ik me melden :)
dat is geen probleem, alleen een 4x100W C70 versterker in een S/V70 is niet standaard. Bij C70 zit deze op een mooi paneel in de kofferbak en loopt en een mooie kabelboom naar de radio toe. Bij de S/V70 kan de versterker onder de passagiersstoel en dan kan je de bestaande versterker kabel gebruiken en een verloop maken