T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

maartendeb

Ad 2) Vanochtend bij Scandcar geweest. Daar heeft Tom van European Tuning de klauw geïnspecteerd en inderdaad bleek dat rubber/zuiger niet goed zaten. Uiteindelijk is gekozen voor het vervangen van de klauw. Top service. En wat een prachtige omgeving/bedrijf, Google Map ze maar eens. Ik ben blij dat het nu goed zit, wat mij betreft punt 2 :)

Daarna de wagen bij Mesman afgeleverd, donderdagmiddag issie klaar :eusa_dance:

850-2.520V-Driver

#526
Citaat van: maartendeb op 26-07-2011 13:55:22
Ad 2) Vanochtend bij Scandcar geweest. Daar heeft Tom van European Tuning de klauw geïnspecteerd en inderdaad bleek dat rubber/zuiger niet goed zaten. Uiteindelijk is gekozen voor het vervangen van de klauw. Top service. En wat een prachtige omgeving/bedrijf, Google Map ze maar eens. Ik ben blij dat het nu goed zit, wat mij betreft punt 2 :)

Daarna de wagen bij Mesman afgeleverd, donderdagmiddag issie klaar :eusa_dance:

Mooi dat de boel nu weer fatsoenlijk remt Maarten! En LPI erin dadelijk (jaloers), dat moet ik toch ook maar eens snel gaan regelen...

Zie je donderdag, eens even die prachtige wagen bewonderen ;)

Groeten,

Hasse

Sbv

Maarten,

Wat voor tank heb je gekozen ? 61l in bak reserve wiel ? en dan de vulopening achter tankklep ?

maartendeb

Citaat van: Sbv op 27-07-2011 08:10:33
Maarten,

Wat voor tank heb je gekozen ? 61l in bak reserve wiel ? en dan de vulopening achter tankklep ?

Hoi Sander. Ik krijg inderdaad een 61L ringtank, vulopening achter de tankklep, en bruine injectoren. Het reservewiel gaan ze niet voor me verplaatsen naar de zijkant, ik ga wel met zo'n busje bandenschuim rijden.

daytonawim

Wel effe opletten met je vulnippel achter je tankklepje, er stond er van de week een voor de deur, die nu een mooie vouw in zijn achterscherm heeft zitten  :eusa_wall: :eusa_wall:

Die vulpistolen wegen nogal wat namelijk.

)()()sT

Da's ruk! Ik had het vorig jaar al bijna in m'n vers gespoten bumper toen ik de pomp "aan de andere kant" had. Sindsdien zorg ik altijd dat de pomp aan de kant van de vuller is.
Bij benzine tanken kun je het pistool vasthouden; bij gas tanken niet en hangt ie dus onder spanning aan de vuller.

maartendeb

Citaat van: )()()sT op 27-07-2011 09:11:44
Bij benzine tanken kun je het pistool vasthouden; bij gas tanken niet en hangt ie dus onder spanning aan de vuller.

gasn00bvraag: heeft dit te maken met dat die vuller heel koud wordt of dat je tegelijk die vuller moet vasthouden en een knop moet indrukken? Op zich is de vulopening achter de tankklep wel een iets ergonomischere plek voor een vasthoud+knopdruk actie  :eusa_think: En anders houd ik de slang wel een beetje omhoog, toch?

StefanCJ

#532
Slang een beetje omhoog houden kan prima, doe ik eigenlijk ook altijd wel. Ik tank ook altijd met de tankopening aan dezelfde kant als de vuller.

Enne ... We willen wel foto`s zien als je voor de eerste keer gas tankt, die smile van oor tot oor .... Onbetaalbaar!  ;D

;)

)()()sT

Maarten: ik bedoelde: als je benzine tankt met de pomp aan de andere kant dan heb je natuurlijk altijd het pistool vast. Bij gas moet je de knop vast houden. Als je dan de slang onder spanning om de auto heen hebt hangen kan er dus wat "schade" ontstaan. Vooral bij een bumper; maar blijkbaar ook in het plaatwerk.

StefanCJ

Yoo Maarten,

Heb je toevallig nog Forumvervoer nodig naar Mesman morgen? Volgens mij ligt Son niet zover van de A2 vandaan en ik moet toch naar het zuiden.

8)

maartendeb

Morgen rollen met Stefan! :eusa_dance:

BenC70ES

Gewoon zorgen dat er nooit spanning op de slang zit, is ook veel makkelijker om er op te schroeven (Met Europa nippel, die jullie niet hebben)  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

spijky

Ik heb het er sinds dec. 2010 in zitten lpi. Geen spijt van.
Het rijd geweldig.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

innocenti

Die Maarten is goed bezig. En wanneer ga je veren monteren? Ben benieuwd naar je ervaringen.

mbt je turbo druk en inleren:
Ik heb al vanaf het begin last van af en toe een beetje inhouden = stotteren. Ook ik heb het vermoeden dat het inlerend vermogen constant het euvel weer boven laat komen.

LPI ligt het niet aan, want hij doet het op benzine ook.

K&N filter: na 1500km weer terug
Ontsteking vernieuwd: na 1500km rijden weer terug
nieuwe bobine: idem
3" DP met racekat: idem
Nieuwe LMM: idem
IPD TCV met nieuwe vacuumslangen: idem

Het is niet superstorend, maar wel opvallend dat ik iets gevonden denk te hebben en dat het na ongeveer 2 weken rijden weer langzaam terug komt (gem 1x per dag (150km)). Ik rijd met orginele Software. Ook controle met een AFR meter laat zien dat de lambda regeling goed is en het mengsel netjes is, dus maak me geen zorgen maar het is wel frappant.

Succes met zoeken.


maartendeb

Yes, de wagen is weer terug met een verse Vialle installatie :eusa_dance:













Deze unit moet nog verplaatst worden geloof ik?


Verder een set H&R veren overgenomen van Mario (Racingturboke), en mijn Mevius blokjes gedropt bij Hasse (850-2.520V-Driver), was leuk te combineren met mijn eerste rit op gas. Aangenaam kennis te maken heren :) Hasse, succes met de remmerij vervangen!

Zojuist ook voor het eerst getankt om te oefenen. Wat ons opviel, is dat het vullen best langzaam ging :eusa_think: Ik ben op een gegeven moment ook maar gestopt, want toen ging het wel heel langzaam. Mijn vraag dan ook aan de gasrijders (met name die met vuller achter tankdop): is dit een gangbare snelheid?



De man achter de kassa wist me te vertellen dat het verschilt van de een op de andere dag bij hun pomp (BP). Het komt regelmatig voor dat mensen 5 minuten op de knop staan te drukken en dat ze uiteindelijk maar 10 liter getankt hebben.

PS: StefanCJ, dank voor het droppen bij Mesman! Hij herkende je wagen meteen "Ahh bekende, die is hier in 2007 geweest" :)