T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Citaat van: innocenti op 30-10-2011 20:02:56
He Maarten
als je een nieuwe centerspeaker zoekt: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32440.0.html

Audio System Radion 130 FL past erin zonder veel aanpassen en geeft een zeer goed geluid gecombineerd met de Dynaudio. Ik heb €45 voor een losse nieuwe speaker betaald.

Dank voor de tip!

Afgelopen weekend weer flink wat kilometers gemaakt en gespeeld met de audio instellingen. Met de center speaker op max, en het surround effect in het midden (klikstandje van de knop) vind ik de center speaker een fijne toevoeging. Maar toch wil ik ooit nog wel een keer aan een SC-901, om het laag iets beter in te kunnen stellen. Ik maak bij mijn passagiers trouwens wel de blits met het wisselaar mechanisme: zzzt zzt...wait for it.zzzt..wait for it..zzzt.wait for it..zzzzt..en go! ;D

maartendeb

In verband met mijn startperikelen (koude start na rit op gas: meteen starten, maar moeilijk lopen eerste paar seconden en soms zelfs afslaan) vanochtend bij Mesman langs geweest voor controle. Er bleek inderdaad 1 injector te lekken en die is vervangen. Ook vonden ze dat hij wel erg snel op gas over ging na een warme start, dus dat hebben ze aangepast. Hopelijk start ie nu weer goed, morgenochtend proberen :)

Onderwijl heb ik een prettig gesprek gehad met de heer Mesman zelf, over het al dan niet vervangen van de pompolie als onderhoud. Ik had uitgelegd dat er een aantal forummers zijn die speciaal voor deze ingreep naar de Limburgse LPG Technieken afzakken, en dat dit de levensduur van de pomp aanzienlijk kan verlengen. Daarnaast dat we het bijzonder vinden dat Vialle dit niet voorschrijft, en spijtig dat Mesman het niet doet.
Hij stond hier positief tegenover en was geïnteresseerd in het procedé (en is van plan om hier contact over op te nemen met de zuiderburen). Later kwam hij nog even melden dat hij de feedback erg waardeerde. Ook heb ik hem nog deze post van Marco kunnen laten zien met tekst en uitleg (had m'n laptop bij), werkte erg verhelderend. Dank aan Marco :eusa_clap: Zou mooi zijn als we binnenkort voor de pompolie ook bij Mesman terecht kunnen.

daytonawim

Citaat van: maartendeb op 31-10-2011 13:08:07
Citaat van: innocenti op 30-10-2011 20:02:56
He Maarten
als je een nieuwe centerspeaker zoekt: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,32440.0.html

Audio System Radion 130 FL past erin zonder veel aanpassen en geeft een zeer goed geluid gecombineerd met de Dynaudio. Ik heb €45 voor een losse nieuwe speaker betaald.

Dank voor de tip!

Afgelopen weekend weer flink wat kilometers gemaakt en gespeeld met de audio instellingen. Met de center speaker op max, en het surround effect in het midden (klikstandje van de knop) vind ik de center speaker een fijne toevoeging. Maar toch wil ik ooit nog wel een keer aan een SC-901, om het laag iets beter in te kunnen stellen. Ik maak bij mijn passagiers trouwens wel de blits met het wisselaar mechanisme: zzzt zzt...wait for it.zzzt..wait for it..zzzt.wait for it..zzzzt..en go! ;D

Staat je SC900 nu ingesteld voor een V70 ? ?

maartendeb

Citaat van: daytonawim op 02-11-2011 14:40:26

Staat je SC900 nu ingesteld voor een V70 ? ?

Hij staat op "Curve 2", omdat ik geen hoedenplank speakers heb.

daytonawim

Je zou eens een 1 of 2 Subje's uit een V40 kunnen proberen, overigens wel grappig dat die er wel zijn voor de V40 maar niet voor de V70.

Die moeten voor weinig wel op de sloop te vinden zijn.

razorx

Citaat van: maartendeb op 02-11-2011 14:16:56
..
Zo mooi zijn als we binnenkort voor de pompolie ook bij Mesman terecht kunnen.
Dat zou inderdaad heel fijn zijn.
Goed dat je het bij hem aankaartte.

henry classic v70

Citaat van: maartendeb op 02-11-2011 14:16:56
Ook heb ik hem nog deze post van Marco kunnen laten zien met tekst en uitleg (had m'n laptop bij), werkte erg verhelderend. Dank aan Marco :eusa_clap: Zou mooi zijn als we binnenkort voor de pompolie ook bij Mesman terecht kunnen.

Dan krijgen we vast wel forum-korting neem ik aan..
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maartendeb

Na een paar dagen rijden kan ik concluderen dat het startprobleem passé is, heerlijk :eusa_dance:

Hier nog een leuke foto bij een tractor op een paal:

dopie

Echt mooie auto Maarten!

big ben

daytonawim

Blijft een hele mooie auto met dito kleur ;D ;D

StefanCJ

Citaat van: maartendeb op 05-11-2011 16:05:21
Na een paar dagen rijden kan ik concluderen dat het startprobleem passé is, heerlijk :eusa_dance:

Hier nog een leuke foto bij een tractor op een paal:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/met-een-tractor-op-een-paal.jpg

Gisteren staat `ie nog hevig uit de pan te rocken op het podium en vandaag is `ie kiekjes aan het schieten op allerlei pittoreske plekjes.

;)

maartendeb

Vandaag weer een mooie klusdag gehad met klusmaat BenB van team Utrecht. Vorige keer hebben we zijn complete remmerij vervangen, deze keer alweer zijn 3e onderstel ;D Dit keer de combinatie Koni FSD + Intrax. Ook hebben we zijn olie ververst en het brandstoffilter vervangen. Bij mijn wagen slechts de distributie motorsteun.

We hadden dit keer een mooie kluslocatie bij hem om de hoek geregeld, stonden we in ieder geval droog:

Begonnen met de olie (gehosseld bij StefanCJ  8)):

Daarna de voorkant van het onderstel. Er zit inmiddels wat routine in, dus het zat er snel onder:

"Ja Maarten, ik heb ook nog wel 2 voorpoten Koni Geel liggen, is dat niet wat voor jou?" Aaargh, en ik heb zelf nog H&R veren liggen, misschien toch wel tof. :eusa_think: :eusa_drool:
Ik vind hem bij mij met Bilstein+APEX toch nog wel wat te hoog staan, wellicht staat dit mooier. Volgende ronde maar eens proberen dan.

Keuzes keuzes, H&R vs APEX vs Intrax:

H&R vs APEX:

Ik heb over de veren nog een n00b vraag, misschien dat iemand dat weet: de H&R en Intrax veren blijken korter dan de APEX. Zegt de lengte van de veer iets over hoe hoog het komt te staan?

Na vervanging voorpoten (Koni FSD + Intrax), achter nog sportnivomats:

Even lunchen, daarna het brandstoffilter vervangen. Met een met diesel gevuld filter in de hand teruggereden naar de klusplek. Aldaar gestoeid met het oude filter, zat behoorlijk vast. Nieuwe erin, starten, lopen, beter! Snel verder met de achterkant, Koni FSD eronder, tak tak tak, het ging allemaal zo snel, heerlijk :)

Voor het proefritje toch eerst even die distributiesteun bij mijn wagen vervangen nu het nog licht was, dus zijn wagen eruit, mijne erin. Ben rijdt achteruit, pruttel pruttel en afslaan :eusa_doh: Vervolgens ondanks het voorgevulde filter alsnog het erf blauw gezet en de accu bijna leeg gestart. Gelukkig kregen we hem met een beetje starthulp weer aan de praat ;D

Daarna de distributiesteun van mijn wagen vervangen:

Op zich zag de oude er nog fris uit, is ook pas 2 jaar oud. Maarja, het is de verkeerde volgens Vida en van dat soort dingen slaap ik slecht :eusa_shifty: Ik kwam deze toevallig tegen op eBay voor een mooi prijsje (en nog origineel Volvo ook), dus ik dacht ik ga ervoor.

Distributiesteun 9480189 (voorste, nieuw) vs distributiesteun t/m 8631698 (achterste, oud). In eerste instantie dacht ik ben ik nou gek? Maar al snell ahhhh zo, de bovenkant is omgekeerd:

Ik moet nu alleen die grote potten nog vervangen, en dat blokje aan de bak kant, dan heb ik ze allemaal gehad. Volgens mij merk ik wel verschil in positieve zin. Maar het kan ook tussen m'n oren zitten, omdat ik weet dat ik iets vervangen heb. Maarrrr, in ieder geval slaap ik er weer beter van he ;D

innocenti

Hoi Maarten
Veren in ongespannen toestand zeggen niks.
Een veer heeft een veerconstante N/cm, dus een veer moet ingedrukt worden om kracht te leveren. Dus het kan dat de veren gemonteerd op dezelfde hoogte uitkomen.

Mn neef heeft H&R veren gemonteerd gehad en vond ze niet laag genoeg (30 á 35mm tov standaard). Daarom heb ik nu zijn nivomat achterveren mogen monteren. Ik denk dat Intrax lager zijn. Wel leuk om op deze manier veren uit te proberen, want er blijft veel verschil in zitten. Succes

)()()sT

Apexen zakken uiteindelijk ook best laag; ik heb ze dus ook:

En met staal:

Mooi werk weer!! 8)