T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Jeetje wat ben jij een perfectionist, het lampje in de sigarettenaansteker fiksen  :eusa_eh: Daar zit normaal toch een dopje overheen dus zie je niet toch?  :eusa_think:
Ik dacht dat ik erg was maar dat valt reuze mee merk ik nu ;D

Niettemin respect voor je nette manier van werken! :eusa_clap: Mooi gedaan!

dopie

Goed bezig Maarten en zit er allemaal weer netjes uit (zoals gewoonlijk) :eusa_clap:.
Zin om stoelverwarming in het zitje van mijn dochtertje te maken (ff die pamper opstoken) :eusa_dance:

StefanCJ

Citaat van: dopie op 16-12-2011 12:17:43
Goed bezig Maarten en zit er allemaal weer netjes uit (zoals gewoonlijk) :eusa_clap:.
Zin om stoelverwarming in het zitje van mijn dochtertje te maken (ff die pamper opstoken) :eusa_dance:

Voor de lucht in je auto kun je het beter niet doen lijkt me  ;D

t_w

Goed bezig! Werkt het ook nog een beetje?

Trouwens, hoe krijg je in hemelsnaam de rugleuning eruit???
heb die clip er al uit maar die maffe bank zit muurvast. Lijkt net of ik nog wat vergeten ben los te draaien?

spijky

Top klusje,

Gelukkig heb ik al een bankje met verwarming.
Lekker knus met de vrouw knuffelen op de oprit.  ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

maartendeb

Zo nou ik ben weer een stuk verder. Wat een werk zeg, die zittingen overzetten!

De zithoek ;D

De zittingen overzetten viel wel mee. Maar ik had al wel besloten dat ik de andere bank niet meer opnieuw op ging bouwen, teveel werk. Nu hoef ik maar 2x alles los te maken, en 1x vast :)

Daarna gelijk maar met het grootste rugdeel begonnen. Zwaar en onhandelbaar ding. Paar uur mee bezig geweest, kon wel mooi oefenen voor de 2e ronde.

Vanochtend begonnen aan rugdeel nummer 2:

Stuk plastic rondom de middelste gordel. Pas op, zit plastic clipje, breekt makkelijk af:

De vergrendeling van de middelste hoofdsteun zit aan de zijkant. Je kan hem eruit wippen met een schroevendraaier. Ik heb hem er niet terug op gezet.

De hoofdsteun aan de zijkant komt makkelijk. Met een schroevendraaier even de palletjes induwen:

Het leer rond de middenarmsteun zit behoorlijk goed vast. Deze lipjes open buigen met een schroevendraaier, dan komt het langzaam los:

Daarna weer verder met ringetjes knippen:

Bovenkant los, kan met je duimen:

Pas op de clipjes:

En het metalen clipje:

Bekleding rond het slot zit getekkerd aan het schuim.

Ik dacht ik koop zo'n el cheapo ding bij de Gamma, daarmee krijg ik het straks wel weer vast. Nou mooi niet dus, veel te slap ;D

En toen waren we er weer :)

Daarna het kussen met verwarmingmatje er weer in, her en der een likje lijm, en daarna weer opbouwen, tie wraps etc etc etc.

Stand van zaken: 3 delen gedaan. Todo, kleine rugdeel en verf. Ik heb het niet getimed maar met dat rugdeel ben je zo een middag zoet, behoorlijke klus!

big ben

Wat een mooie blog  :eusa_clap:

razorx

Ja ik zit ook te smullen!

henry classic v70

Geweldige zithoek Maarten  :eusa_dance:
't Is veel werk maar dan heb je wèl achterbankverwarming!!
Mooie reportage weer  :eusa_clap:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Petje af Maarten, schitterend werk :eusa_clap:
Geweldig te zien hoe jij jezelf bezig houdt ;)

maartendeb

Thanks heren :)

Vanavond nog even doorgezet en ook het kleine deel van de leuning gedaan. Ik moest ook wel want de huiskamer was inmiddels ontploft en de baas begon te klagen ;D Zo kon ik het dus niet achterlaten. Alles zit dus nu weer in elkaar en kan morgenavond na een klein likje verf de wagen in :eusa_dance: De huiskamer is weer netjes, vrouwlief weer blij. Voor het R interieur koop ik dus echt wel nieuwe matjes he ;D

arjenT5R

lekker bezig maarten kudo's ;-)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Heel erg mooi werk! :eusa_clap:

maartendeb

Zo nou het zit erin en het werkt :D

De armsteun met bekerhouders is ondanks dezelfde batch Leerlooier verf iets donkerder uitgevallen lijkt wel, hopelijk trekt dat nog wat bij. Morgen nog klein beetje bijwerken en dan de sealer erop. Deze armsteun voelt wel van stuk mindere kwaliteit dan de kinderzitje variant. Die laatste is een logge, zware steun maar voelt daardoor wel solide. Die met de bekerhouders is slap en klapt wel erg makkelijk uit de rugleuning. Hij klikt dan in eens soort van vergrendeling vast maar als je erop leunt buigt het lekker door. Misschien dat ik het kinderzitje dus terugzet, doe mij maar solide. Dan kan deze op het R interieur, want daarvoor heb ik geen armsteun nu. 

Wat ik verder wel jammer vind: De bank die ik gekocht heb kwam uit een '98 interieur, de bank die ik had uit '99. Er zit duidelijk verschil in het schuim tussen die twee. Het viel me al op bij de demontage dat de '99 zittingen zwaarder zijn, stugger schuim. De oude zittingen zitten daarentegen veel lekkerder/comfortabeler. Maar ze lijken ook wel wat minder vol, het leer zit nu namelijk wat losser op de zitting. Je ziet er verder niets van, je merkt het eigenlijk alleen als je erop zit, maar waarschijnlijk merk ik het alleen ;D Naja helemaal perfect wordt toch niet meer als je het eenmaal een keer hebt opengemaakt, geldt ook voor de voorstoelen trouwens, en de rest van het interieur. Morgen ben ik het alweer vergeten :)

Zo en nu eerst eens een auto vol met (koukleumende) chicks regelen 8)

t_w

Citaat van: maartendeb op 19-12-2011 22:01:13
... Zo en nu eerst eens een auto vol met (koukleumende) chicks regelen 8)

Schreef de man die blijkbaar vrij zeker is dat z'n vriendin niet meeleest ;)

maar on-topic:
Mooi dat het werkt!
Wat is het volgende ;) ?