T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Dat zijn gewoon radiateurs van een köt kwaliteit. Ik had dezelfde in de 850 en was binnen een jaar uit elkaar geploft.

)()()sT

*Maarten typt zich momenteel wezenloos*

;D

Robster480

Beetje doortypen Maarten!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

maartendeb

Zo nou we rijden weer! Zoals gezegd gisteravond laat in het tunneltje bij ons om de hoek een Ferritaatje gepulled in z'n 2, en vervolgens al ons koelwater daar achter gelaten; kachelradiateur geploft >:(

Gelukkig had ik vrij vandaag, dus vanochtend vroeg op om alvast de radiateur te demonteren. Handdoeken in de aanslag:

Daarna snel rond gaan bellen en klusmaat BenB gecharterd. Nog even snel het koelwater afgetapt.

Wat issie toch mooi in de straat zo tussen de andere autos, zelfs als ie stuk is ;D

Dit was er nog van over (oh noes, er zit een deuk in de kentekenplaat!):

Toen de kachelradiateur gaan halen en vers koelwater. Het is uiteindelijk een Nissens exemplaar geworden, een Hella kreeg ik helaas niet op tijd voor elkaar, en ik moet dit toch weekend echt op pad :-\ Volgens de verkoper is deze net zo goed (of niet slecht) als een Hella, zelfde fabriek, etc. Het zal allemaal wel. Maarrr, hij heeft hem bij de kassa nog wel even voor me ingestraald; deze gaat het jaren doen zeiddie ;D Daar kon ik wel om lachen. Snel weer naar huis, inbouwen die hap!

Zo en dat inbouwen ging snel, vergeten te fotooen (Marco heeft daar uiteraard prima foto's van). Hier stonden we alweer te ontluchten:

En we konden weer. Mooi zelf weer kunnen oplossen dankzij dit fantastische forum! :eusa_clap:

Op naar de schuur, want eigenlijk zouden we vandaag de voorste en achterste motorsteunen vervangen. Eerst uitgevogeld hoe het tapijtje eruit moest en even wat kranten gelegd:

Auto op bokjes en van alles losdraaien:
- distributiesteun
- baksteun
- intercoolerbuis bovenop
- veerpootbrug (distributiedeksel kwam tegen het LPi blok bij het opkrikken)
- schutbordsteun
- voorste/achterste motorsteun van onder/boven
- zwarte bracket van de achterste motorsteun

Soms wel fijn, allebei een doppendoos. Creatief met koppelstukjes om de voorste motorsteun los te draaien:

De achterste was ook leuk, hier begeleid ik Benjamin in spiegelbeeld naar de moer "links onee rechts rechts rechter omhoog, ja nu draaien!":

Daarna blok hout onder de carter en voorzichtig het blok opkrikken. Ik vond het maar spannend hoor. Eerst de voorste eruit, kon opzij weg nadat ik de massakabel op de startmotor had losgedraaid. De achterste kregen we uiteindelijk los na ook de zwarte bracket los te draaien waar de steun in zit.

Om eerlijk te zijn had ik een wat spectaculairder verschil verwacht tussen de oude en de nieuwe steunen. De oude zagen er nog best OK uit:

Sfeerplaatje:

Handig:

Met wat overtuiging gingen de nieuwe steunen erin en waren we op de terugweg :) Alles weer gemonteerd en nog snel een paar fotootjes gekiekt van de verse steunen op hun plek. Voor:

Achter:

Auto laten zakken, koelvloeistof bijgevuld en gestart. Eerste indruk, een behoorlijk stil stuur! Toen de testrit via een stukje 130 snelweg. Eerlijk gezegd was ik nog een beetje beteuterd van de geplofte radiateur, en de 2.5T moet weer even het vertrouwen terugwinnen; het was dus een rustig testritje ;D

Maar het schakelt beter, trilt minder, rijdt rustiger en de motor slaat kordaat af bij uitzetten. Als ik morgen wakker word ben ik er super blij mee :D Onee, dan mag ik verder met het droogmaken van het interieur. Jakkes dat gaat nog wel even duren, plakkerige zooi.

We eindigden weer in de snackbar, niceeeeee.

Robster480

Kijk, is het toch nog goed gekomen! :)

elianmars

Citaat van: Robster480 op 18-05-2012 23:30:31
Kijk, is het toch nog goed gekomen! :)

Ik had niet anders verwacht van de heren klussers  :eusa_clap:

Vulk

Frieten, hamburgers en ... cola light? ;D

maartendeb

Vandaag de aftermath van de plof. Van het mooie weer gebruik gemaakt en de boel flink kunnen laten drogen! :)

Interieur eruit:

Hier zat nu dus blijkbaar al het koelwater in, hallo hee :o

Back in the days blijkbaar een ruitje ingetikt:

De bodem netjes schoongemaakt en zo goed als plakvrij. Maar met die volgezogen isolatieplaat wist ik me even geen raad, die zou nooit met een middagje zon droog zijn :-\ Gelukkig had Benjamin daar een mooie tool voor, The Extractor!

Werkte erg goed, plaat was daarna bijna droog, wel plakkerig nog. Tell Sell™ actiefilmpje gemaakt:

Dat scheelde al een hoop. Daarna gebruik gemaakt van het heerlijke zonnetje om de boel zolang mogelijk te drogen:

Ook hadden we nog wat low rider lolz, zo zonder stoelen. We moesten paar keer de wagen verplekken. Lukte best, wel buitenspiegels naar beneden draaien ;D

Rijdt best leuk zo:

Is dus weer een stuk schoner/droger zo. Helaas kreeg ik die voorste isolatieplaat niet los, die loopt achter het dashboard langs en is 1 deel. Die prop ik nu steeds vol met handdoeken/kranten, dat gaat nog wel even duren ben ik bang. Misschien dat ik die nog in stukken snij, dan krijg ik het daaronder ook wat sneller droog.

Wat een plakkerige zooi zeg (zei je ... ook vannacht).

)()()sT

Whahaha! Die laatste opmerking ;D

Geweldige foto's weer jongens!

Robster480

Lekkere bende krijg je d'r van zeg!

Tussen foto 12 en 13 ff glazen in de bril geplakt? ;D

StefanCJ

Hehe, smerige bende die kvs! Wel mooi dat `t weer gefixt is allemaal!

8)

maartendeb

Vanmiddag een hint van m'n vrienden gekregen voor de opvolger, òf een broertje :eusa_think:

Eerst zal ik die oprit moeten regelen. Ondertussen I keep repeating de wijze woorden van Arjen in my head :eusa_shifty:

Citaat van: arjen850 op 10-05-2012 23:09:52
Oef, 2 van die koeien kunnen flink grazen in de knip ;D

Maar ik wil er zo graag een ooit! :eusa_drool:

)()()sT

Ik ook....

Hoe is het met de huizenjacht?

maruska

geel, prachtig ! Of bedoelt ze die klok, en hoe laat het wel niet is ? Weet nog wel een banaan te staan :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Als het goed is hebben we verkocht en hebben we komend half jaar een huurhuis in de regio! *klopt af* Die banaan weet ik ook te staan maar door de verkoop moet ik me voorlopig even koest houden, want ja daar gaan we geen winst op maken. Soon....;D