T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 26-05-2012 07:14:54
;D. Knikkeren is toch leuk Sander, vraag maar aan Arjen, die weet nu ook hoe het moet hahaha ;D

Ik neem aan dat je niet D24tic rijden bedoelt?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

maartendeb

Hmmja ik dacht ik wissel vanochtend die wijzerplaten even in een half uurtje voor blauwe.

Ik had de how-to van daanium gelezen en dacht a child can do the laundry. Vlot de tellerbak eruit gehaald om in de achterklep de wissel te doen:

Wat blijkt, de aansluitingen van de wijzers verschillen tussen een MY99 tellerklok en een eerder model (staat 1997 op de metertjes), of naja de plek verschilt:

Crap, moet ik alsnog met vork en mes aan de slag, en hoe moet dat dan met die temperatuurmeter die naar -1C wijst straks, stationair je toerennaald prikken, 50 rijden en kmnaald prikken? Totaal geen zin in :(

Gelukkig bleek de aansluiting wel hetzelfde voor temperatuur + brandstof, dus dat was alvast een zorg minder:

Kilometerteller:

Toerenteller:

Dus ik dacht, ik trek die naald voorzichtig over dat palletje heen, kijken wanneer de naald stopt, dan prik ik hem precies daar terug, en wip ik de naald weer terug:

Klopt wel ongeveer nu:

Zelfde gedaan voor de kilometerteller, die kwam wat verder:

Daarna klokkenwinkel weer gemonteerd. Gestart en alles lijkt te werken, pfjiewww :P

Filmpje:

Vanavond op pad, ik hou de navigatie er maar even naast voor de zekerheid  :police:

rogerV701998

Brandstof en temp. meter volgens mij niet... :eusa_think:

;D

maartendeb

Citaat van: big ben op 25-05-2012 18:59:06
Citaat van: Robster480 op 25-05-2012 11:14:48
Citaat van: maartendeb op 25-05-2012 11:11:20
Citaat van: Robster480 op 25-05-2012 11:01:39
Leuke aanwinsten! :) Die HA-7400 gaat je zeker goed bevallen!

Ja klinkt erg lekker zo hoor, maar dat deed het 4x50 watt versterkertje ook wel :) Het gaat harder nu. Vind de EQ settings van de SC-901 ook erg leuk om mee te spelen, zo leuk dat ik gisteravond de afslag miste en Rotterdam binnenreed hehe :eusa_doh:

Dat is waar, die 4x50w gaat ook prima :) Niet alleen harder, maar het blijft ook zuiver bij dat harder gaan :)
EQ settings regel ik meestal in de garage of op de oprit ;)

"Mag ik even storen"  geheel off-topic  :-[......... Ik heb nu een sc 805 en een versterker onder het kachelhuis typenr ?). Waarom komt er "beweging"  in de radiodisplay bij veel bas  ::). Natuurlijk kan ik de bas zachter zetten  ;)
Alle plaatsen voor luidsprekers zijn bezet......

Wat bedoel je met beweging Ben: flikkert de verlichting of trilt het hele display? ;D

elianmars

Ik heb de wijzers ook er op moeten drukken op gevoel. Snelheidsmeter gedaan met GPS, benzine op oude stand gezet, temperatuur er op gedrukt na een eind rijden en toerentell er op de gok.
Toerenteller wijkt ietsje af. Temperatuur klopt toch niet. Moet ik nog steeds veranderen, maar geen zin in  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 26-05-2012 19:12:15
Ik heb de wijzers ook er op moeten drukken op gevoel. Snelheidsmeter gedaan met GPS, benzine op oude stand gezet, temperatuur er op gedrukt na een eind rijden en toerentell er op de gok.
Toerenteller wijkt ietsje af. Temperatuur klopt toch niet. Moet ik nog steeds veranderen, maar geen zin in  :eusa_shifty:

En snelheidsmeter geeft te weing aan? ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

big ben

Citaat van: maartendeb op 26-05-2012 17:28:08
Citaat van: big ben op 25-05-2012 18:59:06
Citaat van: Robster480 op 25-05-2012 11:14:48
Citaat van: maartendeb op 25-05-2012 11:11:20
Citaat van: Robster480 op 25-05-2012 11:01:39
Leuke aanwinsten! :) Die HA-7400 gaat je zeker goed bevallen!

Ja klinkt erg lekker zo hoor, maar dat deed het 4x50 watt versterkertje ook wel :) Het gaat harder nu. Vind de EQ settings van de SC-901 ook erg leuk om mee te spelen, zo leuk dat ik gisteravond de afslag miste en Rotterdam binnenreed hehe :eusa_doh:

Dat is waar, die 4x50w gaat ook prima :) Niet alleen harder, maar het blijft ook zuiver bij dat harder gaan :)
EQ settings regel ik meestal in de garage of op de oprit ;)

"Mag ik even storen"  geheel off-topic  :-[......... Ik heb nu een sc 805 en een versterker onder het kachelhuis typenr ?). Waarom komt er "beweging"  in de radiodisplay bij veel bas  ::). Natuurlijk kan ik de bas zachter zetten  ;)
Alle plaatsen voor luidsprekers zijn bezet......

Wat bedoel je met beweging Ben: flikkert de verlichting of trilt het hele display? ;D

Flikkeren  ::)............. de display doet lekker mee met de bastonen, vervolgens zet ik de bas maar weer een stukje zachter  :eusa_think:

maartendeb

Afgelopen weekend waren we weer eens met vrienden op pad in hun '09 XC70. Toen viel me weer op hoe relaxt een rustige cockpit eigenlijk is als je gewoon van A naar B wilt. Aangezien ik mn sport puupe niet kwijt wil, en de irritatie toch een beetje van voren komt, eerst maar eens de PU steunen uit het vooronder te halen en vervangen door originele Volvo steunen.

Ik heb voor de bovenste motorsteun het nieuwere type gehaald (de "hoekige" 30680770 ipv. de ronde 8649597). Voor de baksteun heb ik ook het nieuwere type gehaald (30680750 ipv 9141042). Over de baksteun las ik echter vanmiddag dat het kleine rubber van het nieuwere type slapper blijkt te zijn dan bij het oude type, en dat men dus liever het oude type monteert...Oh well, kijken hoelang deze het uithoudt.

Stefan al een tijdje niet gezien, die kwam wat ophalen en tegelijkertijd even een schroefje meepakken :)

Het resultaat laat zich raden: het is weer een stuk beschaafder in de cockpit, minder trilling, iets minder motor, nog meer dan genoeg uitlaat ;D Voorlopig hier weer eens mee rondkarren dan.

Sbv

Hoor je nog wat piepen voor ? of helemaal niet meer ?

dopie

Weer lekker bezig Maarten :)

maartendeb

)()()sT

Yes!!! Laat dat huis met garage maar komen 8)

Thys

Ik vreesde even dat je de auto verkocht had, maar gefeliciteerd! Heb je al wat anders op het oog?

elianmars

Gefeliciteerd met de verkoop van het huis, Maarten!  :D

UserID6342

Proficiat Maarten !