T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Jij blijft ook goed bezig Maarten.  ;D
:eusa_clap:

henry classic v70

 :eusa_clap: :eusa_clap: Cool Maarten, dat je er alleen aan begint... je hebt meer kwaliteiten dan je zelf denkt kerel :D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

maartendeb

Groene injectoren

Beetje browsen bij diverse tuners op 2.5T + 19T en je komt uit op een "stage3" (of 4) pakket. Daar schijnen ook groene injectoren bij te horen, Bosch 0280155968 (Volvo 9202100). Uiteindelijk heb ik die ik voor een mooie prijs uit de VS kunnen halen.

Wat foto's van de inbouw:


Gasinjectoren los:


Oranje eruit:




Groen erin:




Nog een setje verse bougies erbij en ik ben klaar voor Fasttech!


)()()sT

Yeah!!!!!

Eindelijk een update hier in plaats van whatsapp ;D
Goed bezig Maarten, jij hebt nu als enige een V70 2.5R ;D

maartendeb

#1069
Fasttech

Afgelopen vrijdag dan eindelijk naar Fasttech! Ik mocht er de hele dag bij blijven en heb me prima vermaakt. Wat een toffe vent is Marco. Supervriendelijk en ik heb een hoop van hem geleerd. We hebben rustig aan gedaan, ook vanwege het weer 8)
Rustig bleef het trouwens ook aan de telefoon. Hij snapte er niets van, normaal staat ie heel de dag roodgloeiend, nu bijna niets! Werkt wel goed zo'n 0900 nummer ;) :P
Het was ook echt heerlijk weer trouwens, ten nadele van het eindresultaat natuurlijk, maarja dan heeft ie bij normaal weer vast nog iets meer power.

Na de koffie en een eerste chip programmeer + soldeer begonnen met de preparaties, wagen op de bank, straalmotor ervoor, sjorbanden erop, AFR meter in de uitlaat, turbodrukmeter tussen die van mij:


Wastegate slap gezet:


Daarna warm draaien en gaan. De eerste run schrok ik eigenlijk een beetje. Ik zag van een afstandje mijn turbodrukmetertje richting de 1.5bar schieten. Pffff rustig aan hee! :o Mag maar 1bar ofzo, straks is het gelijk al afgelopen met die cilinderwanden :-\ Daarbij het intimiderende volume dat werd geproduceerd, de beelden die voorbij schoten van alle mooie (klus)momenten die ik tot nu toe met mijn wagentje heb beleefd (zoals het einde van een Amerikaanse film), en de nachtmerrie die daar misschien wel op zou volgen; het werd me allemaal even teveel...:eusa_shifty:

Ben snel even een blokje om gaan doen, lekker in het zonnetje. En na een half uurtje en wat geruststellende berichten van een vakantievierende Joost op de Whatsapp, was ik weer terug op aarde. Toen ik terug was zei Marco met een grijns op z'n gezicht: "Zo, dat Autostyle metertje van jou is niet heel nauwkeurig he ;D" Wat bleek, boven 1 bar doet dat ding maar wat, hoe hoger, hoe onnauwkeuriger. Het viel allemaal wel mee dus.

Hij was na de eerste run al behoorlijk enthousiast over het resultaat en ging weer naar de computer voor wat aanpassingen.

De derde run kwam uit op 280PK, 422Nm, dat bij 30 graden buiten.  

"(klik voor hi-res)"


Die piek in de turbodruk vond ik toch niet zo'n fijn idee, dus toen heeft hij de wastegate nog 2 slagen losser gezet. Daarna gelijk nog een run. Het resultaat kwam uit op 274PK, 408Nm:


Als laatste nog een run op gas. 277PK, 408Nm:


Spycam shot van alledrie de metingen voor het verschil:


Daarna een rondje Fasttech test track. Poe dat wilde wel zeg, echt een hele andere wagen zo :D Super blij met het resultaat!

Uit de merchandise bak mocht ik een set ENORME stickers en een set subtielere kentekenplaathouders meenemen. Toch maar voor het laatste gegaan hehe. Gelijk even gemonteerd natuurlijk, trots als een pauw dat ik was:






Het sierstuk is ook gelijk ingewijd :P




Daarna huiswaarts, aanvankelijk op gas. Halverwege kreeg ik een motor management lampje en verminderde turbodruk. De bluetooth stekker erin en gelijk even uitlezen. Long term fuel trim upper limit en achterste lambda sonde geen signaal. Crep. Gelijk terug naar benzine en gereset. De fuel trim melding bleef weg, de melding over de achterste sonde bleef. De turbodruk bleef nu goed 8)

Misschien dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het eruit programmeren van de achterste sonde (ivm de zogenaamd verminderde efficiency van de racekat), zal er nog even achteraan bellen. Wat betreft die fuel trim melding, heb vandaag een afspraak bij Mesman gemaakt, zij gaan de software opnieuw doen, wordt vervolgd dus.

Tot die tijd rijd ik lekker door op benzine. Wegens budgettaire redenen (Euro 98 + CJIB), opteer ik nu wel voor een last minute vliegvakantie ;D

Zo dat was hem weer voorlopig!

Klussen op het program:
- wiellager poging 3
- lekkend stuurhuis (yay, zin in...)

Martijn_B

Mooie update Maarten, lekker overzichtelijk beschreven.

Denk dat je de enige op dit moment bent hier met een 2.5LPT en een 19T... ballen! Mooie waardes wel zo, lekker snelle spool up en 400+nm bij 3500 rpm!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

big ben

Goed gedaan Maarten, en uiteraard mooie foto's bij je klussen  :eusa_clap:. Ik doe het je iig niet na............ er word flink "geklust"  in de Webblog.

Aplaus voor iedereen  :eusa_clap:

mehn

Citaat van: Martijn_B op 31-07-2012 00:00:15
Denk dat je de enige op dit moment bent hier met een 2.5LPT en een 19T... ballen!

Dat hebben alle V70R AWD's van MY2000 :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LQDI

Holy moly. Dat is nog eens een update. Hulde voor al het lef en de eindresultaten. Elke update is een plezier om te lezen ;D Ik denk toch wel dat dit samen met enkele andere een van de netste auto's op t forum is :eusa_shhh:

Marty__Mouse

Wauw wat een update!!! Geweldig geschreven, gefotografeerd en uitgevoerd!! Petje af hoor...

Ben benieuwd wat je ervaringen gaan zijn met de nieuwe turbo en chip... Mag ik je tevens een hele brutale vraag stellen en vragen wat het hele gebeuren je nu uiteindelijk gekost heeft? Turbo, ander spruitstuk, injectoren en het chippen zelf??

Ik rijd namelijk met exacte hetzelfde blok.. Dus wellicht interessant, in elk geval jaloersmakend... ;)

Je hebt overigens ook de terugslagklep van de rembekrachtiger vervangen/veranderd? Wat is hier het doel van, wat doet dat?

Verder ben ik het zeker met LQDI eens dat jouw V70 er als een van de mooiste van het forum bij staat!! Echt heel netjes zo..!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Jij hebt niet exact hetzelfde blok ;) Jij hebt een 2.4T met vaste klepstoters, maarten een 2.5T met hydraulische klepstoters.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

#1076
Citaat van: The Volvoboy op 31-07-2012 12:17:48
Jij hebt niet exact hetzelfde blok ;) Jij hebt een 2.4T met vaste klepstoters, maarten een 2.5T met hydraulische klepstoters.
Ik heb net als hij een twee delige afdekkap voor de bougies met aparte bobines per cilinder en ook het aluminium afdekkapje boven het spruitstuk aan de voorzijde...

Dusss ofwel hij heeft ook vaste stoters of we hebben beide hydraulische... (dat laatste wordt door meerdere mensen hier verwacht, ook gezien mijn motornummer)

En het wel of niet hebben van hydraulische stoters doet aan mijn opmerking niets af.. Blijft de 2.5 LPT motor ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

#1077
En toch is het blok niet hetzelfde denk ik (waarom heet ie anders 2.4 ipv 2.5) ;) Maargoed, weer ontopic.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marty__Mouse

#1078
Citaat van: The Volvoboy op 31-07-2012 12:27:52
En toch is het blok niet hetzelfde ;) Maargoed, weer ontopic.
Lees mijn opmerking van het motornummer en ook het gebeuren in mijn topic maar...   ;D

Oeps, dat staat hier:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58585.msg1248788.html#msg1248788
en hier
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11568.msg1225048.html#msg1225048

Niemand weet het.. ook ik niet, maar hoop het wel..

Maar idd. nu OT, niet de bedoeling dat ik hier het draadje kaap over zoiets natuurlijk..  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Volvo850 93

Maarten goed bezig man. stoer dat je er zelf allemaaal aan begint

Mvg dennie