T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: LouisXIV op 06-12-2013 17:42:59
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 06-12-2013 16:39:29
Een 2.5T wil niemand hier meer hebben  :'(.  Ik zit dus ook met een onverkoopbaar stuk ijzer. Nog maar een paar jaar doorrijden dus, als de scheur zijn kop maar niet opsteekt...
Het zijn ook gewoon K..blokken helaas  :(
Waarom? Die van mij is nu 295K oud en still going on... :eusa_whistle:
Tuurlijk, ze sneuvelen nog wel eens maar om nu alle 2,5T blokken als köt te betitelen :eusa_snooty:
Volvoloos....

UserID6342

Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D


The Volvoboy

#1517
Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 19:00:01
Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D



;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hij is afgelopen zondag over de 2400 toeren heen geweest hoor Dirk :angel: Maar ik herkende de rijstijl van m'n vader wel :eusa_whistle: ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

scania164

#1518
Inderdaad de aasgieren zweven alweer...
MMensen met 2.5t laat je niet gek maken gewoon genieten :D

@ maarten.. mooie bak hoor!!!
Hoop dat je veel plezier aan mag beleven

widebody

Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 19:00:01
Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D




StefanCJ


LouisXIV

Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 19:00:01
Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D


ik had het niet mooier kunnen verwoorden Dirk  :eusa_clap:

maartendeb

#1522
Wahaha zit hardop te lachen hier;D De 2.5T heeft tot eind januari APK en ik vind het voor nu wel handig 2 stuks; met de een naar het werk, en aan de ander even onbezorgd klussen en snuffelen, hij hoeft voorlopig niet steeds aan het einde van de dag rijklaar.

@Marcel: Ik vermoed dat iemand óóit wel eens wat gepoetst heeft (hitteschild bijvoorbeeld), maar het hele motorcompartiment gepoetst, nee. Van dichtbij ziet het er allemaal gewoon netjes gebruikt uit.

Onderdelen haal ik tegenwoordig bij Volvo Reede te Amerongen, een erg fijne Volvo dealer. Op donderdag werk ik meestal thuis dus ik dacht als ik 's ochtends gelijk bel, misschien dat ik dan aan het einde van de dag al wat kan ophalen. Ik bellen om 8:48 om mijn lijstje door te geven, werd ik om 11:31 al gebeld dat het klaar lag, wow :o Blijkt dat ze 3x per dag onderdelen geleverd krijgen, iets minder marge erop draaien, maar daardoor wel supersnel kunnen leveren.

Dus ik spring tijdens lunchtijd in de auto, onderdelen opgehaald, en dacht op de terugweg even benzine te tanken. Het tankklepje dacht daar anders over...genant ;D

Zojuist even gezocht naar de noodtrekker:


Motortje deed maar half wat, even losgehaald en bekeken:


Het motortje is hetzelfde als de motortjes die ik vroeger altijd uit m'n elektrische speelgoed sloopte:


Beetje gesmeerd en dergelijke, maar de vergrendeling doet het 2x, daarna is het weer klaar. Ik moet dus aan een ander motortje. Wel nog even getankt tussendoor.

331988 - gasveren achterklep

Verder de gasveren van de achterklep vervangen, snel vervelend als die het niet doen:






Verder moet ik een andere zijkant LA:


En deze "fix" ongedaan maken:


En het rechter achterlicht zit vast met tie-wraps :eusa_doh:

Morgen ga ik mij wagen aan een lastig klusje, de oliekoelerslangen. Als ik zoek op het forum, zie ik een hoop vervloekingen voorbij komen, het zal mij benieuwen ;D

Ik heb teveel onderdelen besteld (alles uit het plaatje in VIDA), wist niet dat klemmetjes en o-ringen al bij de slangen zaten.


Had al een tip van Dirk gelezen om de leidingen met oliekoelerhuisje en al eruit te halen, en dan de nieuwe slangen op dezelfde manier weer in dat huisje te krijgen, dan het spul weer monteren. Die methode wil ik proberen. Hopelijk loopt dan niet m'n carterpan leeg. Morgenochtend nog even slangklemmetjes halen en een ringsleutel 10 (voor een Yits tool) en dan aan de slag.

Sbv

succes Maarten. We zien de foto's wel. Laat de scheldwoorden maar weg ;D

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 06-12-2013 19:01:34
Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 19:00:01
Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D



;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hij is afgelopen zondag over de 2400 toeren heen geweest hoor Dirk :angel: Maar ik herkende de rijstijl van m'n vader wel :eusa_whistle: ;D

De volgende keer als je hier bent Koen, adviseer ik je om een pamper om te doen en een extra (under)box mee te nemen ;D
Dan gaan we een stukje racen, nadat de wagen warm is :evil:

Maarten, sorry voor je blog vervuiling....
Volvoloos....

UserID6342

 ;D ;D ;D ;D
@Maarten, succes morgen met die oliekoelerleidingen, kleine tip; vet de O-ringen in het thermostaathuisje goed in, dan kun je ze nog wat draaien om die rottige klembout vast te zetten zodat je beter voor het gat op het blok komt.

mitchelli

Ja en zou de klemmetjes bij je oliekoeler aan de radiateur kant extra borgen dmv slangenklemmen. Ze willen nog weleens los schieten als hij net niet lekker zit.....

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

HJBiemond

Citaat van: The Volvoboy op 06-12-2013 19:01:34
Citaat van: Dirk342 op 06-12-2013 19:00:01
Ja BJ, al die blokken zijn köt behalve die van jou, maar dat kan ook helemaal niet anders want:

*jij komt nooit boven de 1400 rpm met dat ding want anders sneuvelt de Altijd Weer Donderen zooi :evil: ;D ;D
*jij rijd gemiddeld 300 km per jaar, dus dadelijk 1 gastank in het jaar.  Ergo, ding word nooit warm :evil: ;D ;D
*door die max 1400 rpm is je gemiddelde snelheid zo'n beetje 30 km/h want harder kun je met dat AWD spul toch niet :evil: ;D ;D



;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hij is afgelopen zondag over de 2400 toeren heen geweest hoor Dirk :angel: Maar ik herkende de rijstijl van m'n vader wel :eusa_whistle: ;D

En er is helemaal niets mis met deze rijstijl ..... 
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km


maartendeb

#1528
331995 - oliekoelerslangen

Zo, dat was me het klusje wel!

De onderdelen die ik had besteld:


  • 3528201 - oliekoelerslang inlaat
  • 3528207 - oliekoelerslang retour
  • 6842411 - borgingsclip 2x (niet nodig, zat al aan slangen)
  • 6842413 - o-ring 2x (niet nodig, zat al aan slangen)
  • 6842414 - sealing ring 2x (niet nodig, zat al aan slangen)
  • 968757 - o-ring 2x (zat al aan slangen, uiteindelijk wel nodig)
  • 986212 - kleine torx schroef
  • 1366791 - pakking oliekoelerhuisje
  • 986226 - torx schroef 2x
  • 982775 - schroef 2x (1 nodig)



Het begon voorspoedig. Wiel eraf gehaald; distributiesteun afgescheurd, voorrremmen op:


Blok stukje opgekrikt, thermostaathuisje losgedraaid, olie weg laten lekken:


Met deze contraption, voorzien van wat Gravity Tape™ op de kruiskoppeling, kreeg ik de bout aan het blok redelijk makkelijk los:


Leidingen losgepeuterd van het thermostaathuisje en radiator:


De stemming hierna...Nee hoor geintje, ik was nog goed gemutst ;D


Thermostaathuisje met nieuwe leidingen tussen het blok gewurmd, nog gevochten met die vierkante pakking die steeds uit het huisje floepte:




Het gat van dé bout:


Na een kwartier pielen had ik de bout er weer in zitten:


Paar RVS slangklemmetjes gehaald om de hoek:


En om de andere slangklemmen gemonteerd:


Hoppatee, dat viel wel mee! Or so I thought...Motor gestart en het zeek vrijwel meteen uit tussen de slangen en het huisje, aargh! Ok één keertje gevloekt hier :evil:. De bout aan het blok zover mogelijk losgedraaid zodat de slangen losjes zaten maar de bout op het blok bleef zitten (had daar voor gevochten, blijven zitten zoudie ;D).

Oliekoelerhuisje weer losgehaald en ik zag al vrij snel wat het probleem was. Ik had dus de nieuwe o-ringen in het huisje gedrukt, zoals de oude eruit kwamen. Met het erin duwen van de slangen, heb ik daardoor de o-ringen beschadigd:


Gelukkig had ik dus een setje teveel besteld, dat kwam nu goed van pas. Dit keer de slangen met o-ring eraan in het huisje geduwd en weer vastgeschroefd. Boy was ik blij dat hier al een boutje met dop 10 in zat ipv torx 30 :D Boel weer dichtgebouwd, motor gestart...dit keer bleef het dicht, yes! Stukje gereden, nog steeds dicht. Straks nog eens checken, morgen weer.

Biertje verdiend, denk ik!


StefanCJ

Goed bezig geweest. Ik durfde het bij de s niet aan en heb het door auto en emotie laten doen. Knap werk dus!