T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

Ha, dat was leuk gister!

Wat Stefan al zei, assen eruit gehaald en blok vrij gemaakt. Het ging allemaal zó snel, dat we al vroeg op de avond aan takelen toe waren. Poor planning mijnerzijds, niets geregeld van tevoren. De bedoeling was om het blok op te hijsen met de heftruck, alleen de eigenaar van de schuur was er niet en de heftruck stond helemaal ingebouwd in een gesloten schuur tussen allerlei landbouwvoertuigen.

Plan B...:

Ok, plan C. Benjamin: "Heb je een uurtje? Want het duurt wel ff om dat ding hier te krijgen." Benjamin's maat "Nee gek, dat ding kan 25km/u!"

Tien minuten later, tadaa 8)

En hop daar ging het blok:

Wagen weer op bokjes gezet, voorremmen eraf gehaald, toen vonden we het welletjes:

Stefan,Benjamin en Frank, hartelijk dank weer! :)

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

kulk

Haha mooi man, lijkt een makkie zo  ;)

elianmars

StefanCJ

Plan B was geen succes. Als André er nou bij was geweest was het wel gelukt  :evil:.

@ Kulk, lijkt allemaal moeilijker dan het is. Het hoeft ook niet meer in elkaar, dat scheelt ook veel. Ik had het er van de week met Maarten nog over. Vroeger, toen we niet zo heel veel konden. Ik was bij Dirk in de remmenleer geweest en toen gingen we maarten zijn remmen doen. Hadden er een dagtaak aan maar wel gelukt. Nu draaien we voor de meeste dingen onze handen niet meer om.

Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41368.msg1012935.html#msg1012935. Overigens zie ik nu dat ik al drie jaar dezelfde klustrui heb, Maarten 10 kg zwaarder was en ik 10kg lichter  ;D.

Ries van de Zilverschuit

Zo dat gaat snel! Even onthouden, over maximaal een jaar of vijf, zes zal mijn auto zo ook zijn leven wel eindigen, schat ik. Blijkbaar toch geen klusje om erg tegen op te zien. Wat ruimte is wel handig, lijkt mij zo. 

En wanneer begint de grote uitverkoop?  :)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

maartendeb

Staat al wat spul op Marktplaats Ries :)

@Leon: cool, veel plezier ervan, gaat vast mooi staan!

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 16-01-2014 11:05:43
Overigens zie ik nu dat ik al drie jaar dezelfde klustrui heb, Maarten 10 kg zwaarder was en ik 10kg lichter  ;D.

;D  Wat grappig om te zien!

LQDI

Gaan de 18"ers ook in de verkoop? :angel:

Marty__Mouse

Wauw... Goed bezig geweest mannen!!  :o

Het is maar goed dat je zo'n verschrikkelijk mooie nieuwe auto hebt staan Maarten, anders kan ik me voorstellen dat het toch wel zeer moet doen om zo'n beauty uit elkaar te trekken...  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

StefanCJ

Niks zeer, gewoon gezellig sleutelen.

maartendeb

Vandaag in m'n eentje verder gegaan, gaat toch minder flitsend, maar ben toch productief geweest :) Schroefset eraf gehaald, fuseestukken, subframe er onderuit en wat kleinigheden als kabeltje dimmende binnenspiegel, ecc motortjes, gaspedaal, raamwissermechaniek, motorsteunen, handremkabels, remmen achter.

Daarna snel door naar huis, om de 302 set van de V70 onder de 850 te zetten. De remmen van de 850 waren gewoon op, 1 à 2mm profiel op de blokken en flink brommen, schijven ook op. Gelukkig is de set van de V70 nog als nieuw en met nieuwe klauwen, kan ik voorlopig weer mee vooruit.

De 850 kan momenteel maar half in de garage staan vanwege de vele onderdelen, heb dan toch wel mazzel met die flutwinter tot nu toe. Het leek wel lente vandaag qua temperatuur, heerlijk klussen! :)

Verder weinig spannende foto's, kmstand bij montage 334187:

Had nog een afgebroken centreerpen uitgeboord:

maruska

mooi maarten !

als je ziet wat er af komt... been there, have the storage ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Haha ja tis bijna niet voor te stellen. Mooi ook die banaan in die storage box, royale garage vol ;D

maruska

pfffff, je begrijpt gelijk waar de andere 500+ kilo van het autogewicht inzit ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R